Penduleertrein in Antwerpen-Centraal
Penduleertrein in Antwerpen-Centraal
Vanavond stond de penduleertrein van Strukton in Antwerpen-Centraal, niveau -1, waar men bezig was met het aanleggen van de bovenleiding.
Blijkbaar werkt men nu dag en nacht om niveau -1 klaar te krijgen tegen december.
Blijkbaar werkt men nu dag en nacht om niveau -1 klaar te krijgen tegen december.
Re: Penduleertrein in Antwerpen-Centraal
Wat is een penduleertrein ? Werkt die met een pendel, om water te zoeken ?Adler schreef:Vanavond stond de penduleertrein van Strukton in Antwerpen-Centraal, niveau -1, waar men bezig was met het aanleggen van de bovenleiding.

Needentheo schreef:Wat is een penduleertrein ? Werkt die met een pendel, om water te zoeken ?

http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?t=2347
De hollanders gebruiken graag Franse woorden

Zo las ik deze week in een tijdschrift van treinen: stationnement (men bedoelde dus halte).
Vergeet niet dat het niet enkel de sporen en de bovenleiding zijn.Shrek schreef:Als ik vergelijk met hoe de bocht van nossegem er 2 maand voor indienstneming uitzag komt dat daar ruim op tijd in orde
Ook op en rond de perrons moet nog heel wat werk gebeuren: elektronische treinaanwijzers, vertrekseinen, klokken, schakelaars om het vertrek te geven, verlichting, noodverlichting, geluidsinstallatie, uurtabellen, enz., enz.
Volgens mij zal men nog heel hard moeten doorwerken om op tijd klaar te zijn.
Ah, een bovenleidings(montage)trein.Adler schreef:Needentheo schreef:Wat is een penduleertrein ? Werkt die met een pendel, om water te zoeken ?Kijk even hier:
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?t=2347
De gewone mensen (ook in Nederland) hebben het dan ook over een halte of een stop.Adler schreef:De hollanders gebruiken graag Franse woorden
Zo las ik deze week in een tijdschrift van treinen: stationnement (men bedoelde dus halte).
Groetjes,
Rian
Hetgeen jij daar nu allemaal opsomt moet idd gebeuren, maar dat gaat het werk niet geven hé. De kastjes van de AVG hangen er al, de verlichting is ook al in orde, klokken hangen erook al, de bedrading voor de treinaanwijzers hangen erook al, en die uurtabellen is maar een paal in de grond slaan hé.Adler schreef: Ook op en rond de perrons moet nog heel wat werk gebeuren: elektronische treinaanwijzers, vertrekseinen, klokken, schakelaars om het vertrek te geven, verlichting, noodverlichting, geluidsinstallatie, uurtabellen, enz., enz.
Volgens mij zal men nog heel hard moeten doorwerken om op tijd klaar te zijn.
Ik denk wel dat het zal opengaan op 9 december, want ze zijn er met man en macht aan aan't werken.
-
Pendule is de franse benaming van de ophanging van de bovenleiding.T.t.z. de arm tussen de bovenleidingskabel en de isolator.Dus die in zekere zin minimeflexibiliteit garandeerd onder de draagkabels.Met enige verbeelding kun je in de Franse bovenleiding er een wig inzien, zie op wikipédia onder caténairedentheo schreef:Wat is een penduleertrein ? Werkt die met een pendel, om water te zoeken ?Adler schreef:Vanavond stond de penduleertrein van Strukton in Antwerpen-Centraal, niveau -1, waar men bezig was met het aanleggen van de bovenleiding.