Exit 77.
Exit 77.
Hallo,
Blijkbaar zijn vanaf vandaag de 77 ATB op de Volvo trein Gent-Zeehaven - Bad-Bentheim vervangen door een 28.
Groeten,
Joris De Mol
Blijkbaar zijn vanaf vandaag de 77 ATB op de Volvo trein Gent-Zeehaven - Bad-Bentheim vervangen door een 28.
Groeten,
Joris De Mol
Re: Exit 77.
Op beide treinen , of is er maar één Volvo per dag..en twee GMs (vroeger drie)260689 schreef:die zijn al eind april vervangen door een 28
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Exit 77.
Hallo,
De gastrein van Gent-Zeehaven naar het Ruhrgebiet is blijkbaar ook met 28 nu, ter vervanging van 3 77'ers.
Groeten,
Joris De Mol
O, nee, misschien eens eenmalig, maar tot vorige vrijdag reed hij effectief nog met 2 77'ers!260689 schreef:die zijn al eind april vervangen door een 28
De gastrein van Gent-Zeehaven naar het Ruhrgebiet is blijkbaar ook met 28 nu, ter vervanging van 3 77'ers.
Groeten,
Joris De Mol
Re: Exit 77.
Ik heb de volvo vorige week inderdaad nog gezien met 77ers.Joris schreef:Hallo,O, nee, misschien eens eenmalig, maar tot vorige vrijdag reed hij effectief nog met 2 77'ers!260689 schreef:die zijn al eind april vervangen door een 28
De gastrein van Gent-Zeehaven naar het Ruhrgebiet is blijkbaar ook met 28 nu, ter vervanging van 3 77'ers.
Die gaan mee , denk ik , tot Bad Bentheim.
Hoever gaan de loks mee van die gastrein ???
Er zijn ooit 77ers gereden tot Neuss, maar ik weet niet of dat nu nog gebeurd (was ook geen gastrein).
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Exit 77.
Hallo,
Op de Volvo trein gaat de NMBS loc inderdaad mee tot Bad Bentheim.
Op de gastrein weet ik het niet. Ik dacht dat die naar Duisburg ging, en dat die via lijn 39 reed, vandaar dat er 3 77'ers voor deze trein hingen. Ik vermeod dus dat deze er tot Gremberg voor hingen.
Er zijn nogsteeds 2 Volvo heen en terug ritten, wat 4 rijdagen betekende voor de reeks 77.
Groeten,
Joris De Mol
Op de Volvo trein gaat de NMBS loc inderdaad mee tot Bad Bentheim.
Op de gastrein weet ik het niet. Ik dacht dat die naar Duisburg ging, en dat die via lijn 39 reed, vandaar dat er 3 77'ers voor deze trein hingen. Ik vermeod dus dat deze er tot Gremberg voor hingen.
Er zijn nogsteeds 2 Volvo heen en terug ritten, wat 4 rijdagen betekende voor de reeks 77.
Groeten,
Joris De Mol
Re: Exit 77.
3x 77 duidt op een iets moeilijker traject in Duitsland.... maar via Gremberg naar Duisburg is toch wel een grote omweg...Joris schreef: Op de gastrein weet ik het niet. Ik dacht dat die naar Duisburg ging, en dat die via lijn 39 reed, vandaar dat er 3 77'ers voor deze trein hingen. Ik vermeod dus dat deze er tot Gremberg voor hingen.
Je kan van Montzen over Aachen
West zonder kopmaken rechtdoor naar Duisburg...
Maar dan rij je beter via Nederland bijna geen hellingen, Zeebrugge container (CGM) rijdt (reed) met twee 77 tot Neuss volgens mij.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Exit 77.
Wanneer men verder dan Aken rijdt moet men met 3 77ers rijden.
Het is een kwestie om 100 km/h aan te kunnen houden.
Het is een kwestie om 100 km/h aan te kunnen houden.
Re: Exit 77.
Ja... Ik ga de HLR77 hier wel missen! Word het weer een stukje eentoniger hier qua treinen. 

