Oh ehmm.. Dinsdagavond. Dus.

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Fles

Oh ehmm.. Dinsdagavond. Dus.

Bericht door Fles »

Geen Rail Away op TV? Okee, dan doe ik het zelf wel :)

Alsof de duivel ermee speelde, vandaag opnieuw gezeik met Veolia op de dag dat ik naar Duisburg wilde. Het mag maar niet lukken zou je denken. Maar goed, ik ben toch echt de baas van de omstandigheden, dus mijn wil geschiedde. Uurtje eerder weg van kantoor (er zouden toch geen twee bussen op rij uitvallen??) en lekker vroeg in Ede-Wageningen, waar ik vast een sprintertje in het bedenkelijke weer kon platen.
Afbeelding Aangekomen in Arnhem bleek de boel behoorlijk krakkemikkig aangegeven te zijn.
Afbeelding Op spoor 6a een provisorisch A4tje tegen het raam van de personeelskantine, en dat was het.
Afbeelding Maar goed, trein is trein :pos:
Afbeelding Het volgende station was Oberhausen Hbf, waar een Talentje van de Prignitzer Eisenbahn klaar stond om mij naar Duisburg-Ruhrort te brengen.
Afbeelding In Ruhrort aangekomen (wat heeft een mens daar in GODSnaam te zoeken??) ging ik met Tram 901 van de DVG naar Duisburg Hbf. Vet schrale trams hebben ze daar :)
Afbeelding Vervolgens werd ik bij Duisburg Hbf nog net niet van mijn sokken gereden door een Citaro van het stadsvervoer.
Afbeelding In Duisburg Hbf stond er een BR928 dieseltje klaar voor het slagje naar Duisburg Entenfang :)
Afbeelding Waarvan de stuurtafel ook even op de foto mocht :pos:
Afbeelding Mooie oude watertoren onderweg naar Entenfang:
Afbeelding Fraaie gele BR218 die daar opgesteld stond:
Afbeelding Op de terugweg nog een tweespannetje BR218 en een Loc 146 die met Dosto's onderweg was als RE naar Emmerich vanuit Duisburg.
Afbeelding Afbeelding Deze trein zou kort daarna ingehaald worden door de ICE van waaruit ik dit verhaal schrijf. Ook een manier om je dinsdagavond door te komen niewaar ;) Oh ja, ik zou bijna de oogst nog vergeten :o
Afbeelding
Accelerat

Re: Oh ehmm.. Dinsdagavond. Dus.

Bericht door Accelerat »

Altijd leuk zo'n buitenlandse reportage! :D
Plaats reactie