Hst-station Brecht wacht op een trein

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door HLE 2302 »

ferry schreef:Hoi

Aan Mr. steven, de volgens U zotte vorstellen werden geformuleerd door collega's treinbestuurders van U!
NMBS mag volgens U blijkbaar met ons geld blijven verder smossen!
Trouwens de MW41 op lijn 4(de enige trein die er dan zou rijden) kan gerust
veilig gestuurd worden via draagbare portofoon en zelfs via GSM.
De conclusie is eenvoudig: er mogen GEEN treinen rijden zolang WALLONIE niet de beschikking heeft over de nieuwe lijn naar Aachen!Wafelijzerpolitiek


f
heeft de mw 41 ECTS ? nee
oe gade der dan gaan op rijden
1, waar moeten ze de mw41's halen, ze hebben er nu al bijna te kort !
2, ze hebben niet eens de nodige uitrustingen, het enigste wat ze hebben is een GSM-R radio & het memor systeem

dan zou ik daar toch wel eens een mw 41 willen zien rijden !
het systeem is volledig nieuw, dan komt het toch niet op een paar maanden ???? 3 jaar geleden was er ook geen station in brecht

je moet een beetje opletten wat je zegt hé :?

om treinen naar brecht te laten rijden is meer dan alleen een gsm vereist ...

het zal niet op een paar maanden komen als je het mij vraagt.
en één ding staat zeker al vast, mw 41 zal nooit in brecht komen

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door HLE 2302 »

jan_olieslagers schreef:
HLE 2302 schreef:of een trein nu rijd aan 0, 200, 5, 40 whatever, de mensen blijven zagen, mensen klagen dikwijls al als hun trein 2 minuten vertraging heeft
vroeger bestond noorderkempen niet, toen was er ook geen station, dan zal dat nu toch niet op een paar maanden aankomen ?
alles moet veilig en veiliger, dit willen de reizegers ook, wel dit brengt zekere problemen met zich mee
dat het deels aan de nmbs ligt, ok, maar het is de nmbs niet alleen, beter wat langer en goed, dan rap rap, en slecht !

greetz 2302
HLE dit is wel een zèèr lullige reactie*! Vroeger bestond Noorderkempen niet? Da's waar, maar er is sedertdien een pak geld aan uitgegeven, geld uit uw en mijn zak, en we krijgen er NIETS voor terug. Vindt gij dat normaal? Mag ik dan ook op uw kosten mijn stationnetje bouwen?

En noemt gij het echt "rap rap" als dat station daar al meer dan een jaar staat te verkommeren? Nee, het komt niet op een paar maanden, ik kan aannemen dat er al eens iets verkeerd kan gaan, maar wat we hier zien is manifeste onwil en geknoei, da's heel wat anders dan twee minuten vertraging.

En, euh, als het niet aan de NMBS alleen ligt, aan wie dan nog, dat er nog steeds geen bediening is tussen Brecht en Antwerpen? Aan de vogels die intussen hun nest hebben gemaakt tussen de bovenleiding misschien?




*let wel: dit zware woord slaat op uw tekst, niet op uw persoon!
je begrijpt de situatie niet wat ik wil duidelijk maken, ja, er is een station na een jaar nog altijd niet wordt gebruikt, maar het gaat ooit toch gebruikt worden ?!
men kan er zelf niet aan doen dat er geen geschikt matrieel is om erop te rijden, men kijkt en is ervoor bezig, maar dat kan toch niet zomaar in 123 ?! denk daar eens bij na

vroeger lukte het ook zonder een trein, dan zal het op die laatste paar maanden toch zeker niet slecht gaan ?????? !!!!!

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door AlexNL »

Als je het kunt beveiligen kun je de beveiliging er ook afhalen.

Een MW41 kan zo die HSL op, alleen heb je dan geen beveiligingssysteem op dat baanvak. Je bent dan echt aangewezen op GSM en GPS, en dat kan wel riskant zijn als er werkzaamheden o.i.d. op het baanvak zijn. Een mogelijke oplossing is een 1x-in-het-uur dienst, waarbij MW41 heen en weer pendelt. Als plaatsbepalingssysteem zou je een GPS+GPRS-apparaatje kunnen nemen, wat continu zijn positie uitzendt.

