Brugge: Nieuw computergestuurd seinhuis
Brugge: Nieuw computergestuurd seinhuis
Brugge: Nieuw computergestuurd seinhuis
Model voor vernieuwing andere seinhuizen
BRUGGE - Infrabel, de infrastructuurbeheerder van het Belgische spoorwegnet, investeert ruim 20 miljoen euro in het nieuwe seinhuis van Brugge. Infrabel trekt daarnaast nog eens bijna 23 miljoen euro uit voor de modernisering van het treinstation in Brugge, dat tegen de zomer van 2008 met nieuwe perrons en een 20 meter brede onderdoorgang zal kunnen pronken.
Verder lezen: http://www.hetvolk.be/Article/Detail.as ... D=G7VOKJ6T
Model voor vernieuwing andere seinhuizen
BRUGGE - Infrabel, de infrastructuurbeheerder van het Belgische spoorwegnet, investeert ruim 20 miljoen euro in het nieuwe seinhuis van Brugge. Infrabel trekt daarnaast nog eens bijna 23 miljoen euro uit voor de modernisering van het treinstation in Brugge, dat tegen de zomer van 2008 met nieuwe perrons en een 20 meter brede onderdoorgang zal kunnen pronken.
Verder lezen: http://www.hetvolk.be/Article/Detail.as ... D=G7VOKJ6T
Ik heb ook gehoord dat ze van dat seinhuis het enige in West-Vlaanderen zouden maken en alle anderen zouden verdwijnen !!! Vanuit dat seinhuis zouden dan alles kwa seingeverij gedaan worden in heel West-Vlaanderen Het seinhuis in Oostende zou in 2008 verdwijnen . Van alle andere weet ik de datum niet . Het is een proefproject voor heel België .
Gelukkig verdwijnen er geen banan .
Gelukkig verdwijnen er geen banan .
Als BNSF (of was het een andere Amerikaanse maatschappij) toekomt met 1 dispatching voor heel haar net, lijkt het me sterk, dat de NMBS niet zou kunnen toekomen met 1 blok per provincie. Waarschijnlijk zelfs met nog minder, maar dat ligt politiek en bij de vakbonden niet 'wat gevoelig', dat is gewoon onbespreekbaar...
deze: ?!groentje schreef:Als BNSF (of was het een andere Amerikaanse maatschappij) toekomt met 1 dispatching voor heel haar net, lijkt het me sterk, dat de NMBS niet zou kunnen toekomen met 1 blok per provincie. Waarschijnlijk zelfs met nog minder, maar dat ligt politiek en bij de vakbonden niet 'wat gevoelig', dat is gewoon onbespreekbaar...
-
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
- Locatie: LK.
Alle US maatschappijen hebben gecentraliseerde bediening op 1 of meerdere plaatsen.groentje schreef:Tja, da's een BNSF-loc, maar ik weet niet meer zeker of het die maatschappij was. UPRR lijkt me onwaarschijnlijk, met hun reputatie, maar ik ben eerlijk gezegd niet echt thuis in de Amerikaanse spoorwereld...
2012 zou hier zeker kunnen helpen, evenals tunnelmotor...
Dit toepassen in Belgie, 1 per provincie kan volgens mij best, op voorwaarde dat men radio en tv uit die seinhuizen bant. Ze zullen geen tijd hebben om naar het bakje te luisteren of te kijken. Kijkbak en luisterbox in ander lokaal zal nodig zijn want werkdruk gaat heel hoog liggen en onhoudbaar om dit 8u naeen te doen. Zal na pakweg 2u of zo een rustpauze moeten komen.
Automatisering zal ook verhogen door de OW door trein te laten bedienen en niet meer door seingever. Ok de files aan de OW worden langer maar het treinverkeer vlotter en veiliger.
bij belgocontrol hebben ze ook zon systeem van 20 min werken/ 5 min pauze, dat vraagt iets meer werknemers maar die besparen ze ruimschoots door andere seinhuizen te sluiten volgens mij.tunnelmotor2000 schreef:Alle US maatschappijen hebben gecentraliseerde bediening op 1 of meerdere plaatsen.groentje schreef:Tja, da's een BNSF-loc, maar ik weet niet meer zeker of het die maatschappij was. UPRR lijkt me onwaarschijnlijk, met hun reputatie, maar ik ben eerlijk gezegd niet echt thuis in de Amerikaanse spoorwereld...
2012 zou hier zeker kunnen helpen, evenals tunnelmotor...
Dit toepassen in Belgie, 1 per provincie kan volgens mij best, op voorwaarde dat men radio en tv uit die seinhuizen bant. Ze zullen geen tijd hebben om naar het bakje te luisteren of te kijken. Kijkbak en luisterbox in ander lokaal zal nodig zijn want werkdruk gaat heel hoog liggen en onhoudbaar om dit 8u naeen te doen. Zal na pakweg 2u of zo een rustpauze moeten komen.
Automatisering zal ook verhogen door de OW door trein te laten bedienen en niet meer door seingever. Ok de files aan de OW worden langer maar het treinverkeer vlotter en veiliger.
Zijn overwegen dan bediend? ik dacht dat dat volledig automatisch ging met contacten op het spoor?
Ja ze laten liever de trein effe stoppen enterug optrekken. Dan is de OW 10 minuten dicht ipv 3Bert schreef:Niet alle overwegen zijn automatisch.
Bv overwegen vlak bij de perrons zijn soms bediend door het seinhuis omdat deze anders veel te lang dicht zouden zijn.
Trouwens als je geen brevet van onbekwaamheid hebt geraak je vanzeleven niet op een seinhuis met te bedienen OW.