IC/IR2007

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Jonathan

Bericht door Jonathan »

[quote="FLV-FGSP"]Bij de BTTB (http://www.bttb.be/standpunten/Euregionale-treinen.pdf, pagina 8 ) staat het volgende:

[quote]Wij pleiten voor een uursdienst op Aken met afwisselend een snelle trein en een lokale trein, dus het ene uur een IC/RE Oostende – Brussel – Verviers – Aken en een L-trein Spa – Eupen en het andere uur een IC Oostende – Brussel – Verviers – Eupen en een L-trein/RB Spa – Aken. In Verviers kan er steeds voor aansluiting aan hetzelfde perron gezorgd worden naar de andere richting. Op die manier is er ieder uur een verbinding van Eupen en Aken naar Luik en Brussel. Tijdens de werkzaamheden tussen Luik en Aken werd dit overigens al gedeeltelijk toegepast. Voorwaarde voor deze oplossing is wel dat reeks 13 wordt toegelaten naar Aachen Hbf. Voor de lokale trein is moderner materieel dan het huidige gewenst.

Het te verwachten tegenargument dat IC-A in dit geval de verbindingen met ICE en Thalys zouden ‘kannibaliseren’ telt niet. De HST’s zullen immers vanaf eind 2007 op het stuk Aken – Brussel minstens een half uur sneller zijn dan de IC-A. IRq zou in dit voorstel enkel een binnenlandse rol krijgen.

Indien deze oplossing niet haalbaar is, dient IRq ieder uur te rijden. Aangezien het voor de binnenlandse bediening van L37 wenselijk is dat deze trein ongeveer een half uur verschoven ten opzichte van de IC-A rijdt, ligt een goede aansluiting met de tweede snelle IC Brussel-Luik vanaf december 2006 voor de hand.[/quote][/quote]
Dit zou niet mogen. Vroeger werd dit ook gedaan naar Koln. awel, mijn ma en pa die in Brussel-Centraal telkens opstappen, zijden -en het klopte nog ook dat die trein altijd vertraging had :cry: :cry: :cry: . Dit was telkens telkens door een van de twee dingen waardoor volgens de NMBS altijd een trein vertraging heeft, door tractrieproblemen. Dit is nu niet meer zo, dus bespaar alle pendelaars van de HLE 16 die er toen ook al aanhangden, en laat de IR q naar naar Aachen rijden om het uur. Ook voor het personeel is dat maar goed genoeg, want die trein staat in Aachen 1:36 minuten niets te doen. En wat doen die treinbestuurder en de treinbegeleider dan?
Laatst gewijzigd door Jonathan op 26 feb 2006, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
rvdborgt
Berichten: 4347
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

Jonathan schreef:
FLV-FGSP schreef:Bij de BTTB (http://www.bttb.be/standpunten/Euregionale-treinen.pdf, pagina 8 ) staat het volgende:
Wij pleiten voor een uursdienst op Aken met afwisselend een snelle trein en een lokale trein, dus het ene uur een IC/RE Oostende – Brussel – Verviers – Aken en een L-trein Spa – Eupen en het andere uur een IC Oostende – Brussel – Verviers – Eupen en een L-trein/RB Spa – Aken. In Verviers kan er steeds voor aansluiting aan hetzelfde perron gezorgd worden naar de andere richting. Op die manier is er ieder uur een verbinding van Eupen en Aken naar Luik en Brussel. Tijdens de werkzaamheden tussen Luik en Aken werd dit overigens al gedeeltelijk toegepast. Voorwaarde voor deze oplossing is wel dat reeks 13 wordt toegelaten naar Aachen Hbf. Voor de lokale trein is moderner materieel dan het huidige gewenst.

Indien deze oplossing niet haalbaar is, dient IRq ieder uur te rijden. Aangezien het voor de binnenlandse bediening van L37 wenselijk is dat deze trein ongeveer een half uur verschoven ten opzichte van de IC-A rijdt, ligt een goede aansluiting met de tweede snelle IC Brussel-Luik vanaf december 2006 voor de hand.
Dit zou niet mogen. Vroeger werd dit ook gedaan naar Koln. awel, mijn ma en pa die in Brussel-Centraal telkens opstappen, zijden -en het klopte nog ook dat die trein altijd vertraging had. Dit was telkens telkens door een van de twee dingen waardoor volgens de NMBS altijd een trein vertraging heeft, door tractrieproblemen. Dit is nu niet meer zo, dus bespaar alle pendelaars van de HLE 16 die er toen ook al aanhangden, en laat de IR q naar naar Aachen rijden om het uur.
Niemand heeft gezegd dat de storingsgevoelige 16 weer voor de treinen naar Aken moet komen. De 13 kan ook naar Aken, mits er toelating wordt geregeld. (Als je geen Köln kunt typen, schrijf dan Keulen. Dat is in het Nederlands sowieso de gebruikelijke benaming).
Jonathan schreef:Ook voor het personeel is dat maar goed genoeg, want die trein staat in Aachen 1:36 minuten niets te doen. En wat doen die treinbestuurder en de treinbegeleider dan?
De personeelsdiensten worden samengesteld in functie van de dienstregeling en niet andersom.

