Watte...? Zijn er nog altijd IC-diensten die door klassieke 2-tjes wordt gereden? En ik die dacht dat de 2-tjes enkel nog L- en CR-diensten reden...treinbruno schreef:de IC die om 20u15 in lokeren richting sint niklaas vertrekt is altijd met klassiek
(die vertrekt om 19u30 in brussel noord)
De langst levende klassiekjes
Re: De langst levende klassiekjes
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
-
Dietrich
Re: De langst levende klassiekjes
Ja die rijden nu al jaren een bepaalde dienst op de IC L 's avonds.
-
Duikbril AM86
Re: De langst levende klassiekjes
De laatste ICL uit Sint-Niklaas -> Brussel -> Kortrijk die wordt ook gereden met klassiekjes, zal waarschijnlijk de terugrit zijn van jouw aangehaalde trein.
Ik heb eens aan de treinbegleidster gevraagd wat de reden was en zij zei "omdat deze trein in meerdere stations stopt dan de gewone ICL, deze trein stop ook in Haaltert, Burst, Herzele en Munkzwalm. Daarom wordt hij niet met Breaks gereden".
Als je dus in stations stopt waar normaal geen IC stopt moet je het materiaal aanpassen, blijkbaar???
Ik heb eens aan de treinbegleidster gevraagd wat de reden was en zij zei "omdat deze trein in meerdere stations stopt dan de gewone ICL, deze trein stop ook in Haaltert, Burst, Herzele en Munkzwalm. Daarom wordt hij niet met Breaks gereden".
Als je dus in stations stopt waar normaal geen IC stopt moet je het materiaal aanpassen, blijkbaar???
-
treinbruno
- Berichten: 2406
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: De langst levende klassiekjes
maar in het weekend stopt hij daar toch ook, MET BREAKSDuikbril AM86 schreef:De laatste ICL uit Sint-Niklaas -> Brussel -> Kortrijk die wordt ook gereden met klassiekjes, zal waarschijnlijk de terugrit zijn van jouw aangehaalde trein.
Ik heb eens aan de treinbegleidster gevraagd wat de reden was en zij zei "omdat deze trein in meerdere stations stopt dan de gewone ICL, deze trein stop ook in Haaltert, Burst, Herzele en Munkzwalm. Daarom wordt hij niet met Breaks gereden".
Als je dus in stations stopt waar normaal geen IC stopt moet je het materiaal aanpassen, blijkbaar???
4 jaar geleden ofzo weet ik nog dat de trein van 20u15 in lokeren (19u30 in brussel) met M4 werd gereden

-
Dietrich
Re: De langst levende klassiekjes
Ja maar de richting Kortrijk - Sint-Niklaas is maar in de vroege avond en die doet juist dezelfde haltes als alle andere treinen van de IC L overdag.Duikbril AM86 schreef:De laatste ICL uit Sint-Niklaas -> Brussel -> Kortrijk die wordt ook gereden met klassiekjes, zal waarschijnlijk de terugrit zijn van jouw aangehaalde trein.
Ik heb eens aan de treinbegleidster gevraagd wat de reden was en zij zei "omdat deze trein in meerdere stations stopt dan de gewone ICL, deze trein stop ook in Haaltert, Burst, Herzele en Munkzwalm. Daarom wordt hij niet met Breaks gereden".
Als je dus in stations stopt waar normaal geen IC stopt moet je het materiaal aanpassen, blijkbaar???
Re: De langst levende klassiekjes
De juiste reden dat die klassiekjes op die verbinding gebruikt worden heeft te maken met voorziene doorschuif van materieel. Het aantal stilstanden op die rit is daar ondergeschikt aan.
-
AM'er
Re: De langst levende klassiekjes
Tot vorig jaar was er over de middag altijd een IC-trein Kortrijk-Oostende met 2 klassieke stelletjes.
Waarschijnlijk overdracht van materieel naar Oostende.
Sporadisch (waarschijnlijk naar aanleiding van een defect) reed in de ochtendspits ook eens een klassiek stel de IC.
Waar normaliter 5 M4-rijtuigen de dienst verzekerden stond er plots eens 1 bordeauxtje te wachten om volgeladen te worden.
Waarschijnlijk overdracht van materieel naar Oostende.
Sporadisch (waarschijnlijk naar aanleiding van een defect) reed in de ochtendspits ook eens een klassiek stel de IC.
Waar normaliter 5 M4-rijtuigen de dienst verzekerden stond er plots eens 1 bordeauxtje te wachten om volgeladen te worden.
Steven schreef:De juiste reden dat die klassiekjes op die verbinding gebruikt worden heeft te maken met voorziene doorschuif van materieel. Het aantal stilstanden op die rit is daar ondergeschikt aan.
-
celtjan
Re: De langst levende klassiekjes
De bestuurders van deze dienst zijn al jaren vragende partij om ook deze dienst met Breaks te rijden.Dietrich schreef:Ja maar de richting Kortrijk - Sint-Niklaas is maar in de vroege avond en die doet juist dezelfde haltes als alle andere treinen van de IC L overdag.Duikbril AM86 schreef:De laatste ICL uit Sint-Niklaas -> Brussel -> Kortrijk die wordt ook gereden met klassiekjes, zal waarschijnlijk de terugrit zijn van jouw aangehaalde trein.
Ik heb eens aan de treinbegleidster gevraagd wat de reden was en zij zei "omdat deze trein in meerdere stations stopt dan de gewone ICL, deze trein stop ook in Haaltert, Burst, Herzele en Munkzwalm. Daarom wordt hij niet met Breaks gereden".