-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Exit 77.
tegenwoordig is het op L59 qua goederen alleen nog traxx en type 20
zijn er eigelijk nog ritten met 55'ers op de montzenroute?

zijn er eigelijk nog ritten met 55'ers op de montzenroute?

Re: Exit 77.
Hallo,
*Ik ga het gebulder van de 77'ers ook missen...
*55 gibt's leider nicht mehr auf die Montzenstrecke.
*Op lijn 59 zitten wel nog geregeld 23'ers!
Ook niet te vergeten: 12, 36000 en de franse dieseltjes, en soms eens een DLC/57/Veolia.
Groeten,
Joris De Mol
*Ik ga het gebulder van de 77'ers ook missen...
*55 gibt's leider nicht mehr auf die Montzenstrecke.
*Op lijn 59 zitten wel nog geregeld 23'ers!
Ook niet te vergeten: 12, 36000 en de franse dieseltjes, en soms eens een DLC/57/Veolia.
Groeten,
Joris De Mol
Re: Exit 77.
Ook naar het noorden, Herzogenrath enzo ??Bibke schreef:Wanneer men verder dan Aken rijdt moet men met 3 77ers rijden.
Het is een kwestie om 100 km/h aan te kunnen houden.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Exit 77.
Waarom zou er een moeilijker traject zijn in Duitsland voor 3x77. Duitsland legt gewoon op dat er 3x77ers moeten zijn voor de max. snelheid op de lijn te kunnen aanhouden en 'iets' sneller te kunnen hebben.dentheo schreef: 3x 77 duidt op een iets moeilijker traject in Duitsland.... maar via Gremberg naar Duisburg is toch wel een grote omweg...
Je kan van Montzen over Aachen
West zonder kopmaken rechtdoor naar Duisburg...
Maar dan rij je beter via Nederland bijna geen hellingen, Zeebrugge container (CGM) rijdt (reed) met twee 77 tot Neuss volgens mij.
Men heeft idd de trafiek naar Bad Bentheim met reeks 28 nu. Dit zijn de Volvotreinen van Gent tot Bad Bentheim.
Men heeft idd de treinen van Zeebrugge, Antwerpen A1, Neusse, deze treinen rijden via roosendaal venlo naar Duisburg Rheinhausen.
Reeks 55 is er niet meer op de Montzenlijn... alles is weg.
Wat de gastrein van DOW betreft, deze reed inderdaad met 3x77 door naar Osnabruck normaal. Maar het kan inderdaad zijn dat deze ook vervangen is door reeks 28 ( geen bevestigend antwoord ) Want normaal zijn er nu nog 2 treinparen voorzien met 2x77 deze is de Berendrecht - Kijfhoek maasvlakte en dan nog de kalktrein Yves-Gomzee - Moers ( dacht ik ) en dat zijn de laatste twee treinen dat met ATB 77ers over de grens gaan.
Voila .. kleine toelichting hoe het nu zit op FNND
Re: Exit 77.
Bedankt, maar reed de Neuss niet met 2x77...over Venlo, die heb ik in Kalmthout precies weinig met drie gezien.Tommyken schreef: Men heeft idd de treinen van Zeebrugge, Antwerpen A1, Neusse, deze treinen rijden via roosendaal venlo naar Duisburg Rheinhausen.
Wat de gastrein van DOW betreft, deze reed inderdaad met 3x77 door naar Osnabruck normaal. Maar het kan inderdaad zijn dat deze ook vervangen is door reeks 28 ( geen bevestigend antwoord )
Voila .. kleine toelichting hoe het nu zit op FNND
En de Nederlanders reden toch ook een tijdje met 2x77 (Belgische) tussen Venlo en Duisburg (via Viersen)
Dat was volgens mij nog NA de verplichting van 3x77 voor Gremberg en Aachen.....
Maar rijdt de Osnabrück over Aachen West , lijkt mij ook een omweg , ligt toch nog hoger dan Venlo.
Maar ja Emmerich barst al van de treinen uit Rotterdam..
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Exit 77.
Waar gaan de 77's nu heen ?
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
http://www.youtube.com/wilsonhonda