Mogelijk ook Simonis, maar is momenteel hoogst onzeker.Steven schreef:Hier gaan we dan de verwachtingen zijn er misschien al, veel nieuws is er echter nog niet.
* Brussel West komt in dienst voor bepaalde CR treinen (Dendermonde) en P treinen
* De HLE reeks 18 zal druppelsgewijs in dienst komen, normaal eerst op de IC A (oostende eupen), dan de IC O (brussel maastricht) en vervolgens de IC I (Antwerpen Charleroi) ....
* De verschillende GEN werken zouden invloed hebben op bepaalde treinreeksen. (onder meer op L161)
Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009
naar tschijnt zoude de roddels in FN de ronde gaan dat de bijkomende IC antwerpen Brussel van Noorderkempen zal komen. Ik zeg het jullie dit word in de wandelgangen van FN gehoord dus is NIET zeker of die info klopt of niet.
fout gerucht!260689 schreef:naar tschijnt zoude de roddels in FN de ronde gaan dat de bijkomende IC antwerpen Brussel van Noorderkempen zal komen. Ik zeg het jullie dit word in de wandelgangen van FN gehoord dus is NIET zeker of die info klopt of niet.
Dit kan (nog) niet wegens niet voldoende materieel dat gehomologeerd is voor L4!
spoorwegrealist
Ok, daarom dat ik er ook bijzette dat de informatie klopt of niet klopt, heb enkel van bestuurder uit FN gehoord dat dit in de wandelgangen zou rondtoeren. Meer zou die ook niet wetenstefanic schreef:fout gerucht!260689 schreef:naar tschijnt zoude de roddels in FN de ronde gaan dat de bijkomende IC antwerpen Brussel van Noorderkempen zal komen. Ik zeg het jullie dit word in de wandelgangen van FN gehoord dus is NIET zeker of die info klopt of niet.
Dit kan (nog) niet wegens niet voldoende materieel dat gehomologeerd is voor L4!
Er zijn nog zo'n geruchten die de ronde even hebben gedaan, bvb dat de IC L een totaal nieuw traject zal krijgen over Gent-Sint-Pieters en beperkt wordt tot Brussel. Een bron heeft die persoon echter niet kunnen geven.
Dat het de bedoeling is dat de IR van Noorderkempen zou gaan doorrijden naar Brussel, heb ik persoonlijk van de TS van Antwerpen gehoord, maar het zal er inderdaad van afhangen of er meer materieel vrijkomt.
Het laatste dat ik gehoord heb, is dat men bezig zou zijn met het installeren van ETCS op een paar 13'en, zodat men gewoon trek-duw kan rijden en er zo meer rammen kunnen gevormd worden?
Het laatste dat ik gehoord heb, is dat men bezig zou zijn met het installeren van ETCS op een paar 13'en, zodat men gewoon trek-duw kan rijden en er zo meer rammen kunnen gevormd worden?
Er zijn nog TB'ers in FN die de 13 op hen rijbewijs hebben. Denk enkel degene die in de A en/of C reeks zitten.Hobbes schreef:Dat het de bedoeling is dat de IR van Noorderkempen zou gaan doorrijden naar Brussel, heb ik persoonlijk van de TS van Antwerpen gehoord, maar het zal er inderdaad van afhangen of er meer materieel vrijkomt.
.
Laatst gewijzigd door Kalimero op 27 jul 2009, 07:43, 2 keer totaal gewijzigd.
je kan dan beter wachten tot er voldoende 18-en zijn, die hebben al etcs. In de loop van volgend jaar komen ze toch op Antwerpen Charleroi te rijden (vermoedelijk tegen de zomer).260689 schreef:Er zijn nog TB'ers in FN die de 13 op hen rijbewijs hebben. Denk enkel degene die in de A en/of C reeks zitten.Hobbes schreef:Dat het de bedoeling is dat de IR van Noorderkempen zou gaan doorrijden naar Brussel, heb ik persoonlijk van de TS van Antwerpen gehoord, maar het zal er inderdaad van afhangen of er meer materieel vrijkomt.
Is er al wel ETCS uitrusting besteld voor andere stuurrijtuigen ? Zolang die niet besteld wordt kan de verlenging er ook niet komen...stefanic schreef:fout gerucht!260689 schreef:naar tschijnt zoude de roddels in FN de ronde gaan dat de bijkomende IC antwerpen Brussel van Noorderkempen zal komen. Ik zeg het jullie dit word in de wandelgangen van FN gehoord dus is NIET zeker of die info klopt of niet.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
De juiste vraag is: zullen extra stuurrijtuigen gehomologeerd worden voor L4? Want M6 is standaard met ETCS uitgerust, bij mijn weten.dentheo schreef:Is er al wel ETCS uitrusting besteld voor andere stuurrijtuigen ? Zolang die niet besteld wordt kan de verlenging er ook niet komen...stefanic schreef:fout gerucht!260689 schreef:naar tschijnt zoude de roddels in FN de ronde gaan dat de bijkomende IC antwerpen Brussel van Noorderkempen zal komen. Ik zeg het jullie dit word in de wandelgangen van FN gehoord dus is NIET zeker of die info klopt of niet.
I11 wordt net zoals HLE13 op termijn uitgerust met ETCS. Testen met prototypes zijn bezig denk ik.
NEE enkel "voorbereid" dwz. lege kast ofzo, instrumenten en bekabeling is niet duidelijk...nahoj schreef: De juiste vraag is: zullen extra stuurrijtuigen gehomologeerd worden voor L4? Want M6 is standaard met ETCS uitgerust, bij mijn weten.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
De etcs zit in elk rijtuig effectief in hoor, heel de stuursoftware draait er namelijk op, als de bestuurder in de etcs zijn info niet ingeeft zal de etcs verbieden dat de trein zal rijden (indien hij vanuit de M6 bestuurd wordt). Het is echter wel zo dat enkel level 0 geactieveerd staat, de rest van de software moeten ze nog aanvullen/ homologeren.
En de snelheidsmeters ?Steven schreef:De etcs zit in elk rijtuig effectief in hoor, heel de stuursoftware draait er namelijk op, als de bestuurder in de etcs zijn info niet ingeeft zal de etcs verbieden dat de trein zal rijden (indien hij vanuit de M6 bestuurd wordt). Het is echter wel zo dat enkel level 0 geactieveerd staat, de rest van de software moeten ze nog aanvullen/ homologeren.
De zwitsers hebben er al drie staan, om etcs "goed" te laten werken hoeveel hebben onze stuurrijtuigen er ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
De M6 heeft twee ETCS schermen, een hoofd en hulpscherm. Bij normaal gebruik heb je het hulpscherm niet nodig. Alle gegevens komen dus op 1 scherm te staan. De luchtdruk en voltemeters staan nog afzonderlijk.