Aangepaste I6/I10 rijtuigen
Re: Aangepaste I6/I10 rijtuigen
ha ok de Antwerpse haven neem ik dan aan. Kunnen die weegbruggen wagens verwerken met een lengte van 26m is dan de enige praktische vraag die in mijn hoofd opkomt (aangezien de meeste goederenwagens veel korter zijn dan deze lengte).
Waarschijnlijk ook in Antwerpen, maar ik weet er 2 staan in Limburg.
Precieze lengte weet ik niet, maar ik weet wel dat er van die bulkwagens (6 assers) gewogen werden, dus dat moet toch al aardig in de buurt komen.
Vraag mij niet achter types, want daar ken ik niets van.
Ik zal er nog eens achter vragen hoe lang die weegbruggen precies zijn, want bij mij is het 10 jaar geleden dat ik daar nog geweest ben.
Precieze lengte weet ik niet, maar ik weet wel dat er van die bulkwagens (6 assers) gewogen werden, dus dat moet toch al aardig in de buurt komen.
Vraag mij niet achter types, want daar ken ik niets van.
Ik zal er nog eens achter vragen hoe lang die weegbruggen precies zijn, want bij mij is het 10 jaar geleden dat ik daar nog geweest ben.
De meeste goederenwagens komen niet boven de 20 meter uit. Uitzonderingen zijn torpedowagens, wagens voor autotransport maar deze laatste zijn dan al van het gelede type.
Is het nodig om de hele wagon ineens te wegen? Of kan dat ook assenstel per assenstel? Als je die optelt, dan kom je toch ook op het totale gewicht? Of sla ik nu de bal volledig mis?
Mits je de wagon perfect recht zet (en dat is praktisch zeer moeilijk) kan dat ja. Maar ik denk niet dat zoiets als officiele weging teltArafi schreef:Is het nodig om de hele wagon ineens te wegen? Of kan dat ook assenstel per assenstel? Als je die optelt, dan kom je toch ook op het totale gewicht? Of sla ik nu de bal volledig mis?

Gevonden op wikipedia over I10
Sinds de in dienststelling van de eerste HSL treinen tussen Amsterdam en Rotterdam wordt 1 slag Intercity Brussel gereden met een stam I10 rijtuigen.
Welke dienst is dit ?
Groeten
Sinds de in dienststelling van de eerste HSL treinen tussen Amsterdam en Rotterdam wordt 1 slag Intercity Brussel gereden met een stam I10 rijtuigen.
Welke dienst is dit ?
Groeten
9201/9232 en dan nog 1 heen en terug (de laatste benelux van de dag Amsterdam-Brussel word met I10/I6 geredentonicorsari schreef:Gevonden op wikipedia over I10
Welke dienst is dit ?
Groeten
Oeh ben erg benieuwd of we die aan 200 km/h gaan kunnen zien. Ben erg benieuwd! 

200?? Waar zou dat dat zijn? En met welke loc?sncf-sncb schreef:Oeh ben erg benieuwd of we die aan 200 km/h gaan kunnen zien. Ben erg benieuwd!
Aangezien in gisteren in Vorst rijtuigen moest zijn botste ik per ongeluk tegen de I6/I10 rijtuig die aan 200km/h zijn aangepast, aangezien ik mijn fototoestel bij had heb ik daar grondig gebruik van gemaakt. Foto's volgen straks, heb nu andere prioriteiten aan men hoofd.
Tof! Waarschijnlijk komt er eerst nog een lange testfase... maar ik kijk er al naar uit om wat variatie aan rijtuigen te zien in de IC A en IC O!