Another 11 Bites the dust in Wildert

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
AM80
Berichten: 134
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:09
Locatie: Oostende

Another 11 Bites the dust in Wildert

Bericht door AM80 »

Trein wordt geëvacueerd in Wildert
za 10/03/07 - In Wildert, in het noorden van de provincie Antwerpen, is een trein geëvacueerd op de lijn Antwerpen-Roosendaal.

Even voor het station van Wildert kwam ontstond er vuur in de machinekamer van de locomotief.

De machinist reed door tot aan het station en daar konden de passagiers overstappen op een andere trein naar Roosendaal. Niemand is gewond.

Alle treinen moeten er nu wel over één spoor. Dat veroorzaakt vertragingen tot twintig minuten tussen Antwerpen en de Nederlandse grens.

Bron : VRTnieuws.net

Passagierstrein vat vuur tussen Antwerpen en Nederland

In de machinekamer van een passagierstrein die op weg was van Antwerpen naar Amsterdam is ochtend brand uitgebroken. Dat meldt spoorbeheerder Infrabel zaterdag. De trein werd in het station van Wildert geëvacueerd. Er vielen geen gewonden, maar het spoorverkeer ondervindt wel hinder van de brand.

Omstreeks 11.00 uur merkte de machinist rookontwikkeling op in de machinekamer van de zogenaamde Beneluxtrein. Hij besloot daarop door te rijden tot in het station van Wildert, zodat de passagiers veilig konden afstappen. Niemand raakte gewond, maar de reizigers moesten wel overstappen op een andere trein. Hoeveel passagiers op de trein zaten, is nog onduidelijk.

"De brandende trein wordt momenteel geblust op een spoor in de buurt van Wildert, maar de bluswerken verlopen niet zo vlot", zegt Frédéric Petit van Infrabel. Het verkeer moet tussen Essen en Roosendaal over één spoor. "Hierdoor zijn er vertragingen van zo'n 20 minuten, zowel in de richting van Antwerpen als in de richting Nederland." Zodra de bluswerken afgerond zijn, zal een hulptrein de trein takelen om het spoor weer vrij te maken.

Door het incident zijn er ook vertragingen mogelijk op de lijnen tussen Antwerpen-Mechelen-Brussel, aldus nog Infrabel. (belga)

Bron: http://www.hln.be
Langzaam maar zeker, maar zeker langzaam Afbeelding
Pieter

Bericht door Pieter »

20 min???

Deze middag moesten ze in Kapellen 1u45 min wachten voor hun stoptrein door mocht. Deze stond al op het uitwijkspoor te wachten maar moest voorrang geven aan 2 beneluxtreinen (op 5 min, wak wel raar vond) en de thalys.
Elgar
Berichten: 624
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Het is de 1190.

Je kan hem zien in het nieuwsfragment vanop vrtnieuws.net : fragment


Ik dacht trouwens dat ik de 1190 deze week dinsdag (6 maart) rond 10 uur in Mechelen al eens in panne had zien staan.
Stijn82
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 sep 2006, 17:17

Bericht door Stijn82 »

Idd deze heeft dinsdag in mechelen in panne gestaan, woensdag stond hij 's morgens en 's avonds (toen ik er passeerde) buiten in schaarbeek.
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Toch een teken dat het probleem toen geen 100% hersteld was? :roll:
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

Concurrent schreef:Toch een teken dat het probleem toen geen 100% hersteld was? :roll:
Dat is een conclusie die je wel heel snel stelt.
Techniek blijft techniek en als vliegtuigtechnicus kan ik het weten. We hebben een vliegtuig gehad dat toen het pas toegekomen was, gewoon niet uit de loods kon door steeds totaal andere pannes die naar boven kwamen. Toen we het vliegtuig eindelijk op de parkeervloer konden zetten, en dus dachten dat we er vanaf waren, doken er weer nieuwe tekortkomingen op. Frustrating!
Laatst gewijzigd door Bibke op 11 mar 2007, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Bericht door SteC »

Is er bekend hoe erg de schade is? Hopelijk is het niet zo erg als de 1185 (die ik sedert dat hij weer rijdt trouwens verdacht weinig tegen gekomen ben).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22555
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

er is altijd al zeker waterschade, en je moet de som van beide maken, je hebt de schade door het vuur die misschien beperkt is, maar bepaalde delen die ook nat geworden zijn en dit niet zo goed verdragen zijn dus ook beschadigd
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Ik heb op de TV menen te zien dat de brand ter hoogte van de spoel(en) was, weer iemand die de ventilatie-spoel heeft afgezet zonder te bedenken dat je dan maar beperkt moogt verderrijden ? :? :? :? :?
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

In de Kanaaltunnel was de procedure vroeger: bij brand moet trein verder rijden tot de tunneluitgang. Na de grote brand met een shuttle, is die procedure gewijzigd: stoppen en evacueren.
Dat was hier natuurlijk niet in een tunnel maar een lok die verder rijdt: dan denk ik: er komt meer zuurstof bij de brandhaard = het vuur kan aanwakkeren = kans op grotere schade?
Wimpie

Bericht door Wimpie »

Nee dit vind ik niet juist denk als je in de middel of nowhere zit het best is te stoppen aan een station en dus onderweg een sos zenden en zeggen waar je stopt zodat er een vlotte verloop van evacuatie is
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Bericht door Beesty »

Er is een totaal andere reden waarom men voertuigen laat verder rijden in bepaalde omstandigheden.
Das om het vuur niet te laten uitbreiden.
Vlammen zullen veel trager uitbreiden aan een hoge snelheid. (soms is er zelf kans op doven van het vuur)
En het resultaat van stoppen kan je omtrent vergelijken met de brand in de Mont-Blanc tunnel van enkele jaren terug. :cry:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

was de trein geduwd of getrokken?
fotostop.be
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 feb 2006, 13:11
Contacteer:

Bericht door fotostop.be »

Shrek schreef:was de trein geduwd of getrokken?
Geduwd, ik heb hem toevallig in de middag voorbij zien komen in luchtbal getrokken door een reeks 77.
Helaas heb ik er geen foto van kunnen maken. :(
Pascal Martens
http://fotostop.be
Daniël
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 sep 2006, 18:03
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Daniël »

fotostop.be schreef:
Shrek schreef:was de trein geduwd of getrokken?
Geduwd, ik heb hem toevallig in de middag voorbij zien komen in luchtbal getrokken door een reeks 77.
Helaas heb ik er geen foto van kunnen maken. :(
Hmm, het onderstaande doet toch vermoeden dat de trein getrokken werd. Anders stond het stuurrijtuig in brand en niet de loc...
Omstreeks 11.00 uur merkte de machinist rookontwikkeling op in de machinekamer van de zogenaamde Beneluxtrein.
Morgen rijdt de Benelux trouwens om de 2 uur volgens de Nederlandse teletekst, dit i.v.m. gebrek aan materieel (dat betekend voor de lijn Vlissingen - Roosendaal ook een tijdelijke verslechtering, de stoptrein daar geeft aansluiting op de Benelux).
Vandaag werd de 613 tussen Roosendaal en Amsterdam overigens al gereden door V-IRM VI 8705, tegentrein 637 reed wel gewoon in de gebruikelijke samenstelling...
Afbeelding
Plaats reactie