NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
5 valt nog mee. Maar in stockem Oostende samen staan er al zeker 30 alles bij elkaar
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ja maar in Denderleeuw waren het Desiro's die met vertraging reden of gewoon maar reden tot in Denderleeuw, er stond nog van alle materiaal, 7 van de 9 sporen en dan ook nog uitwijksporen waren bezet. (omstreeks 12u)Steven schreef:5 valt nog mee. Maar in stockem Oostende samen staan er al zeker 30 alles bij elkaar
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Wij hebben het over desiro's die nog niet in dienst zijn 

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
We zijn al 2,5 maand verder na de opschorting.kika schreef:We zijn ondertussen ongeveer een maand verder na de opschorting. Is er iets meer duidelijkheid over welke termijn we spreken dat de leveringen weer hervat gaan worden? Er zijn net weer enkele prima testdagen.
Klopt niet. Ligt nog steeds stil.Bibke schreef: Ik heb vernomen dat er al terug afnamen zijn geweest.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hoe deden de Desiros het eigenlijk in de recente sneeuw?
Doordat er amper nog onderdelen onder de trein hangen zouden ze er beter moeten tegen kunnen ...
Doordat er amper nog onderdelen onder de trein hangen zouden ze er beter moeten tegen kunnen ...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Gisteren vernomen van een bestuurder dat ze het op gebied van betrouwbaarheid, denkend aan tractie-uitrusting het vrij goed doen. Maar de problemen met de deuren blijven, blijkbaar vriezen de voettredes vast op dagen zoals afgelopen dinsdag.Shrek schreef:Hoe deden de Desiros het eigenlijk in de recente sneeuw?
Doordat er amper nog onderdelen onder de trein hangen zouden ze er beter moeten tegen kunnen ...
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
de tredes vriezen niet echt vast op zich maar door opvliegende sneeuw en ijs kan een trede geblokkeerd geraken en dus niet normaal dichtplooien bij het sluiten en vergrendelen van de deuren. Dit zorgt dan inderdaad voor een probleem bij de controlekringen van dit systeem, de bestuurder krijgt dan in het overzicht te zien welke deur/klaptrede er problemen geeft.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Deze morgen neem ik in Ninove P7953 tot in Denderleeuw, trein gaat naar Gent-Sint-Pieters met Desiro's 08028 en 08509. Deze middag neem ik IR3512 en diezelfde Desiro's zitten op Gent-Sint-Pieters - Brussel-Nationaal-Luchthaven, ik wist niet dat ze al met Desiro's reden op deze verbinding.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
De tredes vriezen ook gewoon echt vast.Steven schreef:de tredes vriezen niet echt vast op zich maar door opvliegende sneeuw en ijs kan een trede geblokkeerd geraken en dus niet normaal dichtplooien bij het sluiten en vergrendelen van de deuren. Dit zorgt dan inderdaad voor een probleem bij de controlekringen van dit systeem, de bestuurder krijgt dan in het overzicht te zien welke deur/klaptrede er problemen geeft.
Er zijn nog enkele specifieke sneeuw- en ijsproblemen. Een aantal zijn al opgelost. Hoofdzaak is nu ervoor te zorgen dat de rest dat ook is tegen de volgende winter

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
IK wil nu geen advocaat van de duivel spelen, maar deze winter betrapte ik een I11-rijtuig met juist hetzelfde probleem 

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Gisteren de Desiro's genomen om naar de Stijn91-stad te gaan en ze eens goed kunnen bestuderen 
De desiro's op de L90 trekken sneller op dan een ander motorstel of de Desiro's op de lijn 60. Zo heeft de desiro zijn acht minuten vertraging opgelopen in Denderleeuw, kunnen herleiden tot minder dan vijf. Ook zijn ze niet compleet geluidsloos, wat ik uiteraard toejuig.
Minpunten zijn wel dat er maar één WC is en geen tafeltjes, zodat je het gewicht van je gazet moet verminderen, daar je deze volledig zelfs dient vast te houden, zonder steunpunt
Het is wel te begrijpen dat ze nu nog aan de kant staan. C., een collega van mijn pa die veel met de stellen moet reizen, heeft vertelt dat af en toe de deuren niet open gaan en dat ze dan allemaal langs dezelfde deur naar buiten moeten.

