klasseverhoging 2de klas naar eerste klas

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5296
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: klasseverhoging 2de klas naar eerste klas

Bericht door overweg13 »

Kalimero schreef:Nog een vraag.
Ik heb ook altijd zo'n kaart met 10 klasverhogingkjes op zak, voor noodgevallen.
Strikt genomen moet het regeltje al ingevuld zijn alvorens in te stappen.
In de praktijk vul ik pas in wanneer er tweede volzit en ik mijn toevlucht zoek in eerste.
Zouden ze het door de vingers zijn wanneer ik mijn kaart invul zodra ik heb plaatsgenomen in eerste ?
Ik vrees dat dit afhangt van TBG tot TBG. Als je begint te schrijven op het moment dat hij in de buurt is, zul je bij de meesten hangen. Ik zou als dat kan de TBG aanspreken voor je instapt: ik moet nog een lijntje invullen... Dan is hij zeker dat je niet te kwader trouw bent. En als hij niet in de buurt is, tja, dan zul je wel tijd hebben om je kaart in te vullen, zeker?
Met vriendelijke groet

overweg13
rvdborgt
Berichten: 4347
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: klasseverhoging 2de klas naar eerste klas

Bericht door rvdborgt »

overweg13 schreef:Ik vrees dat dit afhangt van TBG tot TBG. Als je begint te schrijven op het moment dat hij in de buurt is, zul je bij de meesten hangen. Ik zou als dat kan de TBG aanspreken voor je instapt: ik moet nog een lijntje invullen... Dan is hij zeker dat je niet te kwader trouw bent. En als hij niet in de buurt is, tja, dan zul je wel tijd hebben om je kaart in te vullen, zeker?
Ik vul mijn Pass doorgaans in meteen nadat ik ben gaan zitten. De conducteur heeft dan nog niet eens de kans gehad om langs te komen (die moet dan nog fluiten en sluiten). Maar als je geen risico wilt lopen, kun je de conducteur om een pen vragen om je Pass in te vullen. Dat was tenminste het beproefde recept van een ex van me :-)

Groetjes,
Rian
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Re: klasseverhoging 2de klas naar eerste klas

Bericht door Kalimero »

rvdborgt schreef:Ik vul mijn Pass doorgaans in meteen nadat ik ben gaan zitten. De conducteur heeft dan nog niet eens de kans gehad om langs te komen (die moet dan nog fluiten en sluiten). Maar als je geen risico wilt lopen, kun je de conducteur om een pen vragen om je Pass in te vullen. Dat was tenminste het beproefde recept van een ex van me
Goed tip, die pen.
Probleem is dat je niet altijd vooraf weet of er plaats is in tweede. Op een vrijdag of tijdens de vakantie is dat meestal geen probleem, maar op andere dagen moet je echt geluk hebben, en dan wacht ik liever af.
Uiteindelijk ben ik nog zo fair om de toeslag te betalen, het zou maar erg zijn om te gaan zeuren over het niet vooraf invullen.
Er zijn er genoeg die zonder meer in eerste gaan zitten. Op zo'n volle trein wordt vaak niet eens de moeite gedaan om rond te komen. En als er dan toch controle is worden tweedeklassers er gewoon uitgegooid en daarmee is de kous af.
Plaats reactie