Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Bericht door Steven »

ha ok de Antwerpse haven neem ik dan aan. Kunnen die weegbruggen wagens verwerken met een lengte van 26m is dan de enige praktische vraag die in mijn hoofd opkomt (aangezien de meeste goederenwagens veel korter zijn dan deze lengte).
pietje

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Bericht door pietje »

Waarschijnlijk ook in Antwerpen, maar ik weet er 2 staan in Limburg.
Precieze lengte weet ik niet, maar ik weet wel dat er van die bulkwagens (6 assers) gewogen werden, dus dat moet toch al aardig in de buurt komen.
Vraag mij niet achter types, want daar ken ik niets van.
Ik zal er nog eens achter vragen hoe lang die weegbruggen precies zijn, want bij mij is het 10 jaar geleden dat ik daar nog geweest ben.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Bericht door Steven »

De meeste goederenwagens komen niet boven de 20 meter uit. Uitzonderingen zijn torpedowagens, wagens voor autotransport maar deze laatste zijn dan al van het gelede type.
Arafi

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Bericht door Arafi »

Is het nodig om de hele wagon ineens te wegen? Of kan dat ook assenstel per assenstel? Als je die optelt, dan kom je toch ook op het totale gewicht? Of sla ik nu de bal volledig mis?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Bericht door Shrek »

Arafi schreef:Is het nodig om de hele wagon ineens te wegen? Of kan dat ook assenstel per assenstel? Als je die optelt, dan kom je toch ook op het totale gewicht? Of sla ik nu de bal volledig mis?
Mits je de wagon perfect recht zet (en dat is praktisch zeer moeilijk) kan dat ja. Maar ik denk niet dat zoiets als officiele weging telt :wink: het zou ook veel moeilijker zijn dan even heen en weer naar brugge :)
tonicorsari

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Bericht door tonicorsari »

Gevonden op wikipedia over I10

Sinds de in dienststelling van de eerste HSL treinen tussen Amsterdam en Rotterdam wordt 1 slag Intercity Brussel gereden met een stam I10 rijtuigen.
Welke dienst is dit ?

Groeten
260689
Berichten: 3375
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Bericht door 260689 »

tonicorsari schreef:Gevonden op wikipedia over I10

Sinds de in dienststelling van de eerste HSL treinen tussen Amsterdam en Rotterdam wordt 1 slag Intercity Brussel gereden met een stam I10 rijtuigen.
Welke dienst is dit ?

Groeten
9201/9232 en dan nog 1 heen en terug (de laatste benelux van de dag Amsterdam-Brussel word met I10/I6 gereden
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Bericht door Accelerat »

Oeh ben erg benieuwd of we die aan 200 km/h gaan kunnen zien. Ben erg benieuwd! :D
peejee2
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 sep 2009, 09:47

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Bericht door peejee2 »

sncf-sncb schreef:Oeh ben erg benieuwd of we die aan 200 km/h gaan kunnen zien. Ben erg benieuwd! :D
200?? Waar zou dat dat zijn? En met welke loc?
AlexNL
Berichten: 2191
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Bericht door AlexNL »

HSL-3 met een 18?
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Bericht door Accelerat »

Een HLE13 haalt de 200 km:h al he; :)
260689
Berichten: 3375
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Bericht door 260689 »

Aangezien in gisteren in Vorst rijtuigen moest zijn botste ik per ongeluk tegen de I6/I10 rijtuig die aan 200km/h zijn aangepast, aangezien ik mijn fototoestel bij had heb ik daar grondig gebruik van gemaakt. Foto's volgen straks, heb nu andere prioriteiten aan men hoofd.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Bericht door Accelerat »

Blijven ze wel in dezelfde livrei?
260689
Berichten: 3375
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Bericht door 260689 »

voila hier de foto's
Bijlagen
een algemeen overzicht van de gewijzigde I6 men ziet duidelijk dat men voor 200km/h gemaakt zijn nu
een algemeen overzicht van de gewijzigde I6 men ziet duidelijk dat men voor 200km/h gemaakt zijn nu
hier ziet met de extra vering voor het wiebelen van de kast minder hevig te maken tevens ziet u ook de aansluiding om de WC-bak te legen
hier ziet met de extra vering voor het wiebelen van de kast minder hevig te maken tevens ziet u ook de aansluiding om de WC-bak te legen
Aangepaste I10
Aangepaste I10
Aangepaste WC-pot (Let ook op het kraantje waar nu automatisch water uitkomt)
Aangepaste WC-pot (Let ook op het kraantje waar nu automatisch water uitkomt)
I6 met aangepaste max snelheid
I6 met aangepaste max snelheid
hier ziet men duidelijk dat men een gesloten WC bak erin heeft geplaatst
hier ziet men duidelijk dat men een gesloten WC bak erin heeft geplaatst
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen

Bericht door Terminus »

Tof! Waarschijnlijk komt er eerst nog een lange testfase... maar ik kijk er al naar uit om wat variatie aan rijtuigen te zien in de IC A en IC O!
Plaats reactie