48% van de treinen te laat

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
groentje
Berichten: 7302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: 48% van de treinen te laat

Bericht door groentje »

Dat heeft meer te maken met de respectieve strategie van de diverse spoorwegmaatschappijen. Strategieën die voortvloeien uit de opbouw van het land, ook. Overigens vind ik de politiek van de SNCF (geen stops over zulke lange afstanden) een pak idioter dan de paar stops in Nederland.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: 48% van de treinen te laat

Bericht door Stef »

Een niet al te mooie statistiek deze morgen...

Een vb (ging op 1 pagina vandaar :wink: ):
Bijlagen
48procent....JPG
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Skaramoesj

Re: 48% van de treinen te laat

Bericht door Skaramoesj »

Ik reis elke dag van Roeselare naar Brussel Centraal en terug via Brugge, tijdens de spits.
De laatste twee maanden heb ik amper nog een trein die op tijd rijdt. Dan spreek over vertragingen van minstens 10 minuten, of vertragingen waardoor ik mijn overstap in Brugge mis.
Vermits je door de treinbegeleiders toch vierkant uitgelachen wordt als je daar een opmerking over maakt, roep ik op om telkens bij een vertraging een klacht in te dienen op volgende link :
http://www.b-rail.be/cgi-script/feedbac ... =complaint
Dit is zeer weinig werk, en hopelijk kunnen we ze zodanig overstelpen met klachten, dat we de nationale media halen. Dan zullen ze wel verplicht zijn ons, reizigers, stilaan serieus te nemen.
groentje
Berichten: 7302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: 48% van de treinen te laat

Bericht door groentje »

Met alle respect voor uw vertragingen, maar moet die sneer naar het treinpersoneel echt? Een enkele uitzondering daargelaten, doen de meesten hun werk met een passie voor hun beroep, en doen ze hun best om in vaak moeilijke omstandigheden de reizigers tegemoet te komen.
Locomotief 5175
Berichten: 338
Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
Locatie: LK.

Re: 48% van de treinen te laat

Bericht door Locomotief 5175 »

Waarom via Brugge om naar Brussel-Centraal te gaan, ik denk dat het beter is om via Kortrijk, omdat in Kortrijk een goede overstaptijd van 3 minuten. Van Roeselare naar Brussel via Kortrijk 1u20 minuten, via Brugge hoeveel minuten ?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Skaramoesj

Re: 48% van de treinen te laat

Bericht door Skaramoesj »

Via Brugge 1 uur 31. Als er geen vertraging is, is de overstap in Brugge gewoon op hetzelfde perron, met een reserve van 4minuten.
Heb het ook al via Kortrijk geprobeerd. Even slecht en evenveel kans op vertragingen.
Skaramoesj

Re: 48% van de treinen te laat

Bericht door Skaramoesj »

Treinpersoneel is op de bewuste treinen het enige aanspreekpunt. Dus zijn vertegenwoordigen de NMBS. Wanneer ik voor mijn bedrijf met klanten in contact kom, dan BEN ik mijn bedrijf en komen klanten ook met hun klachten bij mij terecht. Dan vind ik het niet meer dan normaal dat ik probeer iets aan hun klacht te doen, in plaats van ze in hun gezicht te staan uitlachen. Opmerkingen door treinbegeleiders als "Dien dan een klacht in als het u niet aanstaat", zijn schering en inslag.
Waarschijnlijk doet een meerderheid van die mensen gewoon hun job, maar zij zijn jammer genoeg de enigen die bereikbaar zijn. De verantwoordelijken zijn noch per telefoon, noch per mail bereikbaar voor commentaar.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5296
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: 48% van de treinen te laat

Bericht door overweg13 »

