Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Deze trein zal er gaan komen. Maar wie gaat hem uitvoeren, dat is nog niet beslist. Het makkelijkste denk ik toch aan een M7 met ATB en Indusi. anders zal Arriva met een flirt een goede uitkomst zijn.
https://www.1limburg.nl/akkoord-over-dr ... en-en-luik
https://www.1limburg.nl/akkoord-over-dr ... en-en-luik




Re: RE: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
M7 met ATB en PZB gehomologeerd voor NL en D? Dan spreken we over 2023 ten vroegste. Laat maar gewoon een Duits dieseltje met ETCS naar hier komen.Eric0641 schreef:Deze trein zal er gaan komen. Maar wie gaat hem uitvoeren, dat is nog niet beslist. Het makkelijkste denk ik toch aan een M7 met ATB en Indusi. anders zal Arriva met een flirt een goede uitkomst zijn.
https://www.1limburg.nl/akkoord-over-dr ... en-en-luik
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Wordt gewoon Flirt hoor, waarom zou Arriva anders tricourante stellen aanschaffen 

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
En hoe wil je dat doen in België? Een Belgische trein begeleider op Eijsden laten opstappen hahaha. Ivm vertrek procedures ectJan-Mark schreef:Wordt gewoon Flirt hoor, waarom zou Arriva anders tricourante stellen aanschaffen




Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
En waarom niet? Het zal wellicht eerder Visé of Maastricht worden ipv Eijsden, maar zo gebeurt het ook op bijvoorbeeld de EC's tussen Praag en Berlijn.Eric0641 schreef:En hoe wil je dat doen in België? Een Belgische trein begeleider op Eijsden laten opstappen hahaha. Ivm vertrek procedures ectJan-Mark schreef:Wordt gewoon Flirt hoor, waarom zou Arriva anders tricourante stellen aanschaffen
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Als ze een certificaat hebben mogen die zelf treinen rijden. Maar daarvoor moeten er een aantal regels aangepast worden. Men kan natuurlijk ook samenwerken en dan gaat men onder gedeelde certificaten werken. Zaken zoals er nu al bij de Benelux van toepassing is.
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Echter arriva heeft geen vast trein begeleiders op de treinen. Hebben zo'n vliegend controle team. Treinen zijn 1 mans bediening.




Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
In Duitsland en Nederland zal men wellicht zonder treinbegeleider rondrijden. Maar terwijl de trein verder rijdt, kan het personeel zonder problemen opstappen ergens onderweg.
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Ja dat zal wel moeten hoor. Zolang Arriva geen officiële Belgische vervoerder is (zoals Eurostar en Thalys) zullen ze wel met de NMBS moeten werken. Dan moet er dus een NMBS-gecertifieerde begeleider aan boord zijn en moeten de NMBS-procedures gevolgd worden. Net zoals DB vandaag doet met de ICE die naar Brussel rijden.Eric0641 schreef:En hoe wil je dat doen in België? Een Belgische trein begeleider op Eijsden laten opstappen hahaha. Ivm vertrek procedures ectJan-Mark schreef:Wordt gewoon Flirt hoor, waarom zou Arriva anders tricourante stellen aanschaffen
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Maar zoiets lijkt mij met goede afspraken gewoon prima mogelijk.
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Inderdaad, op allerlei manieren kan je dit wel oplossen. Desnoods zou je zelfs nog de Belgische machinisten instructie op de Flirt kunnen geven, en dat er dan een personeelswissel op Maastricht plaatsvindt.
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Uiteraard kan dit gewoon, maar Eric0641 lachtte hierboven het idee een beetje weg, terwijl het er in de realiteit wel zo aan toe zal gaanNadleeh schreef:Maar zoiets lijkt mij met goede afspraken gewoon prima mogelijk.

Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
^^ Check
.
Arriva heeft zoals al eerder vermeld in de draad, het plan om multicourante FLIRT stellen aan te schaffen. Nu heeft dat treintype in België logischerwijs nog geen toelating. Valt er een indicatie te geven van hoelang een toelating voor een nieuw treinstel zal duren? Of hangt dit volledig per treinstel af?

Arriva heeft zoals al eerder vermeld in de draad, het plan om multicourante FLIRT stellen aan te schaffen. Nu heeft dat treintype in België logischerwijs nog geen toelating. Valt er een indicatie te geven van hoelang een toelating voor een nieuw treinstel zal duren? Of hangt dit volledig per treinstel af?
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Dat kan al snel 2 jaar duren.Nadleeh schreef:^^ Check.
Arriva heeft zoals al eerder vermeld in de draad, het plan om multicourante FLIRT stellen aan te schaffen. Nu heeft dat treintype in België logischerwijs nog geen toelating. Valt er een indicatie te geven van hoelang een toelating voor een nieuw treinstel zal duren? Of hangt dit volledig per treinstel af?
Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Wie "gaat" er over het toelaten van een nieuwe trein ? Infrabel of FOD mobiliteit ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide