NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
Steven

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

5 valt nog mee. Maar in stockem Oostende samen staan er al zeker 30 alles bij elkaar
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Steven schreef:5 valt nog mee. Maar in stockem Oostende samen staan er al zeker 30 alles bij elkaar
Ja maar in Denderleeuw waren het Desiro's die met vertraging reden of gewoon maar reden tot in Denderleeuw, er stond nog van alle materiaal, 7 van de 9 sporen en dan ook nog uitwijksporen waren bezet. (omstreeks 12u)
Steven

Bericht door Steven »

Wij hebben het over desiro's die nog niet in dienst zijn :D
nahoj

Bericht door nahoj »

kika schreef:We zijn ondertussen ongeveer een maand verder na de opschorting. Is er iets meer duidelijkheid over welke termijn we spreken dat de leveringen weer hervat gaan worden? Er zijn net weer enkele prima testdagen.
We zijn al 2,5 maand verder na de opschorting.
Bibke schreef: Ik heb vernomen dat er al terug afnamen zijn geweest.
Klopt niet. Ligt nog steeds stil.
Shrek

Bericht door Shrek »

Hoe deden de Desiros het eigenlijk in de recente sneeuw?
Doordat er amper nog onderdelen onder de trein hangen zouden ze er beter moeten tegen kunnen ...
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Shrek schreef:Hoe deden de Desiros het eigenlijk in de recente sneeuw?
Doordat er amper nog onderdelen onder de trein hangen zouden ze er beter moeten tegen kunnen ...
Gisteren vernomen van een bestuurder dat ze het op gebied van betrouwbaarheid, denkend aan tractie-uitrusting het vrij goed doen. Maar de problemen met de deuren blijven, blijkbaar vriezen de voettredes vast op dagen zoals afgelopen dinsdag.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Steven

Bericht door Steven »

de tredes vriezen niet echt vast op zich maar door opvliegende sneeuw en ijs kan een trede geblokkeerd geraken en dus niet normaal dichtplooien bij het sluiten en vergrendelen van de deuren. Dit zorgt dan inderdaad voor een probleem bij de controlekringen van dit systeem, de bestuurder krijgt dan in het overzicht te zien welke deur/klaptrede er problemen geeft.
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Deze morgen neem ik in Ninove P7953 tot in Denderleeuw, trein gaat naar Gent-Sint-Pieters met Desiro's 08028 en 08509. Deze middag neem ik IR3512 en diezelfde Desiro's zitten op Gent-Sint-Pieters - Brussel-Nationaal-Luchthaven, ik wist niet dat ze al met Desiro's reden op deze verbinding.
nahoj

Bericht door nahoj »

Steven schreef:de tredes vriezen niet echt vast op zich maar door opvliegende sneeuw en ijs kan een trede geblokkeerd geraken en dus niet normaal dichtplooien bij het sluiten en vergrendelen van de deuren. Dit zorgt dan inderdaad voor een probleem bij de controlekringen van dit systeem, de bestuurder krijgt dan in het overzicht te zien welke deur/klaptrede er problemen geeft.
De tredes vriezen ook gewoon echt vast.

Er zijn nog enkele specifieke sneeuw- en ijsproblemen. Een aantal zijn al opgelost. Hoofdzaak is nu ervoor te zorgen dat de rest dat ook is tegen de volgende winter :wink:
Retard

Bericht door Retard »

IK wil nu geen advocaat van de duivel spelen, maar deze winter betrapte ik een I11-rijtuig met juist hetzelfde probleem :?
Bijlagen
IMG_2920.JPG
Retard

Bericht door Retard »

Gisteren de Desiro's genomen om naar de Stijn91-stad te gaan en ze eens goed kunnen bestuderen :D

De desiro's op de L90 trekken sneller op dan een ander motorstel of de Desiro's op de lijn 60. Zo heeft de desiro zijn acht minuten vertraging opgelopen in Denderleeuw, kunnen herleiden tot minder dan vijf. Ook zijn ze niet compleet geluidsloos, wat ik uiteraard toejuig.
Minpunten zijn wel dat er maar één WC is en geen tafeltjes, zodat je het gewicht van je gazet moet verminderen, daar je deze volledig zelfs dient vast te houden, zonder steunpunt :?

Het is wel te begrijpen dat ze nu nog aan de kant staan. C., een collega van mijn pa die veel met de stellen moet reizen, heeft vertelt dat af en toe de deuren niet open gaan en dat ze dan allemaal langs dezelfde deur naar buiten moeten.
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Stijn91 schreef:Deze morgen neem ik in Ninove P7953 tot in Denderleeuw, trein gaat naar Gent-Sint-Pieters met Desiro's 08028 en 08509. Deze middag neem ik IR3512 en diezelfde Desiro's zitten op Gent-Sint-Pieters - Brussel-Nationaal-Luchthaven, ik wist niet dat ze al met Desiro's reden op deze verbinding.
Deze morgen zag ik deze stellen op IR3508, dit te Denderleeuw.
Steven

Bericht door Steven »

Retard schreef:Gisteren de Desiro's genomen om naar de Stijn91-stad te gaan en ze eens goed kunnen bestuderen :D

De desiro's op de L90 trekken sneller op dan een ander motorstel of de Desiro's op de lijn 60. Zo heeft de desiro zijn acht minuten vertraging opgelopen in Denderleeuw, kunnen herleiden tot minder dan vijf. Ook zijn ze niet compleet geluidsloos, wat ik uiteraard toejuig.
Al eens aan gedacht dat de desiro op L60 niet zo snel moet optrekken omdat hij anders aan elk perron veel te lang moet stilstaan. Ik pas ook de truc van de gemiddelde snelheid toe met een Desiro, dit om er voor te zorgen niet overal 2 a 3 min te moeten wachten.
Steve

Bericht door Steve »

Steven schreef:
Retard schreef:Gisteren de Desiro's genomen om naar de Stijn91-stad te gaan en ze eens goed kunnen bestuderen :D

Al eens aan gedacht dat de desiro op L60 niet zo snel moet optrekken omdat hij anders aan elk perron veel te lang moet stilstaan. Ik pas ook de truc van de gemiddelde snelheid toe met een Desiro, dit om er voor te zorgen niet overal 2 a 3 min te moeten wachten.
Wat mij als regelmatig Desiro-reiziger vooral opvalt, is dat veel TB's het vermogen van hun Desiro lijken te onderbenutten. Zelfs bij een vertraging van meerdere minuten en op het eerste gezicht geen hindernis, snelheidsbeperking of seinbeperking gaat het vaak toch met een vrij gemoedelijk gangetje vooruit. Een groot contrast met die paar keer dat alles dan wel wordt opengegooid, dan merk je pas hoe sterk het acceleratievermogen is.

Hoe komt dit? Trekken sommige Desiro's misschien (een stuk) minder goed op dan andere? Moeten sommige TB's nog wat wennen aan de power van hun bak? Denken ze dat ze verderop nog tijd genoeg hebben om vertraging in te halen?

Ik spreek hier nu overigens over de Desiro, maar over de HLE 18 kan ik precies hetzelfde zeggen. Vaak een vrij rustige acceleratie ondanks vertraging, maar af en toe dan een TB die alles opengooit, en dan merk je pas hoe sterk het vooruit kan gaan.
Steven

Bericht door Steven »

Er zijn verschillende TB's die met een bepaald soort angst zitten, angst dat de loc of motorstel het gaat begeven als ze alles er uit halen. Er zijn er die dat zelfs al hebben bij een break of ms96.
Plaats reactie