ALSTOM PRIMA 6000 in België
ALSTOM PRIMA 6000 in België
Zo juist gelezen dat de PRIMA 6000 in België is om testritten te doen op lijn 94 om dan uiteindelijk gehomologeerd te worden voor diensten op het net van Infrabel! De 6000 is de vierspanningsversie van de Prima's.
Bron: Wallorail
Er waren nochthans geruchten in het begin van het jaar dat Alstom zou afstappen van de vierspanningsversie, wegens geen interesse (door SNCF en NMBS) en dat ze de loc zouden aanpassen gelijk een 437000 en aan de SNCF leveren.
Wat dan de bedoeling is van het bezoek van de Prima 6000 in België, zou ik niet weten. Misschien proberen ze zo de NMBS toch nog te verleiden om vierspanningslocomotieven te kopen i.p.v. diesels. Of heeft de SNCF dan toch interesse voor vierspanningsmateriaal?
De fotokes van Wallorail: Monceau, 3/6/06
Bron: Wallorail
Er waren nochthans geruchten in het begin van het jaar dat Alstom zou afstappen van de vierspanningsversie, wegens geen interesse (door SNCF en NMBS) en dat ze de loc zouden aanpassen gelijk een 437000 en aan de SNCF leveren.
Wat dan de bedoeling is van het bezoek van de Prima 6000 in België, zou ik niet weten. Misschien proberen ze zo de NMBS toch nog te verleiden om vierspanningslocomotieven te kopen i.p.v. diesels. Of heeft de SNCF dan toch interesse voor vierspanningsmateriaal?
De fotokes van Wallorail: Monceau, 3/6/06
Nééééééé ! Dat verschrikkelijk vierkant gedrocht inderdaad , en dan nog wel in België ! Als ze nu de BB75000 al hadden gestuurd (het gerucht dat deze de BB67400 in België zullen gaan vervangen de komende jaren wordt met de dag groter ..) , ok , maar toch niet de Prima 6000 ?
Zoals men hierboven schrijft , zowel de SNCF als Alstom had geen hoop meer op 4 spanningslocs , gezien het grotere succes van de machines van Siemens en Bombardier .. waarom ze dan nu toch afkomen met de Prima blijft mij ook dus een raadsel ..
Edit : Ik heb al zo'n fijn gedacht waarom die Prima hier zit .. vermits de Prima bijna voor 75% ontworpen is door het filiaal in Charleroi (ex-ACEC) , zal de PS en enkele andere Waalse partijen opperen om de NMBS Prima's te laten kopen zodat dat onze economie weer ten goede komt en ze weer eventueel in Brugge kunnen geassembleerd worden ... zucht , dat spelletje van politiek en de NMBS werkt dus niet , het wordt hoog tijd dat er nu een echte splitsing komt , er geen sprake meer is van ruzie tussen de 3 topmannen en belangenvermenging met de politiek ..
Zoals men hierboven schrijft , zowel de SNCF als Alstom had geen hoop meer op 4 spanningslocs , gezien het grotere succes van de machines van Siemens en Bombardier .. waarom ze dan nu toch afkomen met de Prima blijft mij ook dus een raadsel ..
Edit : Ik heb al zo'n fijn gedacht waarom die Prima hier zit .. vermits de Prima bijna voor 75% ontworpen is door het filiaal in Charleroi (ex-ACEC) , zal de PS en enkele andere Waalse partijen opperen om de NMBS Prima's te laten kopen zodat dat onze economie weer ten goede komt en ze weer eventueel in Brugge kunnen geassembleerd worden ... zucht , dat spelletje van politiek en de NMBS werkt dus niet , het wordt hoog tijd dat er nu een echte splitsing komt , er geen sprake meer is van ruzie tussen de 3 topmannen en belangenvermenging met de politiek ..
inderdaad, tegen dat de NMBS door had dat hij per ongeluk met een cargo terug naar Frankrijk werd versleept, zat hij al tegen ParijsTim schreef:Dat hebben ze ook gedaan, ze hadden hem (per ongeluk? ) terug naar Frankrijk gestuurdSIMPY.be schreef:Bah, wat een vierkant gedrocht... Dat ze dat met een priorzegel maar snel terugsturen naar land van herkomst!
Maar ondertussen is em al weer terug in België...
Misschien ben ik wat te voorbarig, maar toch... Toen we vroegen naar de leerkracht geschiedenis waarom we van die saaie lessen kregen, dan kregen we steeds als antwoord: "om te leren uit de foute van het verleden". Hopelijk heeft Alstom dat gedaan, maar het is beter dat de NMBS dat al doet :s.TGV4513 schreef:Ik denk niet de prima een slechte machine is. SNCF zou heel te vreden zijn van hun prima's. Het zijn meer uitspraken van sommige Siemens de hemel in prijzen en Alstom de hel in. Voor uitspraken misschien te maken wacht eerst de test uitslagen af van de prima.
Oké, vandaag heeft den prima dus een ritje gedaan
en dan nog met 6 DMSkes:
en dan nog met 6 DMSkes:
Edit: ik moet leren tellen, 6DMSkes en geen 5 dus... (Ik heb dinsdag examen wiskunde...)La locomotive PRIMA 6000 passe à hauteur de la base TGV du Coucou. De 9h à 14h la PRIMA 6000 a effectué de nombreux aller-retour entre la base TGV et Silly.
Laatst gewijzigd door SIMPY.be op 03 jun 2006, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.