Noorderkempen Brecht !!!!!
Re: Noorderkempen Brecht !!!!!
Richting Brussel valt dat beter mee, maar op vele kleinere lijntjes, en zeker in het WE, kan dat wel eens tegenvallen, ja.
Ik denk dat ik het lijntje morgen eens ga doen. Dus als er hier iemand een 16jarige van ong. 1m80, kort zwart haar, bruine bril, blauw hemd en Canon Eos 450D ziet... 

idd. de Carravellekes komen daar maar weinig of helemaal niet meer van stal.groentje schreef:Inderdaad. Het Franse en het Belgische station liggen op ongeveer een km van elkaar, gescheiden door de Leie. Ook Wervik heeft trouwens een Franse tegenvoeter, Wervicq Sud.
Rijden daar nog steeds die oude caravelles? Ik vind die zalig, verschrikkelijk oud, maar met zeer zachte zetels, die ook goed van pas kwamen op het wel zeer slechte spoor.
Fotografen die graag per trein reizen kunnen gemakkelijk de fiets meenemen tot Wervik of Komen. Per fiets kan je dan min of meer gemakkelijk het spoorlijntje volgen richting Rijsel (= ca 20km), om de de diesel TD's & Motorwagens van Bombardier op de plaat vast te leggen. Liefhebbers van jenever kunnen te Wambrechies de stokerij Claeysens bezoeken. Vergeet dan ook niet het gelijknamig (in België gebrouwen) bier te proeven. o.a. in 't station van Madeleine kun je dan eveneens plaatjes schieten van de TER- & goederentreintjes op de relaties Rijsel - Hazebrouck - Duinkerke/Calais-Boulogne
Een waargetrouw beeld van het aantal reizigers op de HSL Antwerpen-Noorderkempen, zal men gezien de zomerperiode, pas half oktober kunnen maken. (einde vakanties hogescholen)
De Carravelles hebben afgelopen week hun afscheidsrit gehad. Ik geloof dat een zeer groot deel naar România gaat.celtjan schreef:idd. de Carravellekes komen daar maar weinig of helemaal niet meer van stal.groentje schreef:Inderdaad. Het Franse en het Belgische station liggen op ongeveer een km van elkaar, gescheiden door de Leie. Ook Wervik heeft trouwens een Franse tegenvoeter, Wervicq Sud.
Rijden daar nog steeds die oude caravelles? Ik vind die zalig, verschrikkelijk oud, maar met zeer zachte zetels, die ook goed van pas kwamen op het wel zeer slechte spoor.
Fotografen die graag per trein reizen kunnen gemakkelijk de fiets meenemen tot Wervik of Komen. Per fiets kan je dan min of meer gemakkelijk het spoorlijntje volgen richting Rijsel (= ca 20km), om de de diesel TD's & Motorwagens van Bombardier op de plaat vast te leggen. Liefhebbers van jenever kunnen te Wambrechies de stokerij Claeysens bezoeken. Vergeet dan ook niet het gelijknamig (in België gebrouwen) bier te proeven. o.a. in 't station van Madeleine kun je dan eveneens plaatjes schieten van de TER- & goederentreintjes op de relaties Rijsel - Hazebrouck - Duinkerke/Calais-Boulogne
Een waargetrouw beeld van het aantal reizigers op de HSL Antwerpen-Noorderkempen, zal men gezien de zomerperiode, pas half oktober kunnen maken. (einde vakanties hogescholen)
't zal voor volgende week zijn. Ik had het daarstraks kunnen doen, maar de lucht buiten werd zo grijs dat ik geen goesting meer had...Trammist schreef:Ik denk dat ik het lijntje morgen eens ga doen. Dus als er hier iemand een 16jarige van ong. 1m80, kort zwart haar, bruine bril, blauw hemd en Canon Eos 450D ziet...
Ik ben gisteren wel eens gepasseerd, een 'voorlopig' stationsgebouw, maar verder heel wat voorzieningen. En het werd toch behoorlijk gebruikt, gisterenmiddag, laat ons hopen dat er snel avond- en weekendbediening komt. 

-
Ik weet niet of het zo voorlopig is. Die loketcontainer ziet er erg tijdelijk uit. De perronoverkapping echter niet.
Ik had het over het gebouwtje, dus de loketcontainer. De overkapping zal ook wel wat definitiever zijn. Overigens zie ik dat voorlopig bouwsel ook de komende decennia overleven, hoor.
aansluiting weg
En de 1ste gemiste trein is een feit. Afgelopen vrijdag die van 16u37. De IR uit Brussel was een kwartier te laat en had geen goesting meer om door te rijden tot de Centraal. Ik zie die naar Noorderkempen voor m'n neus wegrijden en kan bijgevolg een uur geelogen in het station.
Nu wil ik een compensatie aanvragen op de website, staat station noorderkempen niet in de lijst. Jippie. Iemand van de NMBS die dit forum leest en dat kan fixen? Of mij morgen aanmelden in het station om dan van het kastje naar het muurtje gestuurd te worden?
Nu wil ik een compensatie aanvragen op de website, staat station noorderkempen niet in de lijst. Jippie. Iemand van de NMBS die dit forum leest en dat kan fixen? Of mij morgen aanmelden in het station om dan van het kastje naar het muurtje gestuurd te worden?
Ik kan dat niet fixen, spijtig genoeg. Maar deze melding gaat wel nog eens naar de klantendienst, en ik raad aan dat je dat ook doet.
Re: aansluiting weg
wees blij dat het in antwerpen-centraal is dat je je trein hebt gemist, daar valt nog iets te beleven ... je kan ook eventjes een wandelingetje maken ...rds schreef:En de 1ste gemiste trein is een feit. Afgelopen vrijdag die van 16u37. De IR uit Brussel was een kwartier te laat en had geen goesting meer om door te rijden tot de Centraal. Ik zie die naar Noorderkempen voor m'n neus wegrijden en kan bijgevolg een uur geelogen in het station.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
-
Ik ga dan meestal in de media markt wat gaan rondkijkenHLE 2302 schreef:wees blij dat het in antwerpen-centraal is dat je je trein hebt gemist, daar valt nog iets te beleven ... je kan ook eventjes een wandelingetje maken ...rds schreef:En de 1ste gemiste trein is een feit. Afgelopen vrijdag die van 16u37. De IR uit Brussel was een kwartier te laat en had geen goesting meer om door te rijden tot de Centraal. Ik zie die naar Noorderkempen voor m'n neus wegrijden en kan bijgevolg een uur geelogen in het station.

Is doorgegeven aan de betrokken dienst!rds schreef:En de 1ste gemiste trein is een feit. Afgelopen vrijdag die van 16u37. De IR uit Brussel was een kwartier te laat en had geen goesting meer om door te rijden tot de Centraal. Ik zie die naar Noorderkempen voor m'n neus wegrijden en kan bijgevolg een uur geelogen in het station.
spoorwegrealist
ok, thanks
Ik ben naar de vierkante molen op het astridplein gaan kijken, maar ik zie daar niks vierkant aan, die draait toch rondjes?
Ik ben naar de vierkante molen op het astridplein gaan kijken, maar ik zie daar niks vierkant aan, die draait toch rondjes?

Vierkant draaien is natuurlijk niet zo makkelijk, maar wat vond jij van de dieren die er op staan?