
Treinbotsing in Barendrecht
Re: Treinbotsing in Barendrecht
Ik ben iig zeer benieuwd naar het IVW rapport. De berging van alle drie de locs is vandaag afgerond. Foto's en een verslagje van Defensie staan hier. Knap staaltje werk denk ik 

Re: Treinbotsing in Barendrecht
Zeer zeker een knap staaltje, en daarbij nog de openheid dat er direct een verslagje, met foto's, op de website staat.Fles schreef:Ik ben iig zeer benieuwd naar het IVW rapport. De berging van alle drie de locs is vandaag afgerond. Foto's en een verslagje van Defensie staan hier. Knap staaltje werk denk ik
Ik ben echt onder de indruk, nu nog wachten op het rapport zodat we weten over wat we moeten discussiëren
Re: Treinbotsing in Barendrecht
De oorzaak van het treinongeval is nu zo ongeveer officieel.
De machinist van DB Schenker reed door rood.
Er is een vergadering vandaag in de Tweede Kamer over de veiligheid. Men wil op een aantal cruciale spoorlijnen ATB verbeterde Versie in gaan voeren.
Ook de mogelijkheden van ERMTS, maar dat vergt veel aanpassingen.
Ben benieuwd in hoeverre er dit keer echt snel iets gaat gebeuren.
Groeten,
Marianne
De machinist van DB Schenker reed door rood.
Er is een vergadering vandaag in de Tweede Kamer over de veiligheid. Men wil op een aantal cruciale spoorlijnen ATB verbeterde Versie in gaan voeren.
Ook de mogelijkheden van ERMTS, maar dat vergt veel aanpassingen.
Ben benieuwd in hoeverre er dit keer echt snel iets gaat gebeuren.
Groeten,
Marianne



Re: Treinbotsing in Barendrecht
Ik ben van mening dat nú veel geld in ATB-Vv investeren een verspilling is. Dat geld kan beter in ERTMS worden gestopt... je kan het tenslotte maar één keer uitgeven.
Re: Treinbotsing in Barendrecht
als je de locomotieven bekijkt
de class 66 valt nog goed mee ... maar van die locs van DB schenker schiet echt alleen schroot over
greetz 2302

de class 66 valt nog goed mee ... maar van die locs van DB schenker schiet echt alleen schroot over

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Treinbotsing in Barendrecht
Ik snap eigenlijk niet waarom ATB-NG geen optie is op het hoofdrailnet. En het lijkt me (aangezien het dezelfde apparatuur als TBL gebruikt) ook een opstap naar ETCS
Re: Treinbotsing in Barendrecht
ProRail heeft heel lang volgehouden dat ATB-EG en -NG niet samen op één baanvak kunnen. Inmiddels is gebleken dat dat wél prima samengaat (al weet ik zo niet meer hoe men daarachter kwam), maar i.v.m. Europese regelgeving gaat men nu niet meer overal NG aanleggen en de treinen aanpassen.
Re: Treinbotsing in Barendrecht
Maar België doet toch eigenlijk hetzelfde met TBL1+
Trouwens op de grensbaanvakken in Nederland richting Belgie ligt nog steeds helemaal geen beveiliging, en wordt er binnenkort om onbegrijpelijke redenen nog MEMOR ipv een moderner systeem aangelegd
Trouwens op de grensbaanvakken in Nederland richting Belgie ligt nog steeds helemaal geen beveiliging, en wordt er binnenkort om onbegrijpelijke redenen nog MEMOR ipv een moderner systeem aangelegd
Re: Treinbotsing in Barendrecht
de naam mag dan TBL1+ zijn eigenlijk zit je al meer richting etcs dan je denkt. TBL1+ heeft meer gemeen met etcs dan met zijn voorganger TBL1. Men maakt al gebruik van de eurobakens het enige wat men niet doet is de info die deze bakens geven volledig gebruiken in de treinen zelf. Eigenlijk kan je TBL1+ bezien als een ETCS superlight. Dit geeft als voordeel dat in het oude materiaal geen super dure aanpassingen moeten gebeuren om het toch nog te kunnen laten rijden op het net met eurobakens. Naar de toekomst toe is het dan goedkoper omschakelen. Het nieuwe materieel (M6, HLE 18, Desiro ML) krijgt standaard al ETCS mee en tegen dat ETCS effectief zal gebruikt worden zal er van materieel zonder ETCS niet veel meer te zien zijn.
Re: Treinbotsing in Barendrecht
Steven schreef:Het nieuwe materieel (M6, HLE 16 (Zal wel een typfout zijn zeker), Desiro ML) krijgt standaard al ETCS mee en tegen dat ETCS effectief zal gebruikt worden zal er van materieel zonder ETCS niet veel meer te zien zijn.
Re: Treinbotsing in Barendrecht
Dan zijn ze in Belgie al verder dan in Nederland.
De regering in Nederland wil nog niet echt ECTS meenemen in een onderzoek naar wat er verbeterd moet worden aan de veiligheid van het spoorwegennet.
Men wil alleen bepaalde punten voorzien van ATB- Verbeterde Versie. Welke punten dat zijn wordt nog onderzocht, is geloof ik pas iets voor het voorjaar. Barendrecht wordt daarin wel meegenomen, maar dat stond oorspronkelijk niet eens op de bestaande lijst.
Het zal allemaal wel een geldkwestie zijn, zoals gewoonlijk.
Groeten,
Marianne
De regering in Nederland wil nog niet echt ECTS meenemen in een onderzoek naar wat er verbeterd moet worden aan de veiligheid van het spoorwegennet.
Men wil alleen bepaalde punten voorzien van ATB- Verbeterde Versie. Welke punten dat zijn wordt nog onderzocht, is geloof ik pas iets voor het voorjaar. Barendrecht wordt daarin wel meegenomen, maar dat stond oorspronkelijk niet eens op de bestaande lijst.
Het zal allemaal wel een geldkwestie zijn, zoals gewoonlijk.
Groeten,
Marianne



Re: Treinbotsing in Barendrecht
Bibke schreef:Steven schreef:Het nieuwe materieel (M6, HLE 16 (Zal wel een typfout zijn zeker), Desiro ML) krijgt standaard al ETCS mee en tegen dat ETCS effectief zal gebruikt worden zal er van materieel zonder ETCS niet veel meer te zien zijn.
die 6 staat dus duivels dicht bij de 8



Re: Treinbotsing in Barendrecht
Zeker net een biertje op?
Voor die Reeks 16 zullen ze zeker niet meer die moeite gaan doen?
Groeten,
Marianne

Voor die Reeks 16 zullen ze zeker niet meer die moeite gaan doen?
Groeten,
Marianne


