NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door nahoj »

Steven schreef:Je hebt daar ook nog de verbinding Libramont bertrix dinant. Waarschijnlijk heeft het andere stuk dat over het cfl net niet tijdig zijn homologatie. Om dezelfde reden rijden er nu trouwens geen hle18 naar Luxemburg. Op de 162 zal je voorlopig enkel nog hle13 zien want ook de hle20 verliezen hun diensten op deze lijn.
Klopt.
Homologatie van MR08 op CFL-net zal zeker niet vòòr 2013 bekomen zijn.
trainspotterstef
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 nov 2011, 09:16
Contacteer:

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door trainspotterstef »

Rijden ze met die stellen ook al op R6 & 7
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Stijn91 »

trainspotterstef schreef:Rijden ze met die stellen ook al op R6 & 7
Nee, nog niet.
Daarvoor zijn er nog te weinig geleverd en hebben er nog niet genoeg TB's een opleiding gekregen waarschijnlijk.
loic1811
Berichten: 1446
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door loic1811 »

ik heb net met een tbg van aalst gesproken er zou sprake zijn dat ze vanaf volgende week op maandag,dinsdag,donderdag zouden rijden
bahnrunner
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 jan 2007, 17:55
Locatie: Stolwijk (Z-H Nederland)

Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes

Bericht door bahnrunner »

Zou deze trein ook rond Antwerpen gaan rijden? is er misschien ook bekend vanaf wanneer?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13022
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes

Bericht door Shrek »

bahnrunner schreef:Zou deze trein ook rond Antwerpen gaan rijden? is er misschien ook bekend vanaf wanneer?
Sowieso dat ze rond Antwerpen gaan rijden. Als je in een klein landje als België 305 treinen wilt inzetten komen die echt in alle grote stations. Verder zouden ook alle internationale stoptreinen (zowel naar L, NL, D als F) met MS085 gereden gaan worden, dus komen ze zelfs tot Roosendaal en Maastricht :wink:
loic1811
Berichten: 1446
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes

Bericht door loic1811 »

Shrek schreef:
bahnrunner schreef:Zou deze trein ook rond Antwerpen gaan rijden? is er misschien ook bekend vanaf wanneer?
Sowieso dat ze rond Antwerpen gaan rijden. Als je in een klein landje als België 305 treinen wilt inzetten komen die echt in alle grote stations. Verder zouden ook alle internationale stoptreinen (zowel naar L, NL, D als F) met MS085 gereden gaan worden, dus komen ze zelfs tot Roosendaal en Maastricht :wink:
dan zullen ze toch rapper naar Maastricht rijden daar worden worden toch enkel klassieke stellen gebruik en op roosendaal zijn het nog 800en en die zullen binnenkort hoogst waarschijnlijk ook gemoderniseerd worden
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13022
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: 01-02-2012 | Desiro te Erquelinnes

Bericht door Shrek »

hle2127 schreef:dan zullen ze toch rapper naar Maastricht rijden daar worden worden toch enkel klassieke stellen gebruik en op roosendaal zijn het nog 800en en die zullen binnenkort hoogst waarschijnlijk ook gemoderniseerd worden
Als de 800en gemoderniseerd worden mogen ze niet meer naar Nederland, dus dat is net een reden om de Desiro's eerst naar Roosendaal te sturen :wink: Maar alles hangt natuurlijk af van de homologatie in NL en hoe snel die verloopt.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Modernisering heeft er niets mee te maken, het installeren van TBL1+ alles, momenteel heeft de nmbs geen enkel type trein met TBL1+ dat over de grens mag. Niet in Duitsland, Frankrijk of Nederland.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door nahoj »

Steven schreef:Modernisering heeft er niets mee te maken, het installeren van TBL1+ alles, momenteel heeft de nmbs geen enkel type trein met TBL1+ dat over de grens mag. Niet in Duitsland, Frankrijk of Nederland.
Modernisering heeft er wel iets mee te maken. Zo mogen de gemoderniseerde breaks niet meer de grens over, onafhankelijk van TBL1+
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

nahoj schreef:
Steven schreef:Modernisering heeft er niets mee te maken, het installeren van TBL1+ alles, momenteel heeft de nmbs geen enkel type trein met TBL1+ dat over de grens mag. Niet in Duitsland, Frankrijk of Nederland.
Modernisering heeft er wel iets mee te maken. Zo mogen de gemoderniseerde breaks niet meer de grens over, onafhankelijk van TBL1+
Alle gemoderniseerde breaks hebben TBL1+, er zijn al zoveel niet gemoderniseerde breaks die TBL1+ hebben en die mogen evenmin de grens over. TBL1+ is niet gehomologeerd in Nederland al de rest van de aanpassingen hebben daar totaal geen invloed op.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door nahoj »

Steven schreef:
nahoj schreef: Modernisering heeft er wel iets mee te maken. Zo mogen de gemoderniseerde breaks niet meer de grens over, onafhankelijk van TBL1+
Alle gemoderniseerde breaks hebben TBL1+, er zijn al zoveel niet gemoderniseerde breaks die TBL1+ hebben en die mogen evenmin de grens over. TBL1+ is niet gehomologeerd in Nederland al de rest van de aanpassingen hebben daar totaal geen invloed op.
De eerste gemoderniseerde break(s) zijn buiten gekomen zonder TBL1+. (Dit is intussen wellicht geretrofit.) Toch mochten die ook niet naar Nederland. De exacte reden ken ik niet, maar het zou wel eens met de nieuwe statische omvormer kunnen te maken hebben.
Nog een voorbeeld van de strenge toelatingsvoorwaarden op naburige netten: de HLE27 met automatische koppeling mogen ook Duitsland niet meer binnen (Hergenrath - Aachen), i.t.t. de overige HLE27.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

nahoj schreef: Nog een voorbeeld van de strenge toelatingsvoorwaarden op naburige netten: de HLE27 met automatische koppeling mogen ook Duitsland niet meer binnen (Hergenrath - Aachen), i.t.t. de overige HLE27.
Hij moest zo eens met de GF-koppeling kant Aachen staan, welke rijtuigen zou hij dan meekrijgen :mrgreen: :mrgreen:

Ik was ter info de aangepaste omvormer van de break vergeten, ook die vergt een homologatieproef op vreemde netten.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13022
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Shrek »

Steven schreef:Ik was ter info de aangepaste omvormer van de break vergeten, ook die vergt een homologatieproef op vreemde netten.
Maar dat zal dus niet meer gebeuren, enkel de MS085, hle 18 en MS96 zullen nog naar het buitenland rijden met passagierstreinen.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5458
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steve »

Shrek schreef:
Steven schreef:Ik was ter info de aangepaste omvormer van de break vergeten, ook die vergt een homologatieproef op vreemde netten.
Maar dat zal dus niet meer gebeuren, enkel de MS085, hle 18 en MS96 zullen nog naar het buitenland rijden met passagierstreinen.
Je zou het monotoon kunnen noemen, maar het zou wel een groot verschil zijn met vandaag, aangezien we nog steeds bijna overal uitgerekend de oudste krotten naar het buitenland sturen om ons landje te vertegenwoordigen...
Plaats reactie