Tragisch ongeval in Kapellen
Tragisch ongeval in Kapellen
VRT:
In Kapellen is een 54-jarige vrouw die met haar honden op stap was om het leven gekomen nadat ze onder een trein belandde.
De vrouw uit Kapellen wandelde rond 15.50 uur met twee hondjes langs het spoor. Toen een van de twee wegglipte, zette de vrouw de achtervolging in.
Daarbij had ze geen oog voor de aankomende trein. Ze werd gegrepen en overleed ter plaatse aan haar verwondingen.
De trein, die van Amsterdam richting Brussel reed, werd iets na 17 uur weer vrijgegeven.
De treinbestuurder werd opgevangen en vervangen door een andere. Er waren 200 passagiers aan boord. Niemand raakte gewond door de noodstop.
In Kapellen is een 54-jarige vrouw die met haar honden op stap was om het leven gekomen nadat ze onder een trein belandde.
De vrouw uit Kapellen wandelde rond 15.50 uur met twee hondjes langs het spoor. Toen een van de twee wegglipte, zette de vrouw de achtervolging in.
Daarbij had ze geen oog voor de aankomende trein. Ze werd gegrepen en overleed ter plaatse aan haar verwondingen.
De trein, die van Amsterdam richting Brussel reed, werd iets na 17 uur weer vrijgegeven.
De treinbestuurder werd opgevangen en vervangen door een andere. Er waren 200 passagiers aan boord. Niemand raakte gewond door de noodstop.
Re: Tragisch ongeval in Kapellen
Net ook gelezen. Heel erg dom ongeval
! Hoe snel rijdt de trein daar in kapellen? Ik vermoed minstens 120? Kan me dan niet voorstellen dat je die niet hoort afkomen...
Alvast veel sterkte gewenst aan de tb en nabestaanden!

Ongeval gebeurde op wegje naast de spoorwegen ( 51°19'42.22"N - 4°26'28.46"O). Als de wind dan nog wat verkeerd zit...
Dat doet me denken aan een tramongeval in Oostende van 3 jaar geleden, een man wandelde
met zijn hond, plots liep die hond weg en zijn baas erachteraan maar had de tram niet zien
aankomen met als gevolg dat hij aangereden werd evenals die hond
Zowel die man als die hond waren op slag dood, dat ongeval gebeurde in Mariakerke ter
hoogte van de Aartshertogstraat
met zijn hond, plots liep die hond weg en zijn baas erachteraan maar had de tram niet zien
aankomen met als gevolg dat hij aangereden werd evenals die hond
Zowel die man als die hond waren op slag dood, dat ongeval gebeurde in Mariakerke ter
hoogte van de Aartshertogstraat
Het is soms raar maar een 'achterkomende' trein hoor je zo goed als niet.Presario schreef:Net ook gelezen. Heel erg dom ongeval! Hoe snel rijdt de trein daar in kapellen? Ik vermoed minstens 120? Kan me dan niet voorstellen dat je die niet hoort afkomen...
De vrouw die vlak bij het spoor woonde was wss te vertrouwt met de situatie.
Ik kan me het best voorstellen, het is koud, ze droeg mss een muts, of was met haar gedachten verdwaald.
Plots springt haar hondje weg, ze schrikt en springt op de sporen om het daar uit te halen, zonder de alertheid te hebben om eerst haar eigen veiligheid te controleren.
Als je hond wegloopt is het een Shock-reactie van erachter aan te lopen ... dan sluit je je af van andere geluiden en komende gevaren, bv. deze trein ... met soms helaas een dodelijke afloop.odul schreef:Het is soms raar maar een 'achterkomende' trein hoor je zo goed als niet.Presario schreef:Net ook gelezen. Heel erg dom ongeval! Hoe snel rijdt de trein daar in kapellen? Ik vermoed minstens 120? Kan me dan niet voorstellen dat je die niet hoort afkomen...
De vrouw die vlak bij het spoor woonde was wss te vertrouwt met de situatie.
Ik kan me het best voorstellen, het is koud, ze droeg mss een muts, of was met haar gedachten verdwaald.
Plots springt haar hondje weg, ze schrikt en springt op de sporen om het daar uit te halen, zonder de alertheid te hebben om eerst haar eigen veiligheid te controleren.
Greetz 2302.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
- trainfreak
Bwa, ik heb het ook al meegemaakt dat mijn hond wegliep.
Dit was in Mariembourg, en de hond liep recht het spoor op, om vervolgens enkele meters de sporen te volgen.
Het was vlakbij een overweg, ik heb eerst nog goed gekeken en ben er dan gewoon achtergelopen.
Dit was in Mariembourg, en de hond liep recht het spoor op, om vervolgens enkele meters de sporen te volgen.
Het was vlakbij een overweg, ik heb eerst nog goed gekeken en ben er dan gewoon achtergelopen.
Nja, jij bent dan ook vertrouwd met treinen ... mensen die minder vertrouwd zijn met treinen lopen daarop een veel groter gevaar.trainfreak schreef:Bwa, ik heb het ook al meegemaakt dat mijn hond wegliep.
Greetz 2302.
'Quote HLE 2302 Als je hond wegloopt is het een Shock-reactie van erachter aan te lopen ... dan sluit je je af van andere geluiden en komende gevaren, bv. deze trein '

