Het is ook daarom dat er voortdurend Bestuurders Rangeringen (tegenwoordig vooral Operatoren Besturing Cargo) aangeworven moeten worden: er verdwijnen er na enkele jaren namelijk behoorlijk wat naar "de baan" als Treinbestuurder Goederen of Reizigers.treinbruno schreef:of eerst bestuurder rangeringen worden en daarna verder opklimmen
TSO theoreisch of TSO technisch ?
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: TSO theoreisch of TSO technisch ?
Re: TSO theoreisch of TSO technisch ?
Heb je nog altijd dat verschil tusen rangeerders die "den bundel" niet uit mogen komen en degenen die rondrijden in de Antwerps haven en bvb. tankwagens of containers van den BASF naar Rangeerplaats Noord brengen?
Re: TSO theoreisch of TSO technisch ?
een rangeerder mag met geen trein rijden. Dit is de persoon die de wagens aan en af zal koppelen.
Een rangeerbestuurder is een bestuurder die werkt binnen een bepaalde straal rond zijn depot. Een operator cargo doet het zelfde werk + zelf aan en afhaken van wagens + remproeven (in detail is het nog iets meer dan dat). Daarbovenop komt dat een opertaor cargo een iets grotere actieradius krijgt om te rijden dan een klassieke rangeerbestuurder.
de haven bestaat uit:
antwerpen noord
antwerpen DS (dokken en stapelplaatsen)
alle rangeerbestuurders en operators cargo mogen hier overal rondrijden.
Een rangeerbestuurder is een bestuurder die werkt binnen een bepaalde straal rond zijn depot. Een operator cargo doet het zelfde werk + zelf aan en afhaken van wagens + remproeven (in detail is het nog iets meer dan dat). Daarbovenop komt dat een opertaor cargo een iets grotere actieradius krijgt om te rijden dan een klassieke rangeerbestuurder.
de haven bestaat uit:
antwerpen noord
antwerpen DS (dokken en stapelplaatsen)
alle rangeerbestuurders en operators cargo mogen hier overal rondrijden.