Het is hoe dan ook schandalig dat na meer dan 12 maanden er nog steeds geen oplossing is...
jan_olieslagers
Berichten: 3582
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door jan_olieslagers »

AlexNL schreef:Als plaatsbepalingssysteem zou je een GPS+GPRS-apparaatje kunnen nemen, wat continu zijn positie uitzendt.
en dat er op het NMBS-tractiemateriaal toch al opzit (Atlas-project van directie Treinen)
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Paul
Berichten: 1290
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door Paul »

HLE 2302 schreef:en één ding staat zeker al vast, mw 41 zal nooit in brecht komen
Er is zelfs al een oude mw 44 in Noorderkempen geweest. Waar een wil is is een weg :D

Paul
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
jan_olieslagers
Berichten: 3582
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door jan_olieslagers »

HLE 2302 schreef:er is een station na een jaar nog altijd niet wordt gebruikt, maar het gaat ooit toch gebruikt worden ?!
O ja? Wat maakt u daar zo zeker van? Alle signalen die we totnogtoe gekregen hebben wijzen de andere kant uit: iedere uitleg is goed om NIET te rijden!
HLE 2302 schreef:men kan er zelf niet aan doen dat er geen geschikt matrieel is om erop te rijden, men kijkt en is ervoor bezig, maar dat kan toch niet zomaar in 123 ?! denk daar eens bij na
Planning en/of profesionalisme en/of goede wil, dan kan dat best. Maar als alle drie ontbreken, dan gebeurt er niet veel, zoals we zien.
HLE 2302 schreef:vroeger lukte het ook zonder een trein, dan zal het op die laatste paar maanden toch zeker niet slecht gaan ?
Ge staat er niet bij stil dat de verkeerssituatie continu verslechtert. Ge moest maar eens uit die richting met de auto naar het Antwerpse rijden om bv. om halfnegen op uw kantoor te zijn. Doe die oefening eens, op een weekdagse ochtend? Ge zult me gauw begrijpen!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door HLE 2302 »

ik begrijp je wel hoor, maar ik wil gewoon aantonen dat het niet op die laatste maanden komt, ze zijn er met bezig ...
maar

1: ze hebben geschikt matrieel nodig die voldoet aan de veiligheidsuitrustingen van de trein zoals dus ECTS
2: als ze een trein hebben die met ECTS enz. is uitgerust moeten ze die nog op overschot hebben
3: ze hebben treinbestuurders nodig die de lijn en het matrieel kennen ...

daaraan zie je dat het niet allemaal van de poes is, je kan een tb moeilijk laten rijden op iets dat hij niet kent

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door AlexNL »

Als er op die lijn 1 pendeltreintje is tussen Brecht en Berchem, lijkt het me dat er kan worden afgeweken van de strenge eisen wbt. beveiligingssystemen. Je weet tenslotte exact wat er zich aan materieel op die lijn bevindt, en met communicatie tussen trein en wal hou je dat ook goed veilig. Lijnkennis lijkt me redelijk goed te doen, het is een dedicated HST-route waarbij je zo goed als geen kruisingen o.i.d. hebt.

De situatie is niet ideaal, en lijkt me zeker niet wat je zo wilt hebben voor meer dan een paar maanden, maar het is een - in mijn ogen werkbare - tussenoplossing. Juist omdat het een dedicated route is.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door Steven »

tja operatoren over geschikt materieel laten beschikken is 1 maar de infrabeheerder had ook iets kunnen doen. Namelijk op veilig spelen. Had Infrabel een dubbel systeem geplaatst (zoals in Frankrijk is gebeurd). Dan had men al rustig kunnen starten met TBL2 (of TVM) en nadien rustig overschakelen op ETCS. om maar effe een andere optie te geven.
Ik beweer niet dat de NMBS geld mag versmossen, maar het voorstel dat je doet moet toch nog een beetje realistisch blijven, trouwens de meeste MW 41 beschikken nog niet over een radio zover ik weet. Trouwens wat de GSM betreft, tijdens het rijden mogen wij niet bellen (is idem als met de auto). Met de GSM-r spreken zou je dan zeggen, dat toestel is er niet gezet om gesprekken te voeren aan de lopende band, dat heeft andere doelen. Ik heb liefst dat die GSM-r niets doet tijdens mijn rit = een vlekkeloze rit zonder zorgen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door Shrek »