Manman

Manman
Laatst gewijzigd door The_gold op 13 jan 2010, 17:29, 2 keer totaal gewijzigd.
- trainfreak
Ik ben totaal niet vertrouwd met auto's ... als mijn hond overloopt ga ik er ook niet zomaar achterlopen zonder te kijkenHLE 2302 schreef:Nja, jij bent dan ook vertrouwd met treinen ... mensen die minder vertrouwd zijn met treinen lopen daarop een veel groter gevaar.trainfreak schreef:Bwa, ik heb het ook al meegemaakt dat mijn hond wegliep.
Greetz 2302.
Daarom dat ge 2 weken geleden een splinternieuw gekocht hebt zeker
Ale, back on topic zeker

Ale, back on topic zeker

Laat psychologie maar over aan psychologen en psychiatersThe_gold schreef:'Als je hond wegloopt is het een Shock-reactie van erachter aan te lopen ... dan sluit je je af van andere geluiden en komende gevaren, bv. deze trein '
![]()
![]()

en het ironische zal waarschijnlijk nog zijn dat de hond het misschien nog overleefd heeft
die horen beter ook
maar goed, het is al langer bekend dat vele mensen hun huisdieren overal achternalopen om ze te redden, tot op bevrozen diepe plassen
die horen beter ook
maar goed, het is al langer bekend dat vele mensen hun huisdieren overal achternalopen om ze te redden, tot op bevrozen diepe plassen
Dat kan een reactie zijn ... als uw kind plots overloopt, dan ga je er ook achter lopen ... voor sommige mensen is de band met hun hond net hetzelfde als hun eigen kind.trainfreak schreef:Ik ben totaal niet vertrouwd met auto's ... als mijn hond overloopt ga ik er ook niet zomaar achterlopen zonder te kijkenHLE 2302 schreef:Nja, jij bent dan ook vertrouwd met treinen ... mensen die minder vertrouwd zijn met treinen lopen daarop een veel groter gevaar.trainfreak schreef:Bwa, ik heb het ook al meegemaakt dat mijn hond wegliep.
Greetz 2302.
Greetz 2302.
Waren die honden aan de leiband?
Want als dat niet het geval was, dan is dat haar eigen schuld, honden moeten aan de leiband,
zeker langs gevaarlijke plaatsen zoals straten, lanen, spoorwegen, trambeddingen, enz
Honden mogen enkel loslopen op plaatsen waar het toegelaten is en niet gevaarlijk is zoals
op het strand (in de zomer enkel in bepaalde zones), graspleinen, enz
Het beste is zelfs zoveel mogelijk deze gevaarlijke te vermijden
Ik heb ook een hond, maar ik hou aan deze richtlijnen, dus zal zulke ongevallen bij mij niet
vlug gebeuren
Want als dat niet het geval was, dan is dat haar eigen schuld, honden moeten aan de leiband,
zeker langs gevaarlijke plaatsen zoals straten, lanen, spoorwegen, trambeddingen, enz
Honden mogen enkel loslopen op plaatsen waar het toegelaten is en niet gevaarlijk is zoals
op het strand (in de zomer enkel in bepaalde zones), graspleinen, enz
Het beste is zelfs zoveel mogelijk deze gevaarlijke te vermijden
Ik heb ook een hond, maar ik hou aan deze richtlijnen, dus zal zulke ongevallen bij mij niet
vlug gebeuren