NMBS stippelt volledige route uit op website

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Patrick

NMBS stippelt volledige route uit op website

Bericht door Patrick »

BRUSSEL - Vanaf eind dit jaar start de NMBS op haar website met een intermodale routeplanner voor trein, tram, metro én bus (NMBS, De Lijn, MIVB en TEC). Dat berichten Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg donderdag.

Het reisadvies is heel volledig. De routeplanner geeft de reiziger de beste reisroute met het openbaar vervoer van de deur van adres A tot aan de deur van adres B. Zo weet je hoeveel minuten je te voet moet gaan. Op een plattegrond wordt de eindbestemming getoond. Alleen de stiptheid van de trein en de bus wordt niet gegarandeerd.

Vanaf juni kunnen bezitters van een zakcomputer via de website (http://www.nmbs.be) de hele dienstregeling of die van een bepaalde verbinding downloaden.

Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 052006_007
Laatst gewijzigd door Patrick op 04 mei 2006, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Frank

Bericht door Frank »

Was dat niet aangekondigd voor eind vorig jaar?

Doen de andere vervoersmaatschappijen nu mee? Het zou nuttig zijn om zich hier bij aan te sluiten, in plaats van vier verschillende systemen te onderhouden.
Pieter

Bericht door Pieter »

via de site van de lijn kan je dit al nen helen tijd...

Incl trein!
Frank

Bericht door Frank »

Pieter schreef:via de site van de lijn kan je dit al nen helen tijd...

Incl trein!
Inderdaad. Enkel jammer dat de snelheid voor langere trajecten nogal tegenvalt. Het is wel al veel sneller dan de vorige versie die voor iedere opzoeking een CGI-connectie ging leggen. Vermits die niet oneindig waren, mocht je af en toe herbeginnen.

Ook jammer bij de planner van De Lijn is dat je alle opmerkingen van alle lijnen die je gebruikt krijgt. Als er een halte is verplaatst op een lijn die jij even neemt, dan heb je die melding vast, ook al kom je nooit aan die halte.

Voor de rest wel heel nuttig hoor.
overweg13

Bericht door overweg13 »

Incl trein!
Nee, de TEc en de MIVB zitten niet in de databank van De Lijn. Dat is wel het geval in die van de TEC. Grootste nadeel vind ik dat je daar geen haltenaam kunt ingeven om je reisweg te zoeken. Ik wacht af...
Met vriendelijke groet

overweg13
groentje

Bericht door groentje »

Er zat wel een bug in de MIVB-reisplanner. Als je vertrok van pakweg Deinze naar ergens in Brussel, kreeg je een reisweg die je van pakweg Anderlecht over Schaarbeek naar St-Pieters-Woluwe stuurde... Is wel al enige tijd geleden, mogelijk is die bug er ondertussen uit...
Traxxion

Bericht door Traxxion »

overweg13 schreef:

Incl trein!
Nee, de TEc en de MIVB zitten niet in de databank van De Lijn. Dat is wel het geval in die van de TEC. Grootste nadeel vind ik dat je daar geen haltenaam kunt ingeven om je reisweg te zoeken. Ik wacht af...
Heb toch al 'n aantal keren een busrit met MIVB-bus of een metrorit voorgesteld gekregen, dus ik denk dat MIVB er wel degelijk in zit.
overweg13

Bericht door overweg13 »

Hallo,

Ik geloof dat je gelijk hebt. Het is de TEC die ontbreekt, behalve in de grensgebieden.
Wat ik vooral bedoelde, was dat omgekeerd wel ongeveer alles kan: bij de TEC kun je een reisweg vragen voor gelijk waar in Vlaanderen. Maar zoals eerder gezegd, eigenaardig genoeg niet op basis van een haltenaam, ook niet voor hun eigen lijnen trouwens.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie