Luidspreker AM96

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
BN-koekje

Luidspreker AM96

Bericht door BN-koekje »

llo,

Hebben die bieptonen (5 keer biepen) bij een AM96 een bepaald nut? Vandaag hoorde ik het blijkbaar weer toen het stel richting FN plots stopte bij het uitrijden van FGSP... :?
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Als ik me niet vergis is dat "remote assistent". Die knoppen aan de deur om assistentie te krijgen (bv als rolstoelgebruiker).
Pierre

Bericht door Pierre »

Dat is inderdaad zo.
1607

Bericht door 1607 »

is dat niet de Tb die met de tbg een klapke wil doen? :roll:
Elgar
Berichten: 624
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

1607 schreef:is dat niet de Tb die met de tbg een klapke wil doen? :roll:
Dat dacht ik ook, de laatste keer dat ik het hoorde was enkele weken gelden in de IC naar Oostende bij vertrek in Antwerpen-Centraal. Enige tijd na die bieptonen riep de tbg af dat wegens technische problemen aan de locomotief de trein niet kon vertrekken. Uiteindelijk is hij dan met ongeveer een tien minuten vertraging vertrokken.
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

kan feitelijk wel goed zijn dat het om de tbg te roepen was (trein stopte nogal bruusk)

Weer wat bijgeleerd. Bedankt ;)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

als het 5 tonen zijn is het de bestuurder die de treinbegeleider wil spreken, die kan via de intercom of gewoon door tot in de stuurpost te gaan.

als het de hulp knop is dan blijft de toon afgaan tot de treinbegeleider deze uitzit in het rijtuig waar deze is geactiveerd (hij kan deze in tussentijd al uitzetten, maar komt vanzelf terug in dienst tot in het juiste rijtuig )
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

OK, bedankt voor de info :wink:
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Is er dan ook geen andere bieptoon die de TBG gebruikt om zijn collega TBG op te roepen, en dan die twee samen een klappeke doen met elkaar of vergis ik mij?? :? :roll:.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

260689 schreef:Is er dan ook geen andere bieptoon die de TBG gebruikt om zijn collega TBG op te roepen, en dan die twee samen een klappeke doen met elkaar of vergis ik mij?? :? :roll:.
die bieptoon kan de passagier niet horen, de radio zegt in de stuurpost effe kort piep en dan hoort de bestuurder op slag de treinchef spreken, de treinbegeleider is namelijk vrij zeker da de bestuurder bij de radio is, zeker als de trein al aan het rijden is :lol: :lol: :lol: :lol:
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Steven schreef:
260689 schreef:Is er dan ook geen andere bieptoon die de TBG gebruikt om zijn collega TBG op te roepen, en dan die twee samen een klappeke doen met elkaar of vergis ik mij?? :? :roll:.
die bieptoon kan de passagier niet horen, de radio zegt in de stuurpost effe kort piep en dan hoort de bestuurder op slag de treinchef spreken, de treinbegeleider is namelijk vrij zeker da de bestuurder bij de radio is, zeker als de trein al aan het rijden is :lol: :lol: :lol: :lol:
Oei oei ik sla alles doorheen, sorry heren :oops: :oops:.
Moi

Bericht door Moi »

Er zijn eigenlijk drie verschillende 'biep'-tonen in het moderne materieel... Eentje die je hoort als de TB de TBG oproept, een andere dat de TBG zijn collega oproept. En dan is er nog een die veel luider en 'irritanter' is, deze hoor je als de 'assistence'-knop wordt ingedrukt, het brandalarm afgaat of als de noodrem bediend werd.
Wover

Bericht door Wover »

Wat ik mij eigenlijk afvroeg, wat gebeurt er eigenlijk als je op het brandalarm drukt? Ook een noodremming?

Ik vind het wel vreemd dat het bij de 41 nog niet vaak gebeurd is dat iemand per ongeluk daarop gedrukt heeft, want bij de buitenste deuren staat dat tegen de kant bij het uitstappen, en die deuren zijn al zo smal, als ge dan ne rugzak hebt kunt ge daar makkelijk tegenbotsen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

brandalarm is voorzien van een glazen plaatje da je eerst moet breken he, zo snel zal da dus ook weer ni afgaan
Moi

Bericht door Moi »

Nop, een noodremming is niet altijd de beste oplossing hé, soms kan je beter doorrijden tot een station... bij een brandalarm valt enkel de airco uit en de tonen worden weergegeven.

Dat van die knoppen op het opstapplatform... dat is meestal dan ook de oorzaak van het afgaan van het brandalarm, heb nog geen enkele oorzaak geweten (maar goed ook misschien) ;)
Plaats reactie