Wat is da toch met die 41? moest het daarmee gaan kan een 400 of een 12+M4 daar evengoed rijden, maar zonder beveiligingssysteem rijden is gewoon niet mogelijk, daar kan je niet onderuit.
Momenteel zijn er bij mijn weten in België 3 treintypes die de nodige ETCS hebben: reeks 28, de M6 stuurrijtuigen en die ene vernieuwde thalys.
Dus: ofwel rijdt je met 28+rijtuigen+28 (dat hebben ze enkele maanden geleden geprobeerd maar waarom dat niet doorging weet ik ook niet)
ofwel M6+13+M6 (wat men nu blijkbaar gaat proberen)
ofwel huurt de nmbs een thalys-stel om die dienst de doen (dan zou het wel eens heel snel opgelost kunnen zijn).
Alle andere oplossingen zijn flauwekul, dus zwijg alsjeblieft over die 41'ers. Die zijn verboden op lijn 4 en zullen dat voor altijd blijven :roll:
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door treinbruno »

nog een argument tegen MW41: de spoorlijn is voor de brandweer te moeilijk te bereiken :mrgreen:

een thalys stel zie ik best wel zitten 8) zien ze waarschijnlijk ook een toenemend aantal 1e classe reizigers :mrgreen:
zou een thalys 300 kunnen halen op antwerpen-noorderkempen?
Afbeelding
jan_olieslagers
Berichten: 3582
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door jan_olieslagers »

HLE 2302 schreef:ik begrijp je wel hoor, maar ik wil gewoon aantonen dat het niet op die laatste maanden komt, ze zijn er met bezig ...
Wedden dat er voor 31 augustus 2009 geen geregelde reizigersedienst Brecht-Antwerpen rijdt? Het gaat over meer dan een paar maanden.
Tenandere het gaat niet over een termijn, het gaat over onwil. NMBS wìl gewoon niet rijden op die lijn. En ze slagen erin om brave zielen zoals gij in hunnen uitleg te doen intrappen. Wees maar gerust dat, als de huidige uitleg niet meer kan verkocht worden, ze wel met een nieuwe smoes zullen gereedstaan.

Enkel harde druk zal helpen: dreigen met ofwel onteigening van de lijn, ofwel wordt er in hun toelage gesneden. Ge zult het dan wel zien vooruitgaan! Maar of onze politici zoveel haar op hun tanden hebben , daar heb ik weinig hoop op.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door 260689 »

@ steven: MW41 heeft wel degelijk gsm-R radio zitten :wink:
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door HLE 2302 »

260689 schreef:@ steven: MW41 heeft wel degelijk gsm-R radio zitten :wink:
maar gsm-r is wel niet genoeg
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door Steven »

jan_olieslagers schreef: Tenandere het gaat niet over een termijn, het gaat over onwil. NMBS wìl gewoon niet rijden op die lijn. En ze slagen erin om brave zielen zoals gij in hunnen uitleg te doen intrappen. Wees maar gerust dat, als de huidige uitleg niet meer kan verkocht worden, ze wel met een nieuwe smoes zullen gereedstaan.

Enkel harde druk zal helpen: dreigen met ofwel onteigening van de lijn, ofwel wordt er in hun toelage gesneden. Ge zult het dan wel zien vooruitgaan! Maar of onze politici zoveel haar op hun tanden hebben , daar heb ik weinig hoop op.
Dus je gaat Infrabel straffen door haar de lijn af te nemen omdat de NMBS er niet in slaagt om er treinen over te laten rijden. Welke logica zit daar achter?
Dringend leren van in gesplitste spoorwegtermen te denken (geen erg hoor, ik schat dat zowat 70% nog dagelijks die fout maakt, ook binnen de spoorweg :) )
Plaats reactie