Fietsvakantie Schotland

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Plaats reactie
Thomas_VL

Fietsvakantie Schotland

Bericht door Thomas_VL »

Hallo,

Ik werd hiernaar doorverwezen door een vriend van me die hier actief is.

De situatie is de volgende:
Ik zou met een vriend in tussen (ongeveer) 6 en 14 juli willen gaan fietsen met de tent in Schotland.
Nu zijn we aan het uitzoeken hoe we daar zo goedkoop mogelijk geraken, met fietsen.

Met een ferry naar Schotland is veel te duur, gezien je verplicht wordt cabines te huren (160€) gezien de 20uur durende oversteek.
Eurostar naar London en terug zou een 100€ zijn, en dan nog eens 20£ voor de fietsen, en dan nog naar Schotland geraken.
Per boot (Dunquerke-Dover) heen&terug is slechts 24€.

Nu de vraag is eigenlijk om dan van Dover/London naar Schotland (Edinbrugh?) te geraken.
En dat zo goedkoop mogelijk natuurlijk.;)
Met VirginTrains kan je van London naar Edinburgh voor 132€.
En ook met VirginTrains kan je van Dover naar Edinburgh151€.

Totaal:
Met boot(Dover): 24 + 151 = 175€
Zonder boot(London):132 + 100 + 24 = 256€

Hebben jullie misschien betere (goedkopere dus^^) ideeën om van Engeland(London/Dover) tot Schotland te geraken?

Alvast bedankt!
Thomas
groentje

Re: Fietsvakantie Schotland

Bericht door groentje »

Eerst en vooral ginder proberen fietsen te huren :mrgreen:
En dan zijn er ook nog de lange-afstandsbussen, zoals Megabus. Weinig comfortabel, maar wel goedkoop. De meeste maatschappijen vertrekken wel in Londen, dus zal je wellicht moeten overstappen.

Persoonlijk denk ik dat de ferry met cabine het waard is, en ook daar zijn er wellicht goedkope formules.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

eurolines misschien? (en terplaatse fietsen huren)
Afbeelding
dentheo

Bericht door dentheo »

Thomas_VL schreef:Hallo,

Hebben jullie misschien betere (goedkopere dus^^) ideeën om van Engeland(London/Dover) tot Schotland te geraken?

Alvast bedankt!
Thomas
BMI bellen, vliegen op Edinburgh en enkele maanden op voorhand kan dat goedkoop zijn...
Of via Connection ofzo.
Theo
Groeten vanop de Heide
Thomas_VL

Bericht door Thomas_VL »

Waarom persé fietsen huren ginder?
Dat is in ieder geval geen optie, we willen redelijk wat kilometers doen, en dat doen we dan ook liefst met onze eigen fietse.

Vliegtuig is ook geen optie, gezien dat zowat gans je ecologische voetafdruk bepaalt...

Maar aan de reacties te zien denken jullie niet dat we het goedkoper gaan klaarspelen?
Laatst gewijzigd door Thomas_VL op 22 jun 2009, 12:52, 2 keer totaal gewijzigd.
sweek

Bericht door sweek »

Als je in Engeland de trein ver genoeg vooruit boekt is het heel goedkoop. Londen - Edinburgh op en neer is nu een 30-40 pond voor die dagen die jij noemt. Probeer ook de verschillende TOCs (NXEC, Virgin etc)
dentheo

Bericht door dentheo »

Thomas_VL schreef:
Vliegtuig is ook geen optie, gezien dat zowat gans je ecologische voetafdruk gepaald...

gepalen ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Thomas_VL

Bericht door Thomas_VL »

@sweek:30-40 pond Ö
Waar heb je dat gevonden?
Met Virgin kom ik boven de 100£ uit..wel n aanzienlijk verschil dus, misschien heb ik iets over het hoofd gezien. :?

@dentheo: 'Bepaalt' dus...
sweek

Bericht door sweek »

Thomas_VL schreef:@sweek:30-40 pond Ö
Waar heb je dat gevonden?
Met Virgin kom ik boven de 100£ uit..wel n aanzienlijk verschil dus, misschien heb ik iets over het hoofd gezien. :?

@dentheo: 'Bepaalt' dus...
Deze prijs kwam van http://www.nationalexpress.com
Click Train, London naar Edinburgh, de data waarop je wenst te reizen.
Daarna kijk je naar singles en kies je de goedkoopste prijsklasse.

Hierbij een screenshot voor jouw data:
Dit soort speciale deals bestaan alleen op de 'logische routes'. Je zult waarschijnlijk geen goede prijzen vinden voor Dover - Edinburgh, dus Dover - London ga je niet zo snel een speciale deal voor vinden, Londen - Edinburgh wel.

Als je nog flexibel bent kun je het nog goedkoper vinden waarschnlijk... prijzen begininnen bij 12 pond voor een enkeltje.
Afbeelding
celtjan

Bericht door celtjan »

Thomas_VL schreef:Hallo,

De situatie is de volgende:
Ik zou met een vriend in tussen (ongeveer) 6 en 14 juli willen gaan fietsen met de tent in Schotland.
Nu zijn we aan het uitzoeken hoe we daar zo goedkoop mogelijk geraken, met fietsen.

