Onbevoegde geeft vertreksein
Re: Onbevoegde geeft vertreksein
Hallo,
In Nederland weten ze er nu ook van. Stond in de krant (ook de gratis kranten).
Er stond dan weer in de Metro, dat het vertreksein gegeven werd, toen de mensen nog in en uitstapten. Er zijn dus blijkbaar verschillende versies van het verhaal in omloop. Natuurlijk ook de tip van de Gamma sleutels en dat de NMBS wees op het verantwoordelijkheidsgevoel van de reizigers.
Begrijp eigenlijk niet echt de nieuwswaarde van zo'n artikel (zeker voor Nederland). Bijvoorbeeld over dat ernstige ongeluk met die treinbegeleider in Dinant werd bijna niet gerept in de kranten hier. Waarom over dit dan wel?
Groeten,
Marianne
In Nederland weten ze er nu ook van. Stond in de krant (ook de gratis kranten).
Er stond dan weer in de Metro, dat het vertreksein gegeven werd, toen de mensen nog in en uitstapten. Er zijn dus blijkbaar verschillende versies van het verhaal in omloop. Natuurlijk ook de tip van de Gamma sleutels en dat de NMBS wees op het verantwoordelijkheidsgevoel van de reizigers.
Begrijp eigenlijk niet echt de nieuwswaarde van zo'n artikel (zeker voor Nederland). Bijvoorbeeld over dat ernstige ongeluk met die treinbegeleider in Dinant werd bijna niet gerept in de kranten hier. Waarom over dit dan wel?
Groeten,
Marianne

Mja, alles om het imago van anderen naar omlaag te trekken en het eigen imago op te krikken he 
Greetings,
Glodenox

Greetings,
Glodenox
Omdat de nieuwswaarde van veel kranten serieus aan het dalen is... Het aantal artikels in een krant die 100% juist zijn en niet half-verteld, scheefgetrokken of overdreven zijn denk ik op een hand te tellen. Journalisten blijken ook bijna geen onderzoek meer te doen maar pakken letterlijk alles wat ze kunnen (maakt niet uit wat de bron is) en volgens hunzelf interessant lijkt.
Dus als die bron toevallig een onbekende "getuige" is of die journalist is niet geïnteresseerd erin dan krijg je een artikel dat bijna geen nieuwswaarde meer heeft.
Dus als die bron toevallig een onbekende "getuige" is of die journalist is niet geïnteresseerd erin dan krijg je een artikel dat bijna geen nieuwswaarde meer heeft.
Deze namiddag waren er in de Kamer niet minder dan 7 vragen over dit incident aan minister Vanacker.
Het antwoord van de minister op al deze vragen was dat de NMBS de zaak onderzoekt en binnen een maand zal antwoorden
In 1 van de replieken werd er wel iets zeer interessant gezegd: "Misschien was dit geen onbekende maar een protest tegen het uitblijven van maatregelen voor het veranderen van de vertrekprocedure."
Wel iets om eens goed over na te denken.
Het antwoord van de minister op al deze vragen was dat de NMBS de zaak onderzoekt en binnen een maand zal antwoorden

In 1 van de replieken werd er wel iets zeer interessant gezegd: "Misschien was dit geen onbekende maar een protest tegen het uitblijven van maatregelen voor het veranderen van de vertrekprocedure."
Wel iets om eens goed over na te denken.
Ik heb deze middag door ook een klein stukje gezien, en ik vond het regelrecht belachelijk...
- trainfreak
-
nee hoor, is daar perfect normaal, in zowat alle treinen die je voorbij ziet rijden staan er wel deuren open (buiten de zeer moderne CFR intercitywagens dan) iedereen is dat daar gewoon gewend, zelfs de conducteur loopt voorbij een open deur zonder die dicht te doendentheo schreef:Dan neem ik aan dat je prompt aan de noodrem getrokken hebt ???treinbruno schreef: in roemenie, bulgarije, servie ... rijden de treinen dan weer gewoon met sommige deuren open aan 120 kmh![]()
was wel effe een verassing als ik de WC zocht

@melle: in portugal vond ik alles nog redelijk normaal hoor

-
10 jaar geleden in het zuiden van Frankrijk nog rondgetoerd in stellen waar men in de zomer de deuren liet openstaan (voor de afkoeling zeker) Het waren van die TER inox trek-duwstellen die oa reden in de omgeving van Nice en Marseille
Djeezes, moeten ze het nog wat gaan voordoen? Journalisten zijn ook vaak een bende achterlijke senstatiedebielen hoor...trainfreak schreef:Hoe kan men een trein laten vertrekken - zonder sleutel

