48% van de treinen te laat
Re: 48% van de treinen te laat
Dat heeft meer te maken met de respectieve strategie van de diverse spoorwegmaatschappijen. Strategieën die voortvloeien uit de opbouw van het land, ook. Overigens vind ik de politiek van de SNCF (geen stops over zulke lange afstanden) een pak idioter dan de paar stops in Nederland.
Re: 48% van de treinen te laat
Een niet al te mooie statistiek deze morgen...
Een vb (ging op 1 pagina vandaar
):
Een vb (ging op 1 pagina vandaar





Re: 48% van de treinen te laat
Ik reis elke dag van Roeselare naar Brussel Centraal en terug via Brugge, tijdens de spits.
De laatste twee maanden heb ik amper nog een trein die op tijd rijdt. Dan spreek over vertragingen van minstens 10 minuten, of vertragingen waardoor ik mijn overstap in Brugge mis.
Vermits je door de treinbegeleiders toch vierkant uitgelachen wordt als je daar een opmerking over maakt, roep ik op om telkens bij een vertraging een klacht in te dienen op volgende link :
http://www.b-rail.be/cgi-script/feedbac ... =complaint
Dit is zeer weinig werk, en hopelijk kunnen we ze zodanig overstelpen met klachten, dat we de nationale media halen. Dan zullen ze wel verplicht zijn ons, reizigers, stilaan serieus te nemen.
De laatste twee maanden heb ik amper nog een trein die op tijd rijdt. Dan spreek over vertragingen van minstens 10 minuten, of vertragingen waardoor ik mijn overstap in Brugge mis.
Vermits je door de treinbegeleiders toch vierkant uitgelachen wordt als je daar een opmerking over maakt, roep ik op om telkens bij een vertraging een klacht in te dienen op volgende link :
http://www.b-rail.be/cgi-script/feedbac ... =complaint
Dit is zeer weinig werk, en hopelijk kunnen we ze zodanig overstelpen met klachten, dat we de nationale media halen. Dan zullen ze wel verplicht zijn ons, reizigers, stilaan serieus te nemen.
Re: 48% van de treinen te laat
Met alle respect voor uw vertragingen, maar moet die sneer naar het treinpersoneel echt? Een enkele uitzondering daargelaten, doen de meesten hun werk met een passie voor hun beroep, en doen ze hun best om in vaak moeilijke omstandigheden de reizigers tegemoet te komen.
-
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
- Locatie: LK.
Re: 48% van de treinen te laat
Waarom via Brugge om naar Brussel-Centraal te gaan, ik denk dat het beter is om via Kortrijk, omdat in Kortrijk een goede overstaptijd van 3 minuten. Van Roeselare naar Brussel via Kortrijk 1u20 minuten, via Brugge hoeveel minuten ?




Re: 48% van de treinen te laat
Via Brugge 1 uur 31. Als er geen vertraging is, is de overstap in Brugge gewoon op hetzelfde perron, met een reserve van 4minuten.
Heb het ook al via Kortrijk geprobeerd. Even slecht en evenveel kans op vertragingen.
Heb het ook al via Kortrijk geprobeerd. Even slecht en evenveel kans op vertragingen.
Re: 48% van de treinen te laat
Treinpersoneel is op de bewuste treinen het enige aanspreekpunt. Dus zijn vertegenwoordigen de NMBS. Wanneer ik voor mijn bedrijf met klanten in contact kom, dan BEN ik mijn bedrijf en komen klanten ook met hun klachten bij mij terecht. Dan vind ik het niet meer dan normaal dat ik probeer iets aan hun klacht te doen, in plaats van ze in hun gezicht te staan uitlachen. Opmerkingen door treinbegeleiders als "Dien dan een klacht in als het u niet aanstaat", zijn schering en inslag.
Waarschijnlijk doet een meerderheid van die mensen gewoon hun job, maar zij zijn jammer genoeg de enigen die bereikbaar zijn. De verantwoordelijken zijn noch per telefoon, noch per mail bereikbaar voor commentaar.
Waarschijnlijk doet een meerderheid van die mensen gewoon hun job, maar zij zijn jammer genoeg de enigen die bereikbaar zijn. De verantwoordelijken zijn noch per telefoon, noch per mail bereikbaar voor commentaar.
Re: 48% van de treinen te laat
Het enige resultaat zal zijn dat reizigers met échte klachten maanden op antwoord zullen moeten wachten. En hoe je door een klacht bij de NMBS de pesr kunt halen, is me niet duidelijk. Schrijf maar eens een briefje naar Het Laatste Nieuws: die zullen je grieven met plezier publiceren.Skaramoesj schreef:Ik reis elke dag van Roeselare naar Brussel Centraal en terug via Brugge, tijdens de spits.
De laatste twee maanden heb ik amper nog een trein die op tijd rijdt. Dan spreek over vertragingen van minstens 10 minuten, of vertragingen waardoor ik mijn overstap in Brugge mis.
Vermits je door de treinbegeleiders toch vierkant uitgelachen wordt als je daar een opmerking over maakt, roep ik op om telkens bij een vertraging een klacht in te dienen op volgende link :
http://www.b-rail.be/cgi-script/feedbac ... =complaint
Dit is zeer weinig werk, en hopelijk kunnen we ze zodanig overstelpen met klachten, dat we de nationale media halen. Dan zullen ze wel verplicht zijn ons, reizigers, stilaan serieus te nemen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: 48% van de treinen te laat
Word fan van de facebook-pagina NMBS - Nooit op tijd!, en zorg ervoor dat er meer dan 1.000 mensen lid van worden
(en nee, ik heb die page niet opgericht, en ik ben er geen lid van...)

(en nee, ik heb die page niet opgericht, en ik ben er geen lid van...)
Re: 48% van de treinen te laat
Zucht, Facebook puilt uit van die groepen en is één van de redenen waarom ik het achteruit vind gaan.
Ik heb geen enkele twijfel dat ze 1000 of 10000 mensen zullen vinden maar dit zal niets aan de zaak veranderen en bovendien begrijpt verre van iedereen in die groepen goed waar het over gaat, als ze het al willen begrijpen (enkel lid worden van de groep en nooit meer naar kijken).

Re: 48% van de treinen te laat
Het kan misschien zijn dat je uw klachten op een vrij arrogante manier aan de man brengt al is aan gedacht dat je dan (ook al is dat niet gewenst) een gelijkaardige reactie terugkrijgt (treinbegeleiders zijn ook maar mensen).Skaramoesj schreef:Treinpersoneel is op de bewuste treinen het enige aanspreekpunt. Dus zijn vertegenwoordigen de NMBS. Wanneer ik voor mijn bedrijf met klanten in contact kom, dan BEN ik mijn bedrijf en komen klanten ook met hun klachten bij mij terecht. Dan vind ik het niet meer dan normaal dat ik probeer iets aan hun klacht te doen, in plaats van ze in hun gezicht te staan uitlachen. Opmerkingen door treinbegeleiders als "Dien dan een klacht in als het u niet aanstaat", zijn schering en inslag.
Waarschijnlijk doet een meerderheid van die mensen gewoon hun job, maar zij zijn jammer genoeg de enigen die bereikbaar zijn. De verantwoordelijken zijn noch per telefoon, noch per mail bereikbaar voor commentaar.
Re: 48% van de treinen te laat
En vaak is het ook een manier om de klant te helpen. Ik ken genoeg tbg's die zelf de klachtenbriefjes geven aan de klagende reiziger, omdat een klacht wellicht de enige manier is om iets gedaan te krijgen. Of denk je dat je als tbg zoveel te zeggen hebt binnen de NMBS?
Re: 48% van de treinen te laat
Wel... wij proberen met enkele reizigers via de TBG telkens als er vertraging is (de laatste tijd toch 2-3 keer per week) een aansluiting van 6 minuten te verzekeren door de bijna immer vriendelijke TBG met de dispatching te laten bellen. Wat deze mensen (bijna allemaal uit het Luikse) met graagte doen, en wat ons - een enkele uitzondering daargelaten - ook elke keer een "onmiddellijke aansluiting" oplevert, en een trein die tot meer dan 5 minuten op ons wacht op 20-30 extra reizigers. Het kán, maar je moet weten hoe 
mvg!
JJN

mvg!
JJN
Re: 48% van de treinen te laat
Dat is handig, maar dan moet je de TBG ook weten te vinden.JayBeeke schreef:Wel... wij proberen met enkele reizigers via de TBG telkens als er vertraging is (de laatste tijd toch 2-3 keer per week) een aansluiting van 6 minuten te verzekeren door de bijna immer vriendelijke TBG met de dispatching te laten bellen.
Niet altijd vanzelfsprekend op een bomvol perron en een dubbeldekker in 't midden nog een locomotief.
Als je zelf moet beginnen rondlopen ben je ook nog je zitplaats kwijt.