Steven schreef:Je hebt daar ook nog de verbinding Libramont bertrix dinant. Waarschijnlijk heeft het andere stuk dat over het cfl net niet tijdig zijn homologatie. Om dezelfde reden rijden er nu trouwens geen hle18 naar Luxemburg. Op de 162 zal je voorlopig enkel nog hle13 zien want ook de hle20 verliezen hun diensten op deze lijn.
Klopt.
Homologatie van MR08 op CFL-net zal zeker niet vòòr 2013 bekomen zijn.
bahnrunner schreef:Zou deze trein ook rond Antwerpen gaan rijden? is er misschien ook bekend vanaf wanneer?
Sowieso dat ze rond Antwerpen gaan rijden. Als je in een klein landje als België 305 treinen wilt inzetten komen die echt in alle grote stations. Verder zouden ook alle internationale stoptreinen (zowel naar L, NL, D als F) met MS085 gereden gaan worden, dus komen ze zelfs tot Roosendaal en Maastricht
bahnrunner schreef:Zou deze trein ook rond Antwerpen gaan rijden? is er misschien ook bekend vanaf wanneer?
Sowieso dat ze rond Antwerpen gaan rijden. Als je in een klein landje als België 305 treinen wilt inzetten komen die echt in alle grote stations. Verder zouden ook alle internationale stoptreinen (zowel naar L, NL, D als F) met MS085 gereden gaan worden, dus komen ze zelfs tot Roosendaal en Maastricht
dan zullen ze toch rapper naar Maastricht rijden daar worden worden toch enkel klassieke stellen gebruik en op roosendaal zijn het nog 800en en die zullen binnenkort hoogst waarschijnlijk ook gemoderniseerd worden
hle2127 schreef:dan zullen ze toch rapper naar Maastricht rijden daar worden worden toch enkel klassieke stellen gebruik en op roosendaal zijn het nog 800en en die zullen binnenkort hoogst waarschijnlijk ook gemoderniseerd worden
Als de 800en gemoderniseerd worden mogen ze niet meer naar Nederland, dus dat is net een reden om de Desiro's eerst naar Roosendaal te sturen Maar alles hangt natuurlijk af van de homologatie in NL en hoe snel die verloopt.
Modernisering heeft er niets mee te maken, het installeren van TBL1+ alles, momenteel heeft de nmbs geen enkel type trein met TBL1+ dat over de grens mag. Niet in Duitsland, Frankrijk of Nederland.
Steven schreef:Modernisering heeft er niets mee te maken, het installeren van TBL1+ alles, momenteel heeft de nmbs geen enkel type trein met TBL1+ dat over de grens mag. Niet in Duitsland, Frankrijk of Nederland.
Modernisering heeft er wel iets mee te maken. Zo mogen de gemoderniseerde breaks niet meer de grens over, onafhankelijk van TBL1+
Steven schreef:Modernisering heeft er niets mee te maken, het installeren van TBL1+ alles, momenteel heeft de nmbs geen enkel type trein met TBL1+ dat over de grens mag. Niet in Duitsland, Frankrijk of Nederland.
Modernisering heeft er wel iets mee te maken. Zo mogen de gemoderniseerde breaks niet meer de grens over, onafhankelijk van TBL1+
Alle gemoderniseerde breaks hebben TBL1+, er zijn al zoveel niet gemoderniseerde breaks die TBL1+ hebben en die mogen evenmin de grens over. TBL1+ is niet gehomologeerd in Nederland al de rest van de aanpassingen hebben daar totaal geen invloed op.
nahoj schreef:
Modernisering heeft er wel iets mee te maken. Zo mogen de gemoderniseerde breaks niet meer de grens over, onafhankelijk van TBL1+
Alle gemoderniseerde breaks hebben TBL1+, er zijn al zoveel niet gemoderniseerde breaks die TBL1+ hebben en die mogen evenmin de grens over. TBL1+ is niet gehomologeerd in Nederland al de rest van de aanpassingen hebben daar totaal geen invloed op.
De eerste gemoderniseerde break(s) zijn buiten gekomen zonder TBL1+. (Dit is intussen wellicht geretrofit.) Toch mochten die ook niet naar Nederland. De exacte reden ken ik niet, maar het zou wel eens met de nieuwe statische omvormer kunnen te maken hebben.
Nog een voorbeeld van de strenge toelatingsvoorwaarden op naburige netten: de HLE27 met automatische koppeling mogen ook Duitsland niet meer binnen (Hergenrath - Aachen), i.t.t. de overige HLE27.
nahoj schreef:
Nog een voorbeeld van de strenge toelatingsvoorwaarden op naburige netten: de HLE27 met automatische koppeling mogen ook Duitsland niet meer binnen (Hergenrath - Aachen), i.t.t. de overige HLE27.
Hij moest zo eens met de GF-koppeling kant Aachen staan, welke rijtuigen zou hij dan meekrijgen
Ik was ter info de aangepaste omvormer van de break vergeten, ook die vergt een homologatieproef op vreemde netten.
Steven schreef:Ik was ter info de aangepaste omvormer van de break vergeten, ook die vergt een homologatieproef op vreemde netten.
Maar dat zal dus niet meer gebeuren, enkel de MS085, hle 18 en MS96 zullen nog naar het buitenland rijden met passagierstreinen.
Je zou het monotoon kunnen noemen, maar het zou wel een groot verschil zijn met vandaag, aangezien we nog steeds bijna overal uitgerekend de oudste krotten naar het buitenland sturen om ons landje te vertegenwoordigen...