antwerpenaar schreef:10 jaar geleden in het zuiden van Frankrijk nog rondgetoerd in stellen waar men in de zomer de deuren liet openstaan (voor de afkoeling zeker) Het waren van die TER inox trek-duwstellen die oa reden in de omgeving van Nice en Marseille
Hoe komt het dat zoiets hier "levensgevaarlijk" is en daar niet ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Omdat wij hier, meer dan in andere landen, de neiging hebben om alles "idiot proof" te willen maken.dentheo schreef:antwerpenaar schreef:10 jaar geleden in het zuiden van Frankrijk nog rondgetoerd in stellen waar men in de zomer de deuren liet openstaan (voor de afkoeling zeker) Het waren van die TER inox trek-duwstellen die oa reden in de omgeving van Nice en Marseille
Hoe komt het dat zoiets hier "levensgevaarlijk" is en daar niet ???
Als een idioot er dan toch in slaagt om de beveiliging (als je dit zo kan noemen) te omzeilen, dan is het paniek. En in de gazetten sensatie.
Dat de NMBS nu moord en brand schreeuwt is nogal zielig, als het echt zo "levensgevaarlijk" is moeten ze dat maar eens echt beveiligen, en dan nog liefst op een moderne manier.
Wat ik mij afvraag is hoe het komt dat de TBG niet op de trein gesprongen is toen die begon te vertrekken. Dan was de situatie toch veel veiliger geweest, want dan had die de deuren kunnen sluiten, of waren de deuren dan toch dicht ?
Niet dat ik de TBG iets verwijt in deze, maar ik zou toch graag het echte verhaal kennen, niet dat van de gazetten of de TV.
Die demonstratie van de vakbondsman vond ik echt niet kunnen, moest je in de privé eens proberen: op TV tonen hoe je de "beveiliging" van je eigen werkgever omzeilt

een tram kan niet rijden als de deuren open staan en geeft een noodremming als deze door het rood rijd (in de metro) .
de technologie is er... waarom niet op een trein?
de technologie is er... waarom niet op een trein?

Hallo,
Waarom komen die vertreksleutels altijd uit de Brico?
Ze weten niet wie het geweest is, maar ze weten wel dat hij materiaal uit de Brico gebruikt, zitten die misschien met een overstock aan sleutels?
Andere vraag: wie bepaald de vertrek procedure? Infrabel, SNCB of B-Holding? En stel dat de AVG veranderd wordt, wie gaat dat betalen?
Volgens mij zijn er dankzij onze flexibele en efficiënt werkende structuur nog enkele problemen om die vertrekproceudre te wijzigen....
Groeten,
Joris De Mol
Waarom komen die vertreksleutels altijd uit de Brico?
Ze weten niet wie het geweest is, maar ze weten wel dat hij materiaal uit de Brico gebruikt, zitten die misschien met een overstock aan sleutels?
Andere vraag: wie bepaald de vertrek procedure? Infrabel, SNCB of B-Holding? En stel dat de AVG veranderd wordt, wie gaat dat betalen?
Volgens mij zijn er dankzij onze flexibele en efficiënt werkende structuur nog enkele problemen om die vertrekproceudre te wijzigen....
Groeten,
Joris De Mol
Hallo,
Over het sluiten van de deuren, dat die automatisch lossen en sluiten boven en onder de 5kmph, is dat niet enkel als ze op stand Internationaal staan?
Overigens een M4 met openstaande deuren kan, vorig jaar heb ik vermoedelijk een overbrenging, want de trein was leeg, op 19/09/2008 in Duffel een trein met 26+M4 gezien, waarvan de eerste deur in volle rit open stond, en die reed volgens mij sneller dan 5kmph....
Groeten,
Joris De Mol
Wil je nog een TBG die z'n benen kwijt is?pietje schreef: Wat ik mij afvraag is hoe het komt dat de TBG niet op de trein gesprongen is toen die begon te vertrekken. Dan was de situatie toch veel veiliger geweest, want dan had die de deuren kunnen sluiten, of waren de deuren dan toch dicht ?
Niet dat ik de TBG iets verwijt in deze, maar ik zou toch graag het echte verhaal kennen, niet dat van de gazetten of de TV.
Over het sluiten van de deuren, dat die automatisch lossen en sluiten boven en onder de 5kmph, is dat niet enkel als ze op stand Internationaal staan?
Overigens een M4 met openstaande deuren kan, vorig jaar heb ik vermoedelijk een overbrenging, want de trein was leeg, op 19/09/2008 in Duffel een trein met 26+M4 gezien, waarvan de eerste deur in volle rit open stond, en die reed volgens mij sneller dan 5kmph....
Groeten,
Joris De Mol
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Bij de NMBS is de vakbond nu eenmaal vrij machtig....pietje schreef: Die demonstratie van de vakbondsman vond ik echt niet kunnen, moest je in de privé eens proberen: op TV tonen hoe je de "beveiliging" van je eigen werkgever omzeilt
Groeten,
Joris De Mol