Eurostar en Kanaaltunnel

rdv
Berichten: 699
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door rdv » 19 jul 2020, 16:20


Shrek schreef:
De goede voorbeelden zijn hier Brussel-Dortmund of Parijs-Stuttgart waar de DB de andere operator rustig laat doen zonder de concurrentie aan te gaan. De koek geografisch verdelen is veel beter voor de spoorwegmaatschappijen - en op lange termijn ook voor de reiziger- dan mekaar liggen kapot concurreren op één hoofdroute.
Als frequente reiziger BE - DE kan ik je alvast zeggen dat voor mij het 1e vb niet klopt, en ook niet voor collega's en medereizigers. Iedereen vermijdt THA, wegens duurder, slechtere tijden, klantonvriendelijk. Het aantal rechtstreekse verbindingen Brussel-Ruhrgebied is redelijk beperkt. Ook voert THA op de verbinding Ruhr-Keulen redelijk agressief campagne om hun treinen te vullen op dit deeltraject. THA heeft een troef, nl de ochtendverbinding DE & BRU die toelaat om op tijd in Brussel te zijn voor een ochtendvergadering.

Parijs-Stuttgart is ook geen goed vb, want die wordt door SNCF en DB samen uitgebaat.

Het wegvallen van het doorgaand DB ticket naar Londen is ook negatief voor zowel reizigers als EUR en DB. Overstap niet meer gegarandeerd en duurder ticket voor reizigers leidt tot minder minder volk (mensen gaan terug meer met vliegtuig of bus).

Bovenstaande allemaal relatief want gebaseerd op persoonlijke ervaringen van iemand die (pre-corona) iedere 3weken pendelt tussen Gent en Bonn, met internationale collega's die continu rondreizen (met Brussel een van de topbestemmingen).

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk



HLE18
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door HLE18 » 19 jul 2020, 17:14

rdv schreef:
19 jul 2020, 16:20
Shrek schreef: klantonvriendelijk
THA klantonvriendelijk? Ik zou net het omgekeerde zeggen ICE altijd wel iets kapot (airo, stopcontacten, Wifi, 50% tractie, afgeschaft,...). Zit je de hele weg in de hitte omdat de airco niet werkt, dan ga je even afkoelen in de bar dan wordt je daar op brutale manier buitengewerkt. Neem je een foto van de trein bij aankomst in Keulen begint de TBG je uit te schelden omdat hij daar toevallig op staat en dat volgens de wet niet mag...

rdv
Berichten: 699
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door rdv » 19 jul 2020, 21:06

HLE18 schreef:
rdv schreef:
19 jul 2020, 16:20
Shrek schreef: klantonvriendelijk
THA klantonvriendelijk? Ik zou net het omgekeerde zeggen ICE altijd wel iets kapot (airo, stopcontacten, Wifi, 50% tractie, afgeschaft,...). Zit je de hele weg in de hitte omdat de airco niet werkt, dan ga je even afkoelen in de bar dan wordt je daar op brutale manier buitengewerkt. Neem je een foto van de trein bij aankomst in Keulen begint de TBG je uit te schelden omdat hij daar toevallig op staat en dat volgens de wet niet mag...
Officiële statistieken tonen dat THA minder stipt is dan ICE. Klantvriendelijk heeft ook te maken met de inflexibiliteit van de tarieven bij THA. En al meerdere keren veel coulance en begrip meegemaakt bij ICE, terwijl de vraag stellen bij THA al voldoende was om afgesnauwd te worden. Zo zie je maar dat ervaringen sterk kunnen verschillen.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

railtravelmanager
Berichten: 156
Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door railtravelmanager » 24 jul 2020, 15:17

als sommige DB treinbegeleiders dan niet vriendelijk zijn beinvloed dat natuurlijk de klantvriendelijkheid in negatieve zin :D

Gebruikersavatar
AlexNL
Berichten: 1889
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door AlexNL » 28 jul 2020, 16:06

nighttrain schreef:
19 jul 2020, 09:39
Maar naar wat ik vernomen heb via mijn kontakten bij DB (heb 3 jaar voor DB E&C gewerkt) is het probleem N1 van het rollend materiaal, m.a.w. niet genoeg om de inzet op die as te verzekeren +binnenlandse vraag.(Onderhoud/pannes/upgrades).
DB heeft onlangs nog eens 30 BR407's besteld bij Siemens, dus wie weet wat we in de toekomst nog kunnen verwachten.

Plaats reactie