Seinhuizen in België
Re: Seinhuizen in België
Er is nog een oud gedeelte All Relais, maar dat wordt alsmaar kleiner, dacht ik. Op het OKB worden de delen buiten gebruik dan afgeplakt met zwarte tape 
Het EBP-gedeelte ligt er gewoon naast.

Het EBP-gedeelte ligt er gewoon naast.
Wat all-relais overblijft is tussen uitritseinen kant Centraal en uitritseinen lijn 27A (L, LZ, W, WZ), 27 (J, JZ), 25 (C, CZ) en 59 (F, FZ, G, GZ).
De overname door EPB zou voor oktober volgend jaar zijn.
We zullen wel zien.
Er worden in elk geval al seinpalen voor nieuwe seinen geplaatst.
De overname door EPB zou voor oktober volgend jaar zijn.
We zullen wel zien.
Er worden in elk geval al seinpalen voor nieuwe seinen geplaatst.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
die twee delen zitten samen hoor, zowel all relais als ebp delen een zelfde ruimte 

Om exact te zijn zit de omroeper Berchem-Mortsel (en lijn 12 behalve Ekeren en Noorderdokken, als ik niet mis) achter de AR Berchem.
De omroeper Centraal zit naast de EPB-console Centraal.
De AR Berchem zit uiteraard in de ouden blok, de EPB zit geheel in het aangebouwde deel.
Of hoe eenvoudig het kan zijn...
De omroeper Centraal zit naast de EPB-console Centraal.
De AR Berchem zit uiteraard in de ouden blok, de EPB zit geheel in het aangebouwde deel.
Of hoe eenvoudig het kan zijn...
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Als zo'n omroeper naar de wc moet, wordt zijn/haar post dan ook overgenomen door 'n collega?
-
Hoe werkt het in Gent? Zitten de omroepers van bijvoorbeeld Dampoort of Sint-Pieters in het station zelf of in het nabijgelegen seinhuis?
-
Ik vraag me af hoe dat in de toekomst zal zijn als die nieuwe seinhuizen operationeel zullen zijn. De kans is reëel dat op veel stations de micro's uitgaan. Op veel onbemande stations is dat ook het geval. Allen hebben een uitstekend werkend omroepsysteem; alleen wordt het bijna nooit gebruikt.
Ook op de nieuwe seinhuizen zou de omroeper de onbemande stations moeten voorzien van tekst en uitleg.
In het Antwerpse gebeurt dat bij vertragingen toch heel degelijk.
De niet te onderschatten taak van de omroeper, zeg maar.
In het Antwerpse gebeurt dat bij vertragingen toch heel degelijk.
De niet te onderschatten taak van de omroeper, zeg maar.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Mij hoor je hier in Merchtem niet klagen. De meeste omroepers uit dendermonde doen al hun best stel ik vast om ons te informeren.
-
In Weerde evenmin klachten, info komt tijdig en duidelijk, en de verstaanbaarheid is prima. Eigenlijk beter zelfs dan in Vilvoorde waar de omroeper nog wel in het station zit, denk ik; niet dat ze daar niet hun best doen maar de verstaanbaarheid is een pak minder.
Edit: in Merode daarentegen durven ze wel eens omroepen terwijl er juist een trein binnenrijdt, dan is er natuurlijk niks van te verstaan.
Edit: in Merode daarentegen durven ze wel eens omroepen terwijl er juist een trein binnenrijdt, dan is er natuurlijk niks van te verstaan.
Laatst gewijzigd door jan_olieslagers op 24 jul 2009, 10:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Vilvoorde is volgens mij vooral een probleem van de oude installatie die er aanwezig is
Ik was gisteren om 21:40 in Turnhout, en het stationsgebouw was al gesloten, toch hoorde ik ze nog een trein naar Brussel-Zuid omroepen. Vanwaar kwam die stem dan?