Brugge: Nieuw computergestuurd seinhuis

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Brugge: Nieuw computergestuurd seinhuis

Bericht door Patrick »

Brugge: Nieuw computergestuurd seinhuis
Model voor vernieuwing andere seinhuizen

BRUGGE - Infrabel, de infrastructuurbeheerder van het Belgische spoorwegnet, investeert ruim 20 miljoen euro in het nieuwe seinhuis van Brugge. Infrabel trekt daarnaast nog eens bijna 23 miljoen euro uit voor de modernisering van het treinstation in Brugge, dat tegen de zomer van 2008 met nieuwe perrons en een 20 meter brede onderdoorgang zal kunnen pronken.

Verder lezen: http://www.hetvolk.be/Article/Detail.as ... D=G7VOKJ6T
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Ik heb ook gehoord dat ze van dat seinhuis het enige in West-Vlaanderen zouden maken en alle anderen zouden verdwijnen :? !!! Vanuit dat seinhuis zouden dan alles kwa seingeverij gedaan worden in heel West-Vlaanderen :!: Het seinhuis in Oostende zou in 2008 verdwijnen :( . Van alle andere weet ik de datum niet :( . Het is een proefproject voor heel België :D .

Gelukkig verdwijnen er geen banan :D :D :D :D :D :D :D :D .
groentje
Berichten: 7286
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Als BNSF (of was het een andere Amerikaanse maatschappij) toekomt met 1 dispatching voor heel haar net, lijkt het me sterk, dat de NMBS niet zou kunnen toekomen met 1 blok per provincie. Waarschijnlijk zelfs met nog minder, maar dat ligt politiek en bij de vakbonden niet 'wat gevoelig', dat is gewoon onbespreekbaar...
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Kan zijn, maar dat heb ik toch in de krant gelezen. Zou men dit in heel België toepassen, waar zouden jullie dan de seinhuizen laten zetten en doen verdwijnen?
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

groentje schreef:Als BNSF (of was het een andere Amerikaanse maatschappij) toekomt met 1 dispatching voor heel haar net, lijkt het me sterk, dat de NMBS niet zou kunnen toekomen met 1 blok per provincie. Waarschijnlijk zelfs met nog minder, maar dat ligt politiek en bij de vakbonden niet 'wat gevoelig', dat is gewoon onbespreekbaar...
deze: ?! Afbeelding
groentje
Berichten: 7286
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Tja, da's een BNSF-loc, maar ik weet niet meer zeker of het die maatschappij was. UPRR lijkt me onwaarschijnlijk, met hun reputatie, maar ik ben eerlijk gezegd niet echt thuis in de Amerikaanse spoorwereld...

2012 zou hier zeker kunnen helpen, evenals tunnelmotor...
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

B.7 , het nieuwe seinhuis te Brugge zou niet heel West-Vlaanderen overnemen, enkel maar hetgene dat boven Roeselare ligt.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Boven Roeselare is er (min of meer vervuilde) lucht. Het is ten noorden van Roeselare... :lol:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Trainspotterke schreef:B.7 , het nieuwe seinhuis te Brugge zou niet heel West-Vlaanderen overnemen, enkel maar hetgene dat boven Roeselare ligt.
Aha, en alle seinhuizen onder Roeselare of ten Zuiden van Roeselare zouden blijven bestaan of gaat dat allemaal naar Kortrijk?
Locomotief 5175
Berichten: 338
Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
Locatie: LK.

Bericht door Locomotief 5175 »

Normaal gezien krijgt Kortrijk ook een nieuwe seinhuis en bedient de lijn 66 vanaf ten zuiden van Lichtervelde en volledig de lijn 69 en de lijn 75 tot Waregem en de lijn 89 tot Oudenaarde. Wanneer ?????
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
tunnelmotor2000

Bericht door tunnelmotor2000 »

groentje schreef:Tja, da's een BNSF-loc, maar ik weet niet meer zeker of het die maatschappij was. UPRR lijkt me onwaarschijnlijk, met hun reputatie, maar ik ben eerlijk gezegd niet echt thuis in de Amerikaanse spoorwereld...

2012 zou hier zeker kunnen helpen, evenals tunnelmotor...
Alle US maatschappijen hebben gecentraliseerde bediening op 1 of meerdere plaatsen.
Dit toepassen in Belgie, 1 per provincie kan volgens mij best, op voorwaarde dat men radio en tv uit die seinhuizen bant. Ze zullen geen tijd hebben om naar het bakje te luisteren of te kijken. Kijkbak en luisterbox in ander lokaal zal nodig zijn want werkdruk gaat heel hoog liggen en onhoudbaar om dit 8u naeen te doen. Zal na pakweg 2u of zo een rustpauze moeten komen.
Automatisering zal ook verhogen door de OW door trein te laten bedienen en niet meer door seingever. Ok de files aan de OW worden langer maar het treinverkeer vlotter en veiliger.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

tunnelmotor2000 schreef:
groentje schreef:Tja, da's een BNSF-loc, maar ik weet niet meer zeker of het die maatschappij was. UPRR lijkt me onwaarschijnlijk, met hun reputatie, maar ik ben eerlijk gezegd niet echt thuis in de Amerikaanse spoorwereld...

2012 zou hier zeker kunnen helpen, evenals tunnelmotor...
Alle US maatschappijen hebben gecentraliseerde bediening op 1 of meerdere plaatsen.
Dit toepassen in Belgie, 1 per provincie kan volgens mij best, op voorwaarde dat men radio en tv uit die seinhuizen bant. Ze zullen geen tijd hebben om naar het bakje te luisteren of te kijken. Kijkbak en luisterbox in ander lokaal zal nodig zijn want werkdruk gaat heel hoog liggen en onhoudbaar om dit 8u naeen te doen. Zal na pakweg 2u of zo een rustpauze moeten komen.
Automatisering zal ook verhogen door de OW door trein te laten bedienen en niet meer door seingever. Ok de files aan de OW worden langer maar het treinverkeer vlotter en veiliger.
bij belgocontrol hebben ze ook zon systeem van 20 min werken/ 5 min pauze, dat vraagt iets meer werknemers maar die besparen ze ruimschoots door andere seinhuizen te sluiten volgens mij.
Zijn overwegen dan bediend? ik dacht dat dat volledig automatisch ging met contacten op het spoor? :roll:
Bert

Bericht door Bert »

Niet alle overwegen zijn automatisch.
Bv overwegen vlak bij de perrons zijn soms bediend door het seinhuis omdat deze anders veel te lang dicht zouden zijn.
tunnelmotor2000

Bericht door tunnelmotor2000 »

Bert schreef:Niet alle overwegen zijn automatisch.
Bv overwegen vlak bij de perrons zijn soms bediend door het seinhuis omdat deze anders veel te lang dicht zouden zijn.
Ja ze laten liever de trein effe stoppen enterug optrekken. Dan is de OW 10 minuten dicht ipv 3 :roll:
Trouwens als je geen brevet van onbekwaamheid hebt geraak je vanzeleven niet op een seinhuis met te bedienen OW. :? :wink:
Bert

Bericht door Bert »

In Lichtervelde zetten ze die een tijdje open wanneer alles binnen is in het station omdat ze toch moeten wachten tot iedereen die wil overstappen dat gedaan heeft.
Plaats reactie