Another 11 Bites the dust in Wildert
Another 11 Bites the dust in Wildert
Trein wordt geëvacueerd in Wildert
za 10/03/07 - In Wildert, in het noorden van de provincie Antwerpen, is een trein geëvacueerd op de lijn Antwerpen-Roosendaal.
Even voor het station van Wildert kwam ontstond er vuur in de machinekamer van de locomotief.
De machinist reed door tot aan het station en daar konden de passagiers overstappen op een andere trein naar Roosendaal. Niemand is gewond.
Alle treinen moeten er nu wel over één spoor. Dat veroorzaakt vertragingen tot twintig minuten tussen Antwerpen en de Nederlandse grens.
Bron : VRTnieuws.net
Passagierstrein vat vuur tussen Antwerpen en Nederland
In de machinekamer van een passagierstrein die op weg was van Antwerpen naar Amsterdam is ochtend brand uitgebroken. Dat meldt spoorbeheerder Infrabel zaterdag. De trein werd in het station van Wildert geëvacueerd. Er vielen geen gewonden, maar het spoorverkeer ondervindt wel hinder van de brand.
Omstreeks 11.00 uur merkte de machinist rookontwikkeling op in de machinekamer van de zogenaamde Beneluxtrein. Hij besloot daarop door te rijden tot in het station van Wildert, zodat de passagiers veilig konden afstappen. Niemand raakte gewond, maar de reizigers moesten wel overstappen op een andere trein. Hoeveel passagiers op de trein zaten, is nog onduidelijk.
"De brandende trein wordt momenteel geblust op een spoor in de buurt van Wildert, maar de bluswerken verlopen niet zo vlot", zegt Frédéric Petit van Infrabel. Het verkeer moet tussen Essen en Roosendaal over één spoor. "Hierdoor zijn er vertragingen van zo'n 20 minuten, zowel in de richting van Antwerpen als in de richting Nederland." Zodra de bluswerken afgerond zijn, zal een hulptrein de trein takelen om het spoor weer vrij te maken.
Door het incident zijn er ook vertragingen mogelijk op de lijnen tussen Antwerpen-Mechelen-Brussel, aldus nog Infrabel. (belga)
Bron: http://www.hln.be
za 10/03/07 - In Wildert, in het noorden van de provincie Antwerpen, is een trein geëvacueerd op de lijn Antwerpen-Roosendaal.
Even voor het station van Wildert kwam ontstond er vuur in de machinekamer van de locomotief.
De machinist reed door tot aan het station en daar konden de passagiers overstappen op een andere trein naar Roosendaal. Niemand is gewond.
Alle treinen moeten er nu wel over één spoor. Dat veroorzaakt vertragingen tot twintig minuten tussen Antwerpen en de Nederlandse grens.
Bron : VRTnieuws.net
Passagierstrein vat vuur tussen Antwerpen en Nederland
In de machinekamer van een passagierstrein die op weg was van Antwerpen naar Amsterdam is ochtend brand uitgebroken. Dat meldt spoorbeheerder Infrabel zaterdag. De trein werd in het station van Wildert geëvacueerd. Er vielen geen gewonden, maar het spoorverkeer ondervindt wel hinder van de brand.
Omstreeks 11.00 uur merkte de machinist rookontwikkeling op in de machinekamer van de zogenaamde Beneluxtrein. Hij besloot daarop door te rijden tot in het station van Wildert, zodat de passagiers veilig konden afstappen. Niemand raakte gewond, maar de reizigers moesten wel overstappen op een andere trein. Hoeveel passagiers op de trein zaten, is nog onduidelijk.
"De brandende trein wordt momenteel geblust op een spoor in de buurt van Wildert, maar de bluswerken verlopen niet zo vlot", zegt Frédéric Petit van Infrabel. Het verkeer moet tussen Essen en Roosendaal over één spoor. "Hierdoor zijn er vertragingen van zo'n 20 minuten, zowel in de richting van Antwerpen als in de richting Nederland." Zodra de bluswerken afgerond zijn, zal een hulptrein de trein takelen om het spoor weer vrij te maken.
Door het incident zijn er ook vertragingen mogelijk op de lijnen tussen Antwerpen-Mechelen-Brussel, aldus nog Infrabel. (belga)
Bron: http://www.hln.be
Langzaam maar zeker, maar zeker langzaam


Dat is een conclusie die je wel heel snel stelt.Concurrent schreef:Toch een teken dat het probleem toen geen 100% hersteld was?
Techniek blijft techniek en als vliegtuigtechnicus kan ik het weten. We hebben een vliegtuig gehad dat toen het pas toegekomen was, gewoon niet uit de loods kon door steeds totaal andere pannes die naar boven kwamen. Toen we het vliegtuig eindelijk op de parkeervloer konden zetten, en dus dachten dat we er vanaf waren, doken er weer nieuwe tekortkomingen op. Frustrating!
Laatst gewijzigd door Bibke op 11 mar 2007, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
In de Kanaaltunnel was de procedure vroeger: bij brand moet trein verder rijden tot de tunneluitgang. Na de grote brand met een shuttle, is die procedure gewijzigd: stoppen en evacueren.
Dat was hier natuurlijk niet in een tunnel maar een lok die verder rijdt: dan denk ik: er komt meer zuurstof bij de brandhaard = het vuur kan aanwakkeren = kans op grotere schade?
Dat was hier natuurlijk niet in een tunnel maar een lok die verder rijdt: dan denk ik: er komt meer zuurstof bij de brandhaard = het vuur kan aanwakkeren = kans op grotere schade?
Er is een totaal andere reden waarom men voertuigen laat verder rijden in bepaalde omstandigheden.
Das om het vuur niet te laten uitbreiden.
Vlammen zullen veel trager uitbreiden aan een hoge snelheid. (soms is er zelf kans op doven van het vuur)
En het resultaat van stoppen kan je omtrent vergelijken met de brand in de Mont-Blanc tunnel van enkele jaren terug.
Das om het vuur niet te laten uitbreiden.
Vlammen zullen veel trager uitbreiden aan een hoge snelheid. (soms is er zelf kans op doven van het vuur)
En het resultaat van stoppen kan je omtrent vergelijken met de brand in de Mont-Blanc tunnel van enkele jaren terug.

-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 26 feb 2006, 13:11
- Contacteer:
Geduwd, ik heb hem toevallig in de middag voorbij zien komen in luchtbal getrokken door een reeks 77.Shrek schreef:was de trein geduwd of getrokken?
Helaas heb ik er geen foto van kunnen maken.

Pascal Martens
http://fotostop.be
http://fotostop.be
Hmm, het onderstaande doet toch vermoeden dat de trein getrokken werd. Anders stond het stuurrijtuig in brand en niet de loc...fotostop.be schreef:Geduwd, ik heb hem toevallig in de middag voorbij zien komen in luchtbal getrokken door een reeks 77.Shrek schreef:was de trein geduwd of getrokken?
Helaas heb ik er geen foto van kunnen maken.
Morgen rijdt de Benelux trouwens om de 2 uur volgens de Nederlandse teletekst, dit i.v.m. gebrek aan materieel (dat betekend voor de lijn Vlissingen - Roosendaal ook een tijdelijke verslechtering, de stoptrein daar geeft aansluiting op de Benelux).Omstreeks 11.00 uur merkte de machinist rookontwikkeling op in de machinekamer van de zogenaamde Beneluxtrein.
Vandaag werd de 613 tussen Roosendaal en Amsterdam overigens al gereden door V-IRM VI 8705, tegentrein 637 reed wel gewoon in de gebruikelijke samenstelling...
