Treinbotsing in Barendrecht

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Fles

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Bericht door Fles » 28 sep 2009, 22:54

Ik ben iig zeer benieuwd naar het IVW rapport. De berging van alle drie de locs is vandaag afgerond. Foto's en een verslagje van Defensie staan hier. Knap staaltje werk denk ik :)


Knipex
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Bericht door Knipex » 28 sep 2009, 23:22

Tanks bergen ook laatste 2 locomotieven

Meer info
Bron: AD

pietje

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Bericht door pietje » 29 sep 2009, 11:49

Fles schreef:Ik ben iig zeer benieuwd naar het IVW rapport. De berging van alle drie de locs is vandaag afgerond. Foto's en een verslagje van Defensie staan hier. Knap staaltje werk denk ik :)
Zeer zeker een knap staaltje, en daarbij nog de openheid dat er direct een verslagje, met foto's, op de website staat.
Ik ben echt onder de indruk, nu nog wachten op het rapport zodat we weten over wat we moeten discussiëren

Knipex
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Bericht door Knipex » 05 okt 2009, 07:30


Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Bericht door Marianne » 08 okt 2009, 16:29

De oorzaak van het treinongeval is nu zo ongeveer officieel.
De machinist van DB Schenker reed door rood.

Er is een vergadering vandaag in de Tweede Kamer over de veiligheid. Men wil op een aantal cruciale spoorlijnen ATB verbeterde Versie in gaan voeren.
Ook de mogelijkheden van ERMTS, maar dat vergt veel aanpassingen.

Ben benieuwd in hoeverre er dit keer echt snel iets gaat gebeuren.

Groeten,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
AlexNL
Berichten: 1849
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Bericht door AlexNL » 08 okt 2009, 17:46

Ik ben van mening dat nú veel geld in ATB-Vv investeren een verspilling is. Dat geld kan beter in ERTMS worden gestopt... je kan het tenslotte maar één keer uitgeven.

Gebruikersavatar
HLE 2302
Berichten: 2586
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Bericht door HLE 2302 » 08 okt 2009, 18:25

als je de locomotieven bekijkt :shock:
de class 66 valt nog goed mee ... maar van die locs van DB schenker schiet echt alleen schroot over :(

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...

giuseppe
Berichten: 228
Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Maastricht

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Bericht door giuseppe » 12 okt 2009, 20:58

Ik snap eigenlijk niet waarom ATB-NG geen optie is op het hoofdrailnet. En het lijkt me (aangezien het dezelfde apparatuur als TBL gebruikt) ook een opstap naar ETCS

Gebruikersavatar
AlexNL
Berichten: 1849
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Bericht door AlexNL » 12 okt 2009, 21:09

ProRail heeft heel lang volgehouden dat ATB-EG en -NG niet samen op één baanvak kunnen. Inmiddels is gebleken dat dat wél prima samengaat (al weet ik zo niet meer hoe men daarachter kwam), maar i.v.m. Europese regelgeving gaat men nu niet meer overal NG aanleggen en de treinen aanpassen.

giuseppe
Berichten: 228
Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Maastricht

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Bericht door giuseppe » 12 okt 2009, 21:10

Maar België doet toch eigenlijk hetzelfde met TBL1+

Trouwens op de grensbaanvakken in Nederland richting Belgie ligt nog steeds helemaal geen beveiliging, en wordt er binnenkort om onbegrijpelijke redenen nog MEMOR ipv een moderner systeem aangelegd

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20489
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Bericht door Steven » 12 okt 2009, 21:27

de naam mag dan TBL1+ zijn eigenlijk zit je al meer richting etcs dan je denkt. TBL1+ heeft meer gemeen met etcs dan met zijn voorganger TBL1. Men maakt al gebruik van de eurobakens het enige wat men niet doet is de info die deze bakens geven volledig gebruiken in de treinen zelf. Eigenlijk kan je TBL1+ bezien als een ETCS superlight. Dit geeft als voordeel dat in het oude materiaal geen super dure aanpassingen moeten gebeuren om het toch nog te kunnen laten rijden op het net met eurobakens. Naar de toekomst toe is het dan goedkoper omschakelen. Het nieuwe materieel (M6, HLE 18, Desiro ML) krijgt standaard al ETCS mee en tegen dat ETCS effectief zal gebruikt worden zal er van materieel zonder ETCS niet veel meer te zien zijn.

Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2900
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Bericht door Bibke » 12 okt 2009, 21:35

Steven schreef:Het nieuwe materieel (M6, HLE 16 (Zal wel een typfout zijn zeker :D ), Desiro ML) krijgt standaard al ETCS mee en tegen dat ETCS effectief zal gebruikt worden zal er van materieel zonder ETCS niet veel meer te zien zijn.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding

Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Bericht door Marianne » 12 okt 2009, 21:44

Dan zijn ze in Belgie al verder dan in Nederland.

De regering in Nederland wil nog niet echt ECTS meenemen in een onderzoek naar wat er verbeterd moet worden aan de veiligheid van het spoorwegennet.
Men wil alleen bepaalde punten voorzien van ATB- Verbeterde Versie. Welke punten dat zijn wordt nog onderzocht, is geloof ik pas iets voor het voorjaar. Barendrecht wordt daarin wel meegenomen, maar dat stond oorspronkelijk niet eens op de bestaande lijst.
Het zal allemaal wel een geldkwestie zijn, zoals gewoonlijk.

Groeten,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20489
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Bericht door Steven » 12 okt 2009, 21:57

Bibke schreef:
Steven schreef:Het nieuwe materieel (M6, HLE 16 (Zal wel een typfout zijn zeker :D ), Desiro ML) krijgt standaard al ETCS mee en tegen dat ETCS effectief zal gebruikt worden zal er van materieel zonder ETCS niet veel meer te zien zijn.

die 6 staat dus duivels dicht bij de 8 :twisted: :twisted: :twisted:

Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Re: Treinbotsing in Barendrecht

Bericht door Marianne » 12 okt 2009, 22:24

Zeker net een biertje op? :wink:

Voor die Reeks 16 zullen ze zeker niet meer die moeite gaan doen?

Groeten,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie