stationsnaambordjes
-
Re: stationsnaambordjes
Ik dacht dat dat 90's design ondertussen afgeschaft was en alle haltes tegenwoordig lichtbakken krijgen? Hoe dan ook is het foutief het B-logo te plaatsen op een halte beheert door Infrabel.
Ik weet niet hoe het in België geregeld is, maar een Infrabel-logo zegt de mensen niet veel natuurlijk. In Nederland staan ook nog steeds NS-logo's op stations die al vele jaren bediend worden door andere vervoerders (maar theoretisch nog steeds eigendom zijn van een NS-onderdeel). Daar gaat in de toekomst wel een eind aan gemaakt worden begreep ik. Maar dan nog, dat is dan tenminste nog een vervoerder. Ik zie het al gebeuren zeg: Een prorail-logootje op de bordjesHogersluys schreef:Hoe dan ook is het foutief het B-logo te plaatsen op een halte beheert door Infrabel.

Zwankendamme!
Wat een naam!
Ik vind trouwens wel meerdere plaatsnamen in België hilarisch, te denken valt aan Klein-Parijs, Geel, Rollegem, Knokke, Duizend-Appels, Wortel, etc. 

-
Pff! en dan ben je geeneens in Wallonië geweest!sncf-sncb schreef:Zwankendamme! :shock: :o Wat een naam! :lol: Ik vind trouwens wel meerdere plaatsnamen in België hilarisch, te denken valt aan Klein-Parijs, Geel, Rollegem, Knokke, Duizend-Appels, Wortel, etc. :D
Maar als je nou Tietjerksteradeel zo ernstig vindt...
Het zal er maar aan liggen wat men gewend is, denk ik.
Overigens: zelf moet ik altijd eens grijnzen als ik noord-oostelijk van Kortrijk plots binnenstuif in "Belgiek" ! En jawel, de Duizend Appels is een kruispunt op de oude baan Antwerpen-Gent, vooral bekend om de herbergen met neon-etalageverlichting.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Abri d'Hitler, daar stuitte een paar klasgenoten van treinbruno eens op vertelde hij me... Ik heb het nagezocht en jawel, het bleek te bestaan.jan_olieslagers schreef:Pff! en dan ben je geeneens in Wallonië geweest!sncf-sncb schreef:Zwankendamme!![]()
Wat een naam!
Ik vind trouwens wel meerdere plaatsnamen in België hilarisch, te denken valt aan Klein-Parijs, Geel, Rollegem, Knokke, Duizend-Appels, Wortel, etc.
Maar als je nou Tietjerksteradeel zo ernstig vindt...
Het zal er maar aan liggen wat men gewend is, denk ik.
Overigens: zelf moet ik altijd eens grijnzen als ik noord-oostelijk van Kortrijk plots binnenstuif in "Belgiek" ! En jawel, de Duizend Appels is een kruispunt op de oude baan Antwerpen-Gent, vooral bekend om de herbergen met neon-etalageverlichting.

Even om de moderators te vreden te stellen:
Van noord...

-
Je hebt zo te zien de antennelijn naar Eeklo aangedaan? Maar ik zie nergens een bordje van Eeklo. Of had je die al?Fles schreef:Tadaaa![]()
Die had ik al inderdaad. Overgehouden aan een ritje met het SCM vorig jaarHogersluys schreef:Je hebt zo te zien de antennelijn naar Eeklo aangedaan? Maar ik zie nergens een bordje van Eeklo. Of had je die al?

Haha, nog Hamlet liefhebbers hier! Sta me toe er een foto aan toe te voegen vanwege het eigenaardigheidje dat spoor 13 op dit station links naast spoor 1 ligt. Overigens is het stationsgebouw zelf ook prachtig.

Volgens mij is het dit hier...sncf-sncb schreef: Abri d'Hitler, daar stuitte een paar klasgenoten van treinbruno eens op vertelde hij me... Ik heb het nagezocht en jawel, het bleek te bestaan.

Wat in de gemeente 5660 Bruly de Pesche (Couvin) ligt

-
ow ok, het stond wel gewoon op de michelinkaart, dus die dachten dat het een dorp was dat zo heette 

En we gaan vrolijk verder
Hij zal wel te breed zijn om weer te geven?
Beetje gaar dit, maar goed.

Laatst gewijzigd door Fles op 02 aug 2009, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Foto's van me. Uit dienst gestelde stations.
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... rvijze.JPG
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... ezinge.JPG
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... rvijze.JPG
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... ezinge.JPG
Wéér een zoveelste nieuwe stijl ? Zie Kortrijk en Libramont, die bordjes met 'Het station' op..
We beginnen weer naar de SNCF te neigen, met hun identiteits-manie..