Tragisch ongeval in Kapellen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Tragisch ongeval in Kapellen

Bericht door Adler »

VRT:

In Kapellen is een 54-jarige vrouw die met haar honden op stap was om het leven gekomen nadat ze onder een trein belandde.

De vrouw uit Kapellen wandelde rond 15.50 uur met twee hondjes langs het spoor. Toen een van de twee wegglipte, zette de vrouw de achtervolging in.

Daarbij had ze geen oog voor de aankomende trein. Ze werd gegrepen en overleed ter plaatse aan haar verwondingen.

De trein, die van Amsterdam richting Brussel reed, werd iets na 17 uur weer vrijgegeven.
De treinbestuurder werd opgevangen en vervangen door een andere. Er waren 200 passagiers aan boord. Niemand raakte gewond door de noodstop.
Presario

Re: Tragisch ongeval in Kapellen

Bericht door Presario »

Net ook gelezen. Heel erg dom ongeval :(! Hoe snel rijdt de trein daar in kapellen? Ik vermoed minstens 120? Kan me dan niet voorstellen dat je die niet hoort afkomen...
Alvast veel sterkte gewenst aan de tb en nabestaanden!
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Tragisch ongeval in Kapellen

Bericht door Asterix »

Ongeval gebeurde op wegje naast de spoorwegen ( 51°19'42.22"N - 4°26'28.46"O). Als de wind dan nog wat verkeerd zit...
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: Tragisch ongeval in Kapellen

Bericht door apestaart »

Dat doet me denken aan een tramongeval in Oostende van 3 jaar geleden, een man wandelde
met zijn hond, plots liep die hond weg en zijn baas erachteraan maar had de tram niet zien
aankomen met als gevolg dat hij aangereden werd evenals die hond
Zowel die man als die hond waren op slag dood, dat ongeval gebeurde in Mariakerke ter
hoogte van de Aartshertogstraat
odul
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 okt 2009, 21:03

Re: Tragisch ongeval in Kapellen

Bericht door odul »

Presario schreef:Net ook gelezen. Heel erg dom ongeval :(! Hoe snel rijdt de trein daar in kapellen? Ik vermoed minstens 120? Kan me dan niet voorstellen dat je die niet hoort afkomen...
Alvast veel sterkte gewenst aan de tb en nabestaanden!
Het is soms raar maar een 'achterkomende' trein hoor je zo goed als niet.
De vrouw die vlak bij het spoor woonde was wss te vertrouwt met de situatie.

Ik kan me het best voorstellen, het is koud, ze droeg mss een muts, of was met haar gedachten verdwaald.
Plots springt haar hondje weg, ze schrikt en springt op de sporen om het daar uit te halen, zonder de alertheid te hebben om eerst haar eigen veiligheid te controleren.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Tragisch ongeval in Kapellen

Bericht door HLE 2302 »

odul schreef:
Presario schreef:Net ook gelezen. Heel erg dom ongeval :(! Hoe snel rijdt de trein daar in kapellen? Ik vermoed minstens 120? Kan me dan niet voorstellen dat je die niet hoort afkomen...
Alvast veel sterkte gewenst aan de tb en nabestaanden!
Het is soms raar maar een 'achterkomende' trein hoor je zo goed als niet.
De vrouw die vlak bij het spoor woonde was wss te vertrouwt met de situatie.

Ik kan me het best voorstellen, het is koud, ze droeg mss een muts, of was met haar gedachten verdwaald.
Plots springt haar hondje weg, ze schrikt en springt op de sporen om het daar uit te halen, zonder de alertheid te hebben om eerst haar eigen veiligheid te controleren.
Als je hond wegloopt is het een Shock-reactie van erachter aan te lopen ... dan sluit je je af van andere geluiden en komende gevaren, bv. deze trein ... met soms helaas een dodelijke afloop.

Greetz 2302.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2628
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Tragisch ongeval in Kapellen

Bericht door trainfreak »

Bwa, ik heb het ook al meegemaakt dat mijn hond wegliep.
Dit was in Mariembourg, en de hond liep recht het spoor op, om vervolgens enkele meters de sporen te volgen.

