Penduleertrein in Antwerpen-Centraal

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Penduleertrein in Antwerpen-Centraal

Bericht door Adler »

Vanavond stond de penduleertrein van Strukton in Antwerpen-Centraal, niveau -1, waar men bezig was met het aanleggen van de bovenleiding.
Blijkbaar werkt men nu dag en nacht om niveau -1 klaar te krijgen tegen december.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Penduleertrein in Antwerpen-Centraal

Bericht door dentheo »

Adler schreef:Vanavond stond de penduleertrein van Strukton in Antwerpen-Centraal, niveau -1, waar men bezig was met het aanleggen van de bovenleiding.
Blijkbaar werkt men nu dag en nacht om niveau -1 klaar te krijgen tegen december.
Wat is een penduleertrein ? Werkt die met een pendel, om water te zoeken ? :wink:
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Penduleertrein in Antwerpen-Centraal

Bericht door Adler »

dentheo schreef:Wat is een penduleertrein ? Werkt die met een pendel, om water te zoeken ? :wink:
Nee :) Kijk even hier:
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?t=2347
De hollanders gebruiken graag Franse woorden :)
Zo las ik deze week in een tijdschrift van treinen: stationnement (men bedoelde dus halte).
tom007

Bericht door tom007 »

ik ben 2 weken geleden naar antwerpen nog geweest en toen waren ze de masten die langs de enkelspoor tunnel al aan het plaatsen. En op de werf naast die spoor waren ze al aan het prullen met het in één steken van de bovenleiding.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

afgelopen zondag was de bovenleiding in het gedeelte van de tunnel kant berchem al zo goed als afgewerkt, dieper in de tunnel hingen er alleen nog maar wat katrolletjes :P
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Shrek schreef:afgelopen zondag was de bovenleiding in het gedeelte van de tunnel kant berchem al zo goed als afgewerkt, dieper in de tunnel hingen er alleen nog maar wat katrolletjes :P
Ben er al tijdje niet meer geweest... hoe ziet het eruit ? Gaat december lukken voor -1 ?

Theo
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

dentheo schreef: Ben er al tijdje niet meer geweest... hoe ziet het eruit ? Gaat december lukken voor -1 ?

Theo
Als ik vergelijk met hoe de bocht van nossegem er 2 maand voor indienstneming uitzag komt dat daar ruim op tijd in orde :wink:
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Shrek schreef:Als ik vergelijk met hoe de bocht van nossegem er 2 maand voor indienstneming uitzag komt dat daar ruim op tijd in orde :wink:
Vergeet niet dat het niet enkel de sporen en de bovenleiding zijn.
Ook op en rond de perrons moet nog heel wat werk gebeuren: elektronische treinaanwijzers, vertrekseinen, klokken, schakelaars om het vertrek te geven, verlichting, noodverlichting, geluidsinstallatie, uurtabellen, enz., enz.
Volgens mij zal men nog heel hard moeten doorwerken om op tijd klaar te zijn.
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Penduleertrein in Antwerpen-Centraal

Bericht door rvdborgt »

Adler schreef:
dentheo schreef:Wat is een penduleertrein ? Werkt die met een pendel, om water te zoeken ? :wink:
Nee :) Kijk even hier:
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?t=2347
Ah, een bovenleidings(montage)trein.
Adler schreef:De hollanders gebruiken graag Franse woorden :)
Zo las ik deze week in een tijdschrift van treinen: stationnement (men bedoelde dus halte).
De gewone mensen (ook in Nederland) hebben het dan ook over een halte of een stop.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Adler schreef: Ook op en rond de perrons moet nog heel wat werk gebeuren: elektronische treinaanwijzers, vertrekseinen, klokken, schakelaars om het vertrek te geven, verlichting, noodverlichting, geluidsinstallatie, uurtabellen, enz., enz.
Volgens mij zal men nog heel hard moeten doorwerken om op tijd klaar te zijn.
Hetgeen jij daar nu allemaal opsomt moet idd gebeuren, maar dat gaat het werk niet geven hé. De kastjes van de AVG hangen er al, de verlichting is ook al in orde, klokken hangen erook al, de bedrading voor de treinaanwijzers hangen erook al, en die uurtabellen is maar een paal in de grond slaan hé.
Ik denk wel dat het zal opengaan op 9 december, want ze zijn er met man en macht aan aan't werken.
nighttrain
Berichten: 2573
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Penduleertrein in Antwerpen-Centraal

Bericht door nighttrain »

dentheo schreef:
Adler schreef:Vanavond stond de penduleertrein van Strukton in Antwerpen-Centraal, niveau -1, waar men bezig was met het aanleggen van de bovenleiding.
Blijkbaar werkt men nu dag en nacht om niveau -1 klaar te krijgen tegen december.
Wat is een penduleertrein ? Werkt die met een pendel, om water te zoeken ? :wink:
Pendule is de franse benaming van de ophanging van de bovenleiding.T.t.z. de arm tussen de bovenleidingskabel en de isolator.Dus die in zekere zin minimeflexibiliteit garandeerd onder de draagkabels.Met enige verbeelding kun je in de Franse bovenleiding er een wig inzien, zie op wikipédia onder caténaire
Plaats reactie