Infrabel verbetert goederenverkeer

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

met een vette ICE op de achtergrond!
goed nieuws is dat, maar wat zie je met dat allemaal zonder 2de havenaansluiting?!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

ze gingen rond berchem een spoor extra vrijmaken voor goederentreinen meen ik mij vanop het oude forum te herinneren, dat zou da capaciteit een beetje verbeteren :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22533
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

extra spoor? waar gaan ze dat maken? er is daar nu al niks reserve
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Shrek schreef:ze gingen rond berchem een spoor extra vrijmaken voor goederentreinen meen ik mij vanop het oude forum te herinneren, dat zou da capaciteit een beetje verbeteren :roll:
In Berchem ?? In Deurne zeker aan de Krijgsbaan , eenmaal de tunnel er ligt kan men een extra spoor naast lijn 15 leggen of ééntje naast de 27 , maar dan zal L15 opgeschoven moeten worden wat duurder zou zijn dan het profijt dat men er uiteindelijk uithaalt .. :roll:
trainman
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 feb 2006, 19:47
Locatie: Herzele

Bericht door trainman »

Tot 2008 om 8 km spoor te voorzien van wasdraad :roll:
Dat is dus gemiddeld 500 m per maand, of 20 m per dag ... :oops:
Is het niet kunnen of niet willen ?
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Wordt die dan ook geëktrificeerd onder 25 kV :?: :?: :?: :?:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

msts.be schreef:
Shrek schreef:ze gingen rond berchem een spoor extra vrijmaken voor goederentreinen meen ik mij vanop het oude forum te herinneren, dat zou da capaciteit een beetje verbeteren :roll:
In Berchem ?? In Deurne zeker aan de Krijgsbaan , eenmaal de tunnel er ligt kan men een extra spoor naast lijn 15 leggen of ééntje naast de 27 , maar dan zal L15 opgeschoven moeten worden wat duurder zou zijn dan het profijt dat men er uiteindelijk uithaalt .. :roll:
2622 had dat oen gepost, ik herinner me de details echt niet :roll:
Jonathan schreef:Wordt die dan ook geëktrificeerd onder 25 kV :?: :?: :?: :?:
een deel onder 3 kv = en een deel onder 15 kv 16 2/3 hz :wink:
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Shrek schreef:
Jonathan schreef:Wordt die dan ook geëktrificeerd onder 25 kV :?: :?: :?: :?:
een deel onder 3 kv = en een deel onder 15 kv 16 2/3 hz :wink:
Inderdaad , met de stroomsluis op het viaduct van Moresnet ... een slechtere plaats konden ze niet kiezen .. :roll:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

msts.be schreef:
Shrek schreef:
Jonathan schreef:Wordt die dan ook geëktrificeerd onder 25 kV :?: :?: :?: :?:
een deel onder 3 kv = en een deel onder 15 kv 16 2/3 hz :wink:
Inderdaad , met de stroomsluis op het viaduct van Moresnet ... een slechtere plaats konden ze niet kiezen .. :roll:
Mis! :wink:

De scheidingszone zal zich 150 meter voorbij de Gemminicher Tunnel bevinden in de richting van Montzen. Dit is ongeveer ter hoogte van de tegenspoorwissels op L24 niet ver van de tunnel.
De overige 4 km richting Montzen zal dan 3 Kv worden!
Het viaduct bevindt zich maar op drie km na de Gemminicher Tunnel! :wink:
Bert

Bericht door Bert »

Trainspotterke schreef:
msts.be schreef:
Shrek schreef: een deel onder 3 kv = en een deel onder 15 kv 16 2/3 hz :wink:
Inderdaad , met de stroomsluis op het viaduct van Moresnet ... een slechtere plaats konden ze niet kiezen .. :roll:
Mis! :wink:

De scheidingszone zal zich 150 meter voorbij de Gemminicher Tunnel bevinden in de richting van Montzen. Dit is ongeveer ter hoogte van de tegenspoorwissels op L24 niet ver van de tunnel.
De overige 4 km richting Montzen zal dan 3 Kv worden!
Het viaduct bevindt zich maar op drie km na de Gemminicher Tunnel! :wink:
Mis :wink:

Lees dit nog eens :idea: : http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?t=16 ... catie+lijn
Die Deutsche Bahn wird die Montagearbeiten auch auf belgischer Seite bis ca. 150 m westlich des Tunnelportals durchführen. Der anschließende ca. 4,6 Kilometer lange Bereich bis zum Stromsystemwechsel von 15.000 Volt Wechselstrom auf 3.000 Volt Gleichstrom wird ebenso wie der anschließende Abschnitt bis zum Bahnhof Montzen von Infrabel hergestellt.
De DB zal instaan voor de werken tot ca. 150 m voorbij de tunnel. De aansluitende 4,6 km tot aan de spanningswissel van 15 kV~ naar 3 kV= zal door Infrabel aangelegd worden, evenals de aftakking tot het station van Montzen.
Plaats reactie