Het was vlakbij een overweg, ik heb eerst nog goed gekeken en ben er dan gewoon achtergelopen.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Tragisch ongeval in Kapellen

Bericht door HLE 2302 »

trainfreak schreef:Bwa, ik heb het ook al meegemaakt dat mijn hond wegliep.
Dit was in Mariembourg, en de hond liep recht het spoor op, om vervolgens enkele meters de sporen te volgen.

Het was vlakbij een overweg, ik heb eerst nog goed gekeken en ben er dan gewoon achtergelopen.
Nja, jij bent dan ook vertrouwd met treinen ... mensen die minder vertrouwd zijn met treinen lopen daarop een veel groter gevaar.

Greetz 2302.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
The_gold

Re: Tragisch ongeval in Kapellen

Bericht door The_gold »

'Quote HLE 2302 Als je hond wegloopt is het een Shock-reactie van erachter aan te lopen ... dan sluit je je af van andere geluiden en komende gevaren, bv. deze trein '

:roll: :roll: :roll:
Manman
Laatst gewijzigd door The_gold op 13 jan 2010, 17:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2628
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Tragisch ongeval in Kapellen

Bericht door trainfreak »

HLE 2302 schreef:
trainfreak schreef:Bwa, ik heb het ook al meegemaakt dat mijn hond wegliep.
Dit was in Mariembourg, en de hond liep recht het spoor op, om vervolgens enkele meters de sporen te volgen.

Het was vlakbij een overweg, ik heb eerst nog goed gekeken en ben er dan gewoon achtergelopen.
Nja, jij bent dan ook vertrouwd met treinen ... mensen die minder vertrouwd zijn met treinen lopen daarop een veel groter gevaar.

Greetz 2302.
Ik ben totaal niet vertrouwd met auto's ... als mijn hond overloopt ga ik er ook niet zomaar achterlopen zonder te kijken
The_gold

Re: Tragisch ongeval in Kapellen

Bericht door The_gold »

Daarom dat ge 2 weken geleden een splinternieuw gekocht hebt zeker :lol:

Ale, back on topic zeker :lol:
melle

Re: Tragisch ongeval in Kapellen

Bericht door melle »

The_gold schreef:'Als je hond wegloopt is het een Shock-reactie van erachter aan te lopen ... dan sluit je je af van andere geluiden en komende gevaren, bv. deze trein '

:roll: :roll: :roll:
Laat psychologie maar over aan psychologen en psychiaters :mrgreen:
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Tragisch ongeval in Kapellen

Bericht door Kristofke »

en het ironische zal waarschijnlijk nog zijn dat de hond het misschien nog overleefd heeft

die horen beter ook

maar goed, het is al langer bekend dat vele mensen hun huisdieren overal achternalopen om ze te redden, tot op bevrozen diepe plassen
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Tragisch ongeval in Kapellen

Bericht door HLE 2302 »

trainfreak schreef:
HLE 2302 schreef:
trainfreak schreef:Bwa, ik heb het ook al meegemaakt dat mijn hond wegliep.
Dit was in Mariembourg, en de hond liep recht het spoor op, om vervolgens enkele meters de sporen te volgen.

Het was vlakbij een overweg, ik heb eerst nog goed gekeken en ben er dan gewoon achtergelopen.
Nja, jij bent dan ook vertrouwd met treinen ... mensen die minder vertrouwd zijn met treinen lopen daarop een veel groter gevaar.

Greetz 2302.
Ik ben totaal niet vertrouwd met auto's ... als mijn hond overloopt ga ik er ook niet zomaar achterlopen zonder te kijken
Dat kan een reactie zijn ... als uw kind plots overloopt, dan ga je er ook achter lopen ... voor sommige mensen is de band met hun hond net hetzelfde als hun eigen kind.

Greetz 2302.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: Tragisch ongeval in Kapellen

Bericht door apestaart »

Waren die honden aan de leiband?
Want als dat niet het geval was, dan is dat haar eigen schuld, honden moeten aan de leiband,
zeker langs gevaarlijke plaatsen zoals straten, lanen, spoorwegen, trambeddingen, enz
Honden mogen enkel loslopen op plaatsen waar het toegelaten is en niet gevaarlijk is zoals
op het strand (in de zomer enkel in bepaalde zones), graspleinen, enz
Het beste is zelfs zoveel mogelijk deze gevaarlijke te vermijden
Ik heb ook een hond, maar ik hou aan deze richtlijnen, dus zal zulke ongevallen bij mij niet
vlug gebeuren
Plaats reactie