Met een ferry naar Schotland is veel te duur, gezien je verplicht wordt cabines te huren (160€) gezien de 20uur durende oversteek.
Eurostar naar London en terug zou een 100€ zijn, en dan nog eens 20£ voor de fietsen, en dan nog naar Schotland geraken.
Per boot (Dunquerke-Dover) heen&terug is slechts 24€.

Nu de vraag is eigenlijk om dan van Dover/London naar Schotland (Edinbrugh?) te geraken.
En dat zo goedkoop mogelijk natuurlijk.;)
Met VirginTrains kan je van London naar Edinburgh voor 132€.
En ook met VirginTrains kan je van Dover naar Edinburgh151€.

Totaal:
Met boot(Dover): 24 + 151 = 175€
Zonder boot(London):132 + 100 + 24 = 256€

Alvast bedankt!
Thomas
Neemt Norfolkline dan fietsen mee op de route Duinkerke-Dover?

1) Op de volgende link vind je de Operatoren in het VK terug: http://www.nationalrail.co.uk/tocs_maps/tocs/
2) Click vervolgens op de maatschappij waar je informatie over wenst.
3) Click tenslotte op de webstek van de Company website:

Virgin Trains: vanuit London Euston, via de West Main Coast Line naar Motherwell - Glasgow/Edingburgh over dag
Calledonian Sleeper (Scotrail - Group First): Zelfde traject, Nachttrein
National Express East Coast: Vanuit London Kings Cross (Naast Pancrass) via de East Main Coast Line naar meerdere bestemmingen in Schotland.
South Eastern: Dover Priory - Londen Charing Cross (via Ashford) & London Victoria (via Faversham) = elk 2x/u rechtstreeks!

Vanuit Brussel vliegt de semie - Low-Cost Carrier BMI richting Schotland: http://www.flybmi.com
Ryanair maakt dan weer vluchten vanuit Charleroi naar Preswick (ca 60km zw van Glasgow)
& Easyjet doet dit vanuit Amsterdam op Schotland.
Al = het nu toch laat om daar scherpe prijzen te krijgen.

Heb je al info gewonnen bij de NMBS i.v.m. de EURO DOMINO formule of Interrail? (=combi boot & trein = korting op de ferry)
Of via de Britse Dienst voor Tourisme kan je Britrail Passen bestellen. (Heeft ook een handige Cycle Scotland gids: visitscotland.com/cycling)
Heb je ook eens gekeken naar de prijzen van de Ferry DFDS op de lijn Ijmuiden-Newcastle? http://www.dfds.nl
De scherpste overtochtprijzen kan je boeken bij http://www.directferries.be

Vliegen of Varen: tegenwoordig zéér afhankelijk van tijdstip vertrek & boeking.
Kijk & vergelijk!
groentje

Bericht door groentje »

En sweek was me voor.
Je zal inderdaad naar alle waarschijnlijkheid geen goedkope tickets vinden tussen Dover en Edinburgh. Maar omdat je toch over Londen moet, is het wel interessant om te kijken naar goedkope tickets tussen Londen en Edinburgh, en daar bestaat wel redelijk wat kans toe.
Het goedkoopste ticket dat ik vind voor Dover-Londen is een kleine 60 pond H/T, te reizen buiten de piekuren, met Southeastern. Kortom, Met Eurostar is nog zo duur niet, heb ik de indruk. Op 6 juli zijn de goedkoopste retourtjes al de deur uit bij Eurostar, dus ik zou overwegen iets te schuiven, in dat geval.

Ik raad je aan om een fiets ginds te huren, omdat een fiets transporteren niet vanzelfsprekend is. Ofwel betaal je een hoop extra voor je fiets, ofwel moet je dat ding helemaal ontmantelen en in een zak steken. Ik geloof dat Eurostar zo'n regeling heeft.
sweek

Bericht door sweek »

Je kunt ook kijken of een Young Person's Railcard het waard is... 1/3de korting op alle reizen buiten de piek (zelfs de speciale lage prijzen-tickets), voor £20 pond per jaar. Dus als je meer dan 60 pond aan treinreizen betaalt dan spaar je geld, want een derde van £60 is die £20 pond die de railcard kost.

Die koop je trouwens gewoon op elk station en krijg je meteen... breng een pasfoto en paspoort. Je moet ervoor onder de 26 zijn.
Thomas_VL

Bericht door Thomas_VL »

Bedankt allemaal voor jullie tips!
Zeker die railcard was een goed idee.;)

Wij zijn nu bij dit uitgekomen, in totaal 170€:
duinkerkedover(boot) 12,50 €
doverlondon 19,74 €
railcard 30,64 €
londonedinburgh&terug 74,84 €
londondover 19,74 €
doverduinkerke(boot) 12,50 €

Voor minder gaat het precies niet lukken.
Allemaal zeer bedankt voor de vele tips!
Trammist

Bericht door Trammist »

Thomas_VL schreef: Wij zijn nu bij dit uitgekomen, in totaal 170€:
duinkerkedover(boot) 12,50 €
doverlondon 19,74 €
railcard 30,64 €
londonedinburgh&terug 74,84 €
londondover 19,74 €
doverduinkerke(boot) 12,50 €
Dat is dus een totaalprijs van € 169,96
Plaats reactie