Seinhuizen in België

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Re: Seinhuizen in België

Bericht door Steven »

groentje, het is omgekeerd, het is Brussel Noord die Schaarbeek al heeft overgenomen. Brussel Noord dat in de oude wachtzaal van de koning heeft plaatsgenomen heeft zo bediening over
Brussel Noord
Schaarbeek
Jette
Lijn 28
... (er is meer maar niet zeker tot waar juist)
Nekvin

Bericht door Nekvin »

een gans deel van de lijn 50 en 60 ook. En de lijn 161 tot in etterbeek
Steven

Bericht door Steven »

Lijn 60 zou normaal voor het grootste deel of zelfs volledig naar Dendermonde gaan (er liggen enkel nog wissels in Asse en Opwijk en die seinhuizen gaan al zeker naar Dendermonde). Het kan zijn dat de eerste overwegen in Ganshoren nog onder controle zullen vallen van Brussel Noord. Het is nu al zo dat Asse en Opwijk tijdens het weekend overgenomen worden door Dendermonde.
groentje

Bericht door groentje »

Steven, de huidige blok in Brussel-Noord zou te klein aan het worden zijn, en daarom zou men een nieuw gebouw zetten ergens in groep R. Maar ik heb het ook maar van horen zeggen, hoor. Asse zou worden overgenomen door Brussel-Noord, maar mogelijk was dat vooraleer Dendermonde terug aan het lijstje van overblijvende stations was gevoegd.
Trammist: die kleine blokjes worden allemaal overgenomen door Gent of Dendermonde. Ik weet niet exact welke blokken door wie, maar de Merelbekes (blokken 27, 28 en 29, resp aan Melle, Merelbeke en aan de driehoek Ledeberg) gingen dacht ik naar Gent-Sint-Pieters.
Nekvin

Bericht door Nekvin »

groentje schreef:Steven, de huidige blok in Brussel-Noord zou te klein aan het worden zijn, en daarom zou men een nieuw gebouw zetten ergens in groep R. Maar ik heb het ook maar van horen zeggen, hoor. Asse zou worden overgenomen door Brussel-Noord, maar mogelijk was dat vooraleer Dendermonde terug aan het lijstje van overblijvende stations was gevoegd.
Trammist: die kleine blokjes worden allemaal overgenomen door Gent of Dendermonde. Ik weet niet exact welke blokken door wie, maar de Merelbekes (blokken 27, 28 en 29, resp aan Melle, Merelbeke en aan de driehoek Ledeberg) gingen dacht ik naar Gent-Sint-Pieters.
dat zeggen ze ja. Maar ik zie nog niet direct alles in district centrum in schaarbeek zitten hoor...
ge moet niet alles geloven wat ge hoort van Infrabel ze
Steven

Bericht door Steven »

district centrum krijgt vier EBP seinhuizen, Vorst rijtuigen, Brussel Zuid, Brussel Noord en Schaarbeek. Waarbij Vorst rijtuigen en Schaarbeek telkens een vorming beheren.

In de groep R is men momenteel al bezig met de nieuwbouw van het seinhuis aldaar, het oude seinhuis dat er nu nog in dienst is moet en zal dus verdwijnen.

Het seinhuis van Brussel noord te klein? die keer dat ik er ooit een bezoekje bracht was amper 1/3 van de tafels in gebruik. daar was nog plaats zat om de nieuwe blokken die er bij komen (de oude van schaarbeek station onder meer) rustig bij te nemen. Of heeft men daar echt allemaal zoveel meer plaats nodig? In Brussel zuid zitten ze ook allemaal vrij kort op elkaar hoor.
dekooiker

Bericht door dekooiker »

In de door mij geposte lijst ontbrak nog een kleinigheid.
In Schaarbeek is er nog Post N die éénmaal daags een trein de Vilvoordsesteenweg laat oversteken.
Stelt niet veel voor maar is er nog altijd.
De trein.
Alleen voor durvers.
TrainzDr3ver

Bericht door TrainzDr3ver »

dekooiker schreef:In de door mij geposte lijst ontbrak nog een kleinigheid.
In Schaarbeek is er nog Post N die éénmaal daags een trein de Vilvoordsesteenweg laat oversteken.
Dat is toch dat spoor naar de haven van Brussel?
Trammist

Bericht door Trammist »

TrainzDr3ver schreef:
Ik denk dat ik het hier zie liggen. Tip: zet de sattelietkaart in "bird's eye mode" :!:
Laatst gewijzigd door Trammist op 16 jul 2009, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
dekooiker

Bericht door dekooiker »

TrainzDr3ver schreef:
Inderdaad.
Wist ik zelf niet eens en heb het opgezocht.
(Post N is amper zichtbaar)
De trein.
Alleen voor durvers.
Trammist

Bericht door Trammist »

dekooiker schreef: (Post N is amper zichtbaar)
Is het dat witte kotje naast het spoor?
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Het dichtste tegen de overweg gelegen.
Het witte, als dat bedoeld wordt, is iets voor elektriciteitsvoorziening.
Aan de kop van de bundel (richting Brussel) ligt B.4 die instaat voor de bediening van Post N.
De trein.
Alleen voor durvers.
Kristofke

Bericht door Kristofke »

misschien kan ik de lijst niet goed lezen, maar wil dat dan zeggen dat Antwerpen Centraal geen seinhuis heeft maar vanuit Berchem wordt aangestuurd?
LML

Bericht door LML »

Kristofke schreef:misschien kan ik de lijst niet goed lezen, maar wil dat dan zeggen dat Antwerpen Centraal geen seinhuis heeft maar vanuit Berchem wordt aangestuurd?
Ik dacht van wel. Ik heb enkele jaren geleden het seinhuis van Berchem 'ns gaan bezoeken en die deden er toen al Antwerpen-Centraal bij...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Den blok van Centraal is afgebroken en alles werd door B.12 overgenomen op EBP.
De trein.
Alleen voor durvers.
Plaats reactie