Skaramoesj schreef:Ik reis elke dag van Roeselare naar Brussel Centraal en terug via Brugge, tijdens de spits.
De laatste twee maanden heb ik amper nog een trein die op tijd rijdt. Dan spreek over vertragingen van minstens 10 minuten, of vertragingen waardoor ik mijn overstap in Brugge mis.
Vermits je door de treinbegeleiders toch vierkant uitgelachen wordt als je daar een opmerking over maakt, roep ik op om telkens bij een vertraging een klacht in te dienen op volgende link :
http://www.b-rail.be/cgi-script/feedbac ... =complaint
Dit is zeer weinig werk, en hopelijk kunnen we ze zodanig overstelpen met klachten, dat we de nationale media halen. Dan zullen ze wel verplicht zijn ons, reizigers, stilaan serieus te nemen.
Het enige resultaat zal zijn dat reizigers met échte klachten maanden op antwoord zullen moeten wachten. En hoe je door een klacht bij de NMBS de pesr kunt halen, is me niet duidelijk. Schrijf maar eens een briefje naar Het Laatste Nieuws: die zullen je grieven met plezier publiceren.
Met vriendelijke groet

overweg13
Trammist

Re: 48% van de treinen te laat

Bericht door Trammist »

Word fan van de facebook-pagina NMBS - Nooit op tijd!, en zorg ervoor dat er meer dan 1.000 mensen lid van worden :P

(en nee, ik heb die page niet opgericht, en ik ben er geen lid van...)
Dietrich

Re: 48% van de treinen te laat

Bericht door Dietrich »

Zucht, Facebook puilt uit van die groepen en is één van de redenen waarom ik het achteruit vind gaan. :) Ik heb geen enkele twijfel dat ze 1000 of 10000 mensen zullen vinden maar dit zal niets aan de zaak veranderen en bovendien begrijpt verre van iedereen in die groepen goed waar het over gaat, als ze het al willen begrijpen (enkel lid worden van de groep en nooit meer naar kijken).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: 48% van de treinen te laat

Bericht door Steven »

Skaramoesj schreef:Treinpersoneel is op de bewuste treinen het enige aanspreekpunt. Dus zijn vertegenwoordigen de NMBS. Wanneer ik voor mijn bedrijf met klanten in contact kom, dan BEN ik mijn bedrijf en komen klanten ook met hun klachten bij mij terecht. Dan vind ik het niet meer dan normaal dat ik probeer iets aan hun klacht te doen, in plaats van ze in hun gezicht te staan uitlachen. Opmerkingen door treinbegeleiders als "Dien dan een klacht in als het u niet aanstaat", zijn schering en inslag.
Waarschijnlijk doet een meerderheid van die mensen gewoon hun job, maar zij zijn jammer genoeg de enigen die bereikbaar zijn. De verantwoordelijken zijn noch per telefoon, noch per mail bereikbaar voor commentaar.
Het kan misschien zijn dat je uw klachten op een vrij arrogante manier aan de man brengt al is aan gedacht dat je dan (ook al is dat niet gewenst) een gelijkaardige reactie terugkrijgt (treinbegeleiders zijn ook maar mensen).
groentje
Berichten: 7302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: 48% van de treinen te laat

Bericht door groentje »

En vaak is het ook een manier om de klant te helpen. Ik ken genoeg tbg's die zelf de klachtenbriefjes geven aan de klagende reiziger, omdat een klacht wellicht de enige manier is om iets gedaan te krijgen. Of denk je dat je als tbg zoveel te zeggen hebt binnen de NMBS?
JayBeeke

Re: 48% van de treinen te laat

Bericht door JayBeeke »

Wel... wij proberen met enkele reizigers via de TBG telkens als er vertraging is (de laatste tijd toch 2-3 keer per week) een aansluiting van 6 minuten te verzekeren door de bijna immer vriendelijke TBG met de dispatching te laten bellen. Wat deze mensen (bijna allemaal uit het Luikse) met graagte doen, en wat ons - een enkele uitzondering daargelaten - ook elke keer een "onmiddellijke aansluiting" oplevert, en een trein die tot meer dan 5 minuten op ons wacht op 20-30 extra reizigers. Het kán, maar je moet weten hoe :)

mvg!
JJN
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Re: 48% van de treinen te laat

Bericht door Kalimero »

JayBeeke schreef:Wel... wij proberen met enkele reizigers via de TBG telkens als er vertraging is (de laatste tijd toch 2-3 keer per week) een aansluiting van 6 minuten te verzekeren door de bijna immer vriendelijke TBG met de dispatching te laten bellen.
Dat is handig, maar dan moet je de TBG ook weten te vinden.
Niet altijd vanzelfsprekend op een bomvol perron en een dubbeldekker in 't midden nog een locomotief.
Als je zelf moet beginnen rondlopen ben je ook nog je zitplaats kwijt.
Plaats reactie