ALSTOM PRIMA 6000 in België

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Elgar
Berichten: 624
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

ALSTOM PRIMA 6000 in België

Bericht door Elgar »

Zo juist gelezen dat de PRIMA 6000 in België is om testritten te doen op lijn 94 om dan uiteindelijk gehomologeerd te worden voor diensten op het net van Infrabel! De 6000 is de vierspanningsversie van de Prima's.
Bron: Wallorail

Er waren nochthans geruchten in het begin van het jaar dat Alstom zou afstappen van de vierspanningsversie, wegens geen interesse (door SNCF en NMBS) en dat ze de loc zouden aanpassen gelijk een 437000 en aan de SNCF leveren.

Wat dan de bedoeling is van het bezoek van de Prima 6000 in België, zou ik niet weten. Misschien proberen ze zo de NMBS toch nog te verleiden om vierspanningslocomotieven te kopen i.p.v. diesels. Of heeft de SNCF dan toch interesse voor vierspanningsmateriaal?

De fotokes van Wallorail: AfbeeldingAfbeelding Monceau, 3/6/06
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Bah, wat een vierkant gedrocht... Dat ze dat met een priorzegel maar snel terugsturen naar land van herkomst!
Als ze echt 4spanningsmaterieel willen, dat ze dan naar een mooi ronde taurus kijken !!!
Jochen
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 feb 2006, 20:21

Bericht door Jochen »

Ik vind die dus werkelijk afschuwelijk é :s
Veel te lang, veel te geblokt... yuk ;D
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1217
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

SIMPY.be schreef:Bah, wat een vierkant gedrocht... Dat ze dat met een priorzegel maar snel terugsturen naar land van herkomst!
Dat hebben ze ook gedaan, ze hadden hem (per ongeluk? :twisted: ) terug naar Frankrijk gestuurd :lol:
Maar ondertussen is em al weer terug in België...
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Nééééééé ! :evil: :( Dat verschrikkelijk vierkant gedrocht inderdaad , en dan nog wel in België ! Als ze nu de BB75000 al hadden gestuurd (het gerucht dat deze de BB67400 in België zullen gaan vervangen de komende jaren wordt met de dag groter ..) , ok , maar toch niet de Prima 6000 ?

Zoals men hierboven schrijft , zowel de SNCF als Alstom had geen hoop meer op 4 spanningslocs , gezien het grotere succes van de machines van Siemens en Bombardier .. waarom ze dan nu toch afkomen met de Prima blijft mij ook dus een raadsel .. :roll:

Edit : Ik heb al zo'n fijn gedacht waarom die Prima hier zit .. vermits de Prima bijna voor 75% ontworpen is door het filiaal in Charleroi (ex-ACEC) , zal de PS en enkele andere Waalse partijen opperen om de NMBS Prima's te laten kopen zodat dat onze economie weer ten goede komt en ze weer eventueel in Brugge kunnen geassembleerd worden :roll: ... zucht :( , dat spelletje van politiek en de NMBS werkt dus niet , het wordt hoog tijd dat er nu een echte splitsing komt , er geen sprake meer is van ruzie tussen de 3 topmannen en belangenvermenging met de politiek ..
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

Tim schreef:
SIMPY.be schreef:Bah, wat een vierkant gedrocht... Dat ze dat met een priorzegel maar snel terugsturen naar land van herkomst!
Dat hebben ze ook gedaan, ze hadden hem (per ongeluk? :twisted: ) terug naar Frankrijk gestuurd :lol:
Maar ondertussen is em al weer terug in België...
inderdaad, tegen dat de NMBS door had dat hij per ongeluk met een cargo terug naar Frankrijk werd versleept, zat hij al tegen Parijs :)
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Als deze 'dingen' de nieuwe reeks 14 komt, dan kan de regering en de frankrijkstraat best zorgen voor een beetje versterking... Ik mag er niet aan denken.
Wover

Bericht door Wover »

wat is er zo ongelofelijk mis mee behalve dat ze er lelijk uitzien?
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Alweer franse Alstoms.
Véél te duur
Nog geen ervaring = kinderziektes
Er bestaan deftige machines die veel goedkoper zijn...
enz enz
TGV4513

Bericht door TGV4513 »

Ik denk niet de prima een slechte machine is. SNCF zou heel te vreden zijn van hun prima's. Het zijn meer uitspraken van sommige Siemens de hemel in prijzen en Alstom de hel in. Voor uitspraken misschien te maken wacht eerst de test uitslagen af van de prima.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Ik vind dat enkel maar een lelijk machien!

Het is gelijk of Picasso heeft die loc ontworpen! :lol: :?
Bert

Bericht door Bert »

zo een lelijke gedrochten :x
hein
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 apr 2006, 21:08
Locatie: oostende

Bericht door hein »

idd echt lelijke lok hopelijke gaat dat ding vlug weg
zoiets moeten ze niet kopen
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

TGV4513 schreef:Ik denk niet de prima een slechte machine is. SNCF zou heel te vreden zijn van hun prima's. Het zijn meer uitspraken van sommige Siemens de hemel in prijzen en Alstom de hel in. Voor uitspraken misschien te maken wacht eerst de test uitslagen af van de prima.
Misschien ben ik wat te voorbarig, maar toch... Toen we vroegen naar de leerkracht geschiedenis waarom we van die saaie lessen kregen, dan kregen we steeds als antwoord: "om te leren uit de foute van het verleden". Hopelijk heeft Alstom dat gedaan, maar het is beter dat de NMBS dat al doet :s.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Oké, vandaag heeft den prima dus een ritje gedaan :(
en dan nog met 6 DMSkes: Afbeelding Afbeelding
La locomotive PRIMA 6000 passe à hauteur de la base TGV du Coucou. De 9h à 14h la PRIMA 6000 a effectué de nombreux aller-retour entre la base TGV et Silly.
Edit: ik moet leren tellen, 6DMSkes en geen 5 dus... (Ik heb dinsdag examen wiskunde...)
Laatst gewijzigd door SIMPY.be op 03 jun 2006, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie