L 162

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Kulderzipken

Bericht door Kulderzipken » 25 feb 2006, 16:25

Er zullen toch altijd veel stukken bijblijven waar de trein zal moeten vertragen. Die bergen en dalen kan je niet zomaar opschuiven, tenzij je radicaal tewerk gaat als de Fransen met hun hogesnelheidslijnen. Maar ofdat de kost waard is.... :roll:


Jonathan

Bericht door Jonathan » 25 feb 2006, 16:54

Om terug te keren op het onderwerp.
Ik heb op de NMBS site gelezen dat ze de reizigers uit de provincie Luxenburg een betere verbinding willen geven. Misschien daarvoor dat ze lijn 162 aanpassen aan 160 km/h.

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 9833
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek » 25 feb 2006, 18:22

Kulderzipken schreef:Er zullen toch altijd veel stukken bijblijven waar de trein zal moeten vertragen. Die bergen en dalen kan je niet zomaar opschuiven, tenzij je radicaal tewerk gaat als de Fransen met hun hogesnelheidslijnen. Maar ofdat de kost waard is.... :roll:
volgens sommige waalse ministers wel :roll:
maar in zwitserland passen ze sommige snelle lijnen toch ook mooi in de dalen, kan dat hier niet? :P

Bert

Bericht door Bert » 25 feb 2006, 20:09

Jonathan schreef:Moet men eigenlijk voor op een lijn meer te kunnen rijden alleen maar de bovenleiding aanpassen of ook de rails?

En zijn er geen lijnen die eerder 160 km/h moeten hebben dan Lijn 162?
Afstand tussen seinen vergroten om op tijd te kunnen stoppen. Bij grote tijdsverschillen moet de dienstregeling een (beetje) aangepast worden. :wink:

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 9833
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek » 25 feb 2006, 23:40

Jonathan schreef:Moet men eigenlijk voor op een lijn meer te kunnen rijden alleen maar de bovenleiding aanpassen of ook de rails?

En zijn er geen lijnen die eerder 160 km/h moeten hebben dan Lijn 162?
de rails op zich zijn geen probleem, maar de bochtstraal wel op sommige plekken. De bovenleiding op zich is ook goed genoeg volgens mij, alleen is de voeding op sommige plaatsen heel magertjes (en kunnen de treinen soms niet veel vermogen gebruiken).

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20781
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven » 26 feb 2006, 12:50

Shrek schreef:
Jonathan schreef:Moet men eigenlijk voor op een lijn meer te kunnen rijden alleen maar de bovenleiding aanpassen of ook de rails?

En zijn er geen lijnen die eerder 160 km/h moeten hebben dan Lijn 162?
de rails op zich zijn geen probleem, maar de bochtstraal wel op sommige plekken. De bovenleiding op zich is ook goed genoeg volgens mij, alleen is de voeding op sommige plaatsen heel magertjes (en kunnen de treinen soms niet veel vermogen gebruiken).
idd de bogen en het vermogen van de onderstations zijn momenteel het probleem voor de 160 samen met de afstand tussen de seinen, opgelet er zijn nog stukken op de 162 waar korte rails liggen

Kulderzipken

Bericht door Kulderzipken » 26 feb 2006, 16:02

Yup, daar hoor je nog dat "tak-tak"...

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20781
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven » 26 feb 2006, 18:04

tis taktaktaktaktak :-)

tunnelmotor2000

Bericht door tunnelmotor2000 » 27 feb 2006, 11:29

Steven schreef:tis taktaktaktaktak :-)
Huh :shock: 5assen :shock: :shock:

sable

Bericht door sable » 27 feb 2006, 11:30

Wa van taktaktaktaktaktaktaktak.......................................?

Wover

Bericht door Wover » 27 feb 2006, 13:23

tss tis toch duidelijk tak tak..tak tak......tak tak..tak tak 8)

sable

Bericht door sable » 27 feb 2006, 13:31

Het hangt vanaf hoe land de spoor stukken zijn! Als ze maar 10m zijn, dan zal het wel een konstante taktaktak zijn! :lol:

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20781
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven » 27 feb 2006, 21:50

en ook afhankelijk over er een trein met bogies of enkel aswagens langskomt :-)

Plaats reactie