Groetjes,

Rian
KB
Berichten: 637
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Bericht door KB »

Is het de bedoeling dat in het IC-IR-plan 2007 alles overhoop gegooid wordt? Of blijft het bij enkele relatief kleine aanpassingen en hier en daar een bijkomende/wegvallende verbinding?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

vanaf 2007 zullen deel per deel nieuwe diensten ingevoerd worden ze willen ic/ir 98 bis voorkomen dus gaan ze jaar per jaar stukken invoeren
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Steven schreef:vanaf 2007 zullen deel per deel nieuwe diensten ingevoerd worden ze willen ic/ir 98 bis voorkomen dus gaan ze jaar per jaar stukken invoeren
wat ging er dan mis toen? :P
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

een beetje off topic.. maar misschien ook belangerijk


een rechtstreekse verbinding tussen Oostende en Brussel via Kortrijk.

al een paar keer opgelet.

1/ De reizigers die opstappen tussen Poperinge en Bissegem stappen bijna allemaal over in Kortrijk voor de IR naar Gent en de IC naar Lille

2/ in Kortrijk geeft de komende IC uit Oostende een pak RZ mee


3/ Als er problemen op de 50A zijn dan kan je gerust via de 89 en 66 sporen naar de Kust vanuit Brussel persoonlijk een mooi alternatief
Bert

Bericht door Bert »

Wel een alternatief die niet al te snel gaat.
Voor mij is dat geen probleem, maar de niet-treinliefhebbers zijn toch beter af met de IC A en IC E.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Ik denk dat deze verbinding ook niet de bedoeling is om rechtreeks te nemen...
Wie neemt bv de volledige IC L van Poperinge naar St Niklaas?!
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

zover ik weet niemand.
:D
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

IC L: Intercity noemen ze dat. Stopt in bijna elk gat ( :shock: ) zeker tijdens WE/feestdagen. Iedereen heeft recht op openbaar vervoer, zelfs in gaten ( :shock: ) maar noemen ze dat dan beter geen IR-verbinding?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Shrek schreef:
Steven schreef:vanaf 2007 zullen deel per deel nieuwe diensten ingevoerd worden ze willen ic/ir 98 bis voorkomen dus gaan ze jaar per jaar stukken invoeren
wat ging er dan mis toen? :P
kunt beter vragen wa er toen niet misgelopen is :-)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Steven schreef:
Shrek schreef:
Steven schreef:vanaf 2007 zullen deel per deel nieuwe diensten ingevoerd worden ze willen ic/ir 98 bis voorkomen dus gaan ze jaar per jaar stukken invoeren
wat ging er dan mis toen? :P
kunt beter vragen wa er toen niet misgelopen is :-)
toen nam ik nog niet zo vaak de trein, maar op brussel-leuven en brussel-anwerpen reden er minstens 2 IC's per uur dus dat zat toch al goed :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

het ging em vooral over wat er verkeerd gegaan is in 98, ale treinen hebben andere nr's en zo gekregen, vele relaties waren veranderd waardoor er in begin veel vertraging was en treinen die verkeerd gestuurd geweest zijn, maar dit is ondertussen al 8 jaar oud nieuws :-)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

[quote="Patrick"]IC L: Intercity noemen ze dat. Stopt in bijna elk gat ( :shock: ) zeker tijdens WE/feestdagen. Iedereen heeft recht op openbaar vervoer, zelfs in gaten ( :shock: ) maar noemen ze dat dan beter geen IR-verbinding?[/quote]

In dat weekend is hij niet de enige. In het weekend hebben al die mensen uit die "boerengaten" een betere verbinding dan in de week. Kijk maar een naar de IC D in de walen. In het weekend een echt L-treintje. Maar supergoed voor de mensen waar deze trein wel in het weekend stopt. Alle halteplaatsen op de lijn 78 (Bergen-Doornik), de lijn 118 (Bergen-Charleroi-Sud de lijn 130 (Charleroi-Sud-Namen) of de lijn 125 (Namen-Luik) hebben dan een rechtstreekste naar Tongeren. Of de reizigers uit de boeregaten van de lijn 53. In de week een L-treintje van Mechelen naar Gent-Sint-Pieters. In het weekend: Confortabeler materieel en een verbinding tot Kortrijk. Heeft iemand nog voorbeelden? :?:
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Patrick schreef:IC L: Intercity noemen ze dat. Stopt in bijna elk gat ( :shock: ) zeker tijdens WE/feestdagen. Iedereen heeft recht op openbaar vervoer, zelfs in gaten ( :shock: ) maar noemen ze dat dan beter geen IR-verbinding?
en die gereden wordt met breaks; ja dat is IR. Zelfs in de week.
Maar we moeten logica NMBS volgen. Het is nu al altijd IC L geweest (vroeger naar de Panne ook), maar een materieel-upgrade is welkom...
Plaats reactie