bijna openbaar toilet

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
ostbahnhof
Berichten: 891
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

bijna openbaar toilet

Bericht door ostbahnhof »

Ben vanavond eens Antwerpen Centraal gaan bekijken.
Een prachtig geheel vormt het: mooie koepel en dan die koele eenvoudige constructie van de benedenverdiepingen. We mogen er fier op zijn. Ik zou zelfs zeggen: nog mooier dan het nieuwe hauptbahnhof (ex Lehrter bahnhof) van Berlijn.
Nu nog de inkomhal afwerken en de spoorwegkathedraal is weer een pareltje!!!


maar: de reizigers hebben toch wel weinig dicipline. Ze gebruiken de toiletten van de treinen zelfs bij stilstand in het station met gevolg: het is er eigenlijk een open riool: je kan alles in detail! zien liggen op het beton met de reuk er gratis bij. (Doet zich vooral beneden voor)

Een opkuisbeurt met hogedrukreiniger zou geen overbodige luxe zijn. En laat de reizigers dat dan zelf betalen door de ticketjes met 5% te verhogen. Treinritten in Belgie zijn toch al heel goedkoop zeker als je dat vergelijkt met bijv Duitsland en Zwitserland.

grts,
o
Trainspotterke

Re: bijna openbaar toilet

Bericht door Trainspotterke »

ostbahnhof schreef:Ben vanavond eens Antwerpen Centraal gaan bekijken.
Een prachtig geheel vormt het: mooie koepel en dan die koele eenvoudige constructie van de benedenverdiepingen. We mogen er fier op zijn. Ik zou zelfs zeggen: nog mooier dan het nieuwe hauptbahnhof (ex Lehrter bahnhof) van Berlijn.
Nu nog de inkomhal afwerken en de spoorwegkathedraal is weer een pareltje!!!


maar: de reizigers hebben toch wel weinig dicipline. Ze gebruiken de toiletten van de treinen zelfs bij stilstand in het station met gevolg: het is er eigenlijk een open riool: je kan alles in detail! zien liggen op het beton met de reuk er gratis bij. (Doet zich vooral beneden voor)

Een opkuisbeurt met hogedrukreiniger zou geen overbodige luxe zijn. En laat de reizigers dat dan zelf betalen door de ticketjes met 5% te verhogen. Treinritten in Belgie zijn toch al heel goedkoop zeker als je dat vergelijkt met bijv Duitsland en Zwitserland.

grts,
o
In vergelijking met andere landen is het misschien goedkoper, maar over het woord 'goedkoop' durven de Belgische reizigers toch een scheve wenkbrauw trekken. De prijs wordt trouwens ieder jaar als eens opgeslagen,dus laat het maar om dat nog eens te verhogen. Trouwens, om een hoge drukreiniger aan te kopen, is een verhoging van reiskaartjes niet direct nodig!

Gewoon simpel: op de deuren van de wc's van de oudere treinstellen stickers kleven dat men de wc's niet mag gebruiken tijdens stilstand in stations. Dat zal al veel helpen! :wink:
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

Toen ik tijdens "Onder Antwerpen" (19 mei 07) aan deze trein stond, was enkel de machinist aan boord. Hij gebruikte volgen mij het toilet in Antwerpen Centaal Spoor +1. Alleszins er kwam een waterig substantie uit de mond die ook onder oude rijtuigen voorkwam.
Bijlagen
Resize P5190090 (640 x 480).jpg
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Die stickers bestaan maar ik heb ze nog maar een paar keer gezien. De enige sluitende oplossing is zorgen voor gesloten WC's, je gaat altijd mensen hebben die ze blijven gebruiken bij stilstand.

Bij oud materieel is het natuurlijk niet evident om dit te doen, het is dus een beetje een dilemma, men zou dan enkel met nieuw materieel mogen komen in Antwerpen-Centraal.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

in stations als brussel luchthaven en antwerpen centraal is het in princiepe voorzien dat de wc's afgesloten zijn tijdens de stilstanden aldaar (zeker bij treinen die er van kant veranderen). de klevertjes met de melding van het wc enkel te gebruiken tijdens de rit hangen op in alle klassieke stellen, breaks, sprinters en ms800 dit kan op de deur zijn, of binnen ergens op de wand van de wc.
paljas

Bericht door paljas »

Bibke schreef:Toen ik tijdens "Onder Antwerpen" (19 mei 07) aan deze trein stond, was enkel de machinist aan boord. Hij gebruikte volgen mij het toilet in Antwerpen Centaal Spoor +1. Alleszins er kwam een waterig substantie uit de mond die ook onder oude rijtuigen voorkwam.
Tijdens het wassen van de handen kan er ook een waterige substantie geproduceerd worden...
En voor de rest, als men niet kan kakken zoals het hoort mogen de prijzen gerust opgevoerd worden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

idd het lavabo blijft onderaan de trein uitkomen, dit mag namelijk niet gemengd worden met de bak van de wc. om dezelfde reden waarom thuis afvoer van wc en wastafel ook niet bij elkaar in dezelfde put mogen komen
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

paljas schreef:
Bibke schreef:Toen ik tijdens "Onder Antwerpen" (19 mei 07) aan deze trein stond, was enkel de machinist aan boord. Hij gebruikte volgen mij het toilet in Antwerpen Centaal Spoor +1. Alleszins er kwam een waterig substantie uit de mond die ook onder oude rijtuigen voorkwam.
Tijdens het wassen van de handen kan er ook een waterige substantie geproduceerd worden...
En voor de rest, als men niet kan kakken zoals het hoort mogen de prijzen gerust opgevoerd worden.
Heeft een duikbril een gesloten WC-systeem?
En kan het zijn dat een TB zijn trein niet mag verlaten?
Gebruikersavatar
JC
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:55
Locatie: Mechelen

Bericht door JC »

'Don't operate while stabilising' !

Dat is het gene wat ik in China vond op de WC's. Ik veronderstel dat ze hier mee bedoelen, niet gebruiken bij stilstand. Hoe je het echter op een wc Franse stijl in een bewegende trein het proper moet houden is mij niet direct duidelijk.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

sprinters (duikrbillen) hebben (nog) geen gesloten wc's
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Steven schreef:sprinters (duikrbillen) hebben (nog) geen gesloten wc's

Welke treinstellen of rijtuigen in belgie hebben gesloten WC systemen ?
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Ik dacht MS96, I11, MW41... wat nog?
Wover

Bericht door Wover »

M6 ;)

en waarschijnlijk I6/I10 ook wel denk ik.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

gesloten wc
I11
M6
M4 (gemoderniseerd)
mw41
ms96
klassiekjes (gemoderniseerde)zijn al voorzien van de juiste wc echter (nog)geen bak
klassiekjes (cityrail) (nog na te kijken)???



hebben open wc
breaks
ms800
ms900 (sprinter, duikbril)
klassiekjes (rode)
M4 (rode)
M5
I6
I10
Elgar
Berichten: 624
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Zelfs bij de gemoderniseerde M4'en, met een gesloten systeem, hangt er een sticker om het toilet tijdens stilstand in een station niet te gebruiken!

Misschien nog een overblijfsel van voor de modernisering..
Plaats reactie