Infrabel verbetert goederenverkeer
In Berchem ?? In Deurne zeker aan de Krijgsbaan , eenmaal de tunnel er ligt kan men een extra spoor naast lijn 15 leggen of ééntje naast de 27 , maar dan zal L15 opgeschoven moeten worden wat duurder zou zijn dan het profijt dat men er uiteindelijk uithaalt ..Shrek schreef:ze gingen rond berchem een spoor extra vrijmaken voor goederentreinen meen ik mij vanop het oude forum te herinneren, dat zou da capaciteit een beetje verbeteren
2622 had dat oen gepost, ik herinner me de details echt nietmsts.be schreef:In Berchem ?? In Deurne zeker aan de Krijgsbaan , eenmaal de tunnel er ligt kan men een extra spoor naast lijn 15 leggen of ééntje naast de 27 , maar dan zal L15 opgeschoven moeten worden wat duurder zou zijn dan het profijt dat men er uiteindelijk uithaalt ..Shrek schreef:ze gingen rond berchem een spoor extra vrijmaken voor goederentreinen meen ik mij vanop het oude forum te herinneren, dat zou da capaciteit een beetje verbeteren
een deel onder 3 kv = en een deel onder 15 kv 16 2/3 hzJonathan schreef:Wordt die dan ook geëktrificeerd onder 25 kV
Mis!msts.be schreef:Inderdaad , met de stroomsluis op het viaduct van Moresnet ... een slechtere plaats konden ze niet kiezen ..Shrek schreef:een deel onder 3 kv = en een deel onder 15 kv 16 2/3 hzJonathan schreef:Wordt die dan ook geëktrificeerd onder 25 kV
De scheidingszone zal zich 150 meter voorbij de Gemminicher Tunnel bevinden in de richting van Montzen. Dit is ongeveer ter hoogte van de tegenspoorwissels op L24 niet ver van de tunnel.
De overige 4 km richting Montzen zal dan 3 Kv worden!
Het viaduct bevindt zich maar op drie km na de Gemminicher Tunnel!
MisTrainspotterke schreef:Mis!msts.be schreef:Inderdaad , met de stroomsluis op het viaduct van Moresnet ... een slechtere plaats konden ze niet kiezen ..Shrek schreef: een deel onder 3 kv = en een deel onder 15 kv 16 2/3 hz
De scheidingszone zal zich 150 meter voorbij de Gemminicher Tunnel bevinden in de richting van Montzen. Dit is ongeveer ter hoogte van de tegenspoorwissels op L24 niet ver van de tunnel.
De overige 4 km richting Montzen zal dan 3 Kv worden!
Het viaduct bevindt zich maar op drie km na de Gemminicher Tunnel!
Lees dit nog eens : http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?t=16 ... catie+lijn
De DB zal instaan voor de werken tot ca. 150 m voorbij de tunnel. De aansluitende 4,6 km tot aan de spanningswissel van 15 kV~ naar 3 kV= zal door Infrabel aangelegd worden, evenals de aftakking tot het station van Montzen.Die Deutsche Bahn wird die Montagearbeiten auch auf belgischer Seite bis ca. 150 m westlich des Tunnelportals durchführen. Der anschließende ca. 4,6 Kilometer lange Bereich bis zum Stromsystemwechsel von 15.000 Volt Wechselstrom auf 3.000 Volt Gleichstrom wird ebenso wie der anschließende Abschnitt bis zum Bahnhof Montzen von Infrabel hergestellt.