De desiro's op de L90 trekken sneller op dan een ander motorstel of de Desiro's op de lijn 60. Zo heeft de desiro zijn acht minuten vertraging opgelopen in Denderleeuw, kunnen herleiden tot minder dan vijf. Ook zijn ze niet compleet geluidsloos, wat ik uiteraard toejuig.
Minpunten zijn wel dat er maar één WC is en geen tafeltjes, zodat je het gewicht van je gazet moet verminderen, daar je deze volledig zelfs dient vast te houden, zonder steunpunt

Het is wel te begrijpen dat ze nu nog aan de kant staan. C., een collega van mijn pa die veel met de stellen moet reizen, heeft vertelt dat af en toe de deuren niet open gaan en dat ze dan allemaal langs dezelfde deur naar buiten moeten.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Deze morgen zag ik deze stellen op IR3508, dit te Denderleeuw.Stijn91 schreef:Deze morgen neem ik in Ninove P7953 tot in Denderleeuw, trein gaat naar Gent-Sint-Pieters met Desiro's 08028 en 08509. Deze middag neem ik IR3512 en diezelfde Desiro's zitten op Gent-Sint-Pieters - Brussel-Nationaal-Luchthaven, ik wist niet dat ze al met Desiro's reden op deze verbinding.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Al eens aan gedacht dat de desiro op L60 niet zo snel moet optrekken omdat hij anders aan elk perron veel te lang moet stilstaan. Ik pas ook de truc van de gemiddelde snelheid toe met een Desiro, dit om er voor te zorgen niet overal 2 a 3 min te moeten wachten.Retard schreef:Gisteren de Desiro's genomen om naar de Stijn91-stad te gaan en ze eens goed kunnen bestuderen
De desiro's op de L90 trekken sneller op dan een ander motorstel of de Desiro's op de lijn 60. Zo heeft de desiro zijn acht minuten vertraging opgelopen in Denderleeuw, kunnen herleiden tot minder dan vijf. Ook zijn ze niet compleet geluidsloos, wat ik uiteraard toejuig.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Wat mij als regelmatig Desiro-reiziger vooral opvalt, is dat veel TB's het vermogen van hun Desiro lijken te onderbenutten. Zelfs bij een vertraging van meerdere minuten en op het eerste gezicht geen hindernis, snelheidsbeperking of seinbeperking gaat het vaak toch met een vrij gemoedelijk gangetje vooruit. Een groot contrast met die paar keer dat alles dan wel wordt opengegooid, dan merk je pas hoe sterk het acceleratievermogen is.Steven schreef:Al eens aan gedacht dat de desiro op L60 niet zo snel moet optrekken omdat hij anders aan elk perron veel te lang moet stilstaan. Ik pas ook de truc van de gemiddelde snelheid toe met een Desiro, dit om er voor te zorgen niet overal 2 a 3 min te moeten wachten.Retard schreef:Gisteren de Desiro's genomen om naar de Stijn91-stad te gaan en ze eens goed kunnen bestuderen
De desiro's op de L90 trekken sneller op dan een ander motorstel of de Desiro's op de lijn 60. Zo heeft de desiro zijn acht minuten vertraging opgelopen in Denderleeuw, kunnen herleiden tot minder dan vijf. Ook zijn ze niet compleet geluidsloos, wat ik uiteraard toejuig.
Hoe komt dit? Trekken sommige Desiro's misschien (een stuk) minder goed op dan andere? Moeten sommige TB's nog wat wennen aan de power van hun bak? Denken ze dat ze verderop nog tijd genoeg hebben om vertraging in te halen?
Ik spreek hier nu overigens over de Desiro, maar over de HLE 18 kan ik precies hetzelfde zeggen. Vaak een vrij rustige acceleratie ondanks vertraging, maar af en toe dan een TB die alles opengooit, en dan merk je pas hoe sterk het vooruit kan gaan.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Er zijn verschillende TB's die met een bepaald soort angst zitten, angst dat de loc of motorstel het gaat begeven als ze alles er uit halen. Er zijn er die dat zelfs al hebben bij een break of ms96.