Als je dus in stations stopt waar normaal geen IC stopt moet je het materiaal aanpassen, blijkbaar???
Die 2 bewuste klassiekskes worden in de namiddag te Gent St. P klaargemaakt.
Een TB van Kortrijk rijdt er de P-trein naar Kortrijk-Poperinge mee.
Te Kortrijk wordt hij afgelost. En te Poperinge mogen de 2 stellen met hun bestuurder aan hun "marathon" beginnen.
Re: De langst levende klassiekjes
het is niet echt confortabel, een IC rit van 3h met 2 klasiekjes 
greetz 2302
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
-
Ydv87
Re: De langst levende klassiekjes
Op de IC-verbinding Essen-Charleroi rijden enkel op de middag nog klassiekjes. Regelmatig zit er nog een oudje tussen (soms gemengd met gemoderniseerde). Heb er al een aantal op foto. Zal ze een dezer dagen op het forum tonen!
Antwerpen 11.17
Heide 11.35
Essen 11.48
Terugrit
Essen 12.12
Heide 12.24
Antwerpen-C 12.43
Veel spotplezier
Yannick
Antwerpen 11.17
Heide 11.35
Essen 11.48
Terugrit
Essen 12.12
Heide 12.24
Antwerpen-C 12.43
Veel spotplezier
Yannick
-
Ydv87
-
Trammist
Re: De langst levende klassiekjes
Gisteren werd ICG 1833 Antwerpen 11:26 - Oostende 12:55 ook met klassiekers gereden! Vanachter hingen er ook enkele gemoderniseerde klassiekjes, maar ik was met familie en d'er was geen tijd meer om nog naar achter te gaan, dus zaten we in die oude krengen (...).
Bovendien was het licht uit, normaal geen probleem, maar in de kennedytunnel was het stikdonker.
En bij het vertrekken klonk er altijd loeihard "BOEM, BANG, KNAL!" vermoedelijk waren dat de "bumpers" die tegen elkaar sloegen. Het was verre van comfortabel.
Sorry, beste liefhebbers, maar ik hoop dat die dingen zo snel mogelijk van de rails verdwijnen.
Bovendien was het licht uit, normaal geen probleem, maar in de kennedytunnel was het stikdonker.
En bij het vertrekken klonk er altijd loeihard "BOEM, BANG, KNAL!" vermoedelijk waren dat de "bumpers" die tegen elkaar sloegen. Het was verre van comfortabel.
Sorry, beste liefhebbers, maar ik hoop dat die dingen zo snel mogelijk van de rails verdwijnen.
-
AM'er
Re: De langst levende klassiekjes
Groot gelijk als je stelt dat de klassiekjes niet passen op een lange IC-verbinding, maar als L-en P-trein vind ik ze nog best geschikt en mogen voor mijn part nog jaren meedraaien.
De oudste exemplaren naderen stilaan de 50 jaar en hebben nog steeds hetzelfde interieur.
Eens afwachten hoe lang het nieuwste materieel zal meegaan
De oudste exemplaren naderen stilaan de 50 jaar en hebben nog steeds hetzelfde interieur.
Eens afwachten hoe lang het nieuwste materieel zal meegaan
Trammist schreef:Gisteren werd ICG 1833 Antwerpen 11:26 - Oostende 12:55 ook met klassiekers gereden! Vanachter hingen er ook enkele gemoderniseerde klassiekjes, maar ik was met familie en d'er was geen tijd meer om nog naar achter te gaan, dus zaten we in die oude krengen (...).
Bovendien was het licht uit, normaal geen probleem, maar in de kennedytunnel was het stikdonker.
En bij het vertrekken klonk er altijd loeihard "BOEM, BANG, KNAL!" vermoedelijk waren dat de "bumpers" die tegen elkaar sloegen. Het was verre van comfortabel.
Sorry, beste liefhebbers, maar ik hoop dat die dingen zo snel mogelijk van de rails verdwijnen.
-
Molenbruch Y.
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: De langst levende klassiekjes
Dag,
Ik zou die klassieke motorstellen toch maar niet te snel afschrijven, hoor. Het is vaak dergelijk oerdegelijk materieel dat invalt wanneer de software van de recentere types er weer eens de brui aan geeft. Onlangs nog bekeek ik in de statistieken van Infrabel de stijging van het percentage afgeschafte treinen tijdens de voorbije jaren, en dat zag er alleszins niet rooskleurig uit. Vooral op de verbindingen met M6 T/D-stammen (IC I, IC N, IC K, IC E) loopt het aantal afschaffingen soms echt de spuigaten uit.
Groeten,
Ik zou die klassieke motorstellen toch maar niet te snel afschrijven, hoor. Het is vaak dergelijk oerdegelijk materieel dat invalt wanneer de software van de recentere types er weer eens de brui aan geeft. Onlangs nog bekeek ik in de statistieken van Infrabel de stijging van het percentage afgeschafte treinen tijdens de voorbije jaren, en dat zag er alleszins niet rooskleurig uit. Vooral op de verbindingen met M6 T/D-stammen (IC I, IC N, IC K, IC E) loopt het aantal afschaffingen soms echt de spuigaten uit.
Groeten,
Re: De langst levende klassiekjes
al de hele week rijden er 3 klasiekjes op de IC as Antwerpen - Oostende
2 JH's & 1 thyristor versie (newlook, 6??)
defect aan een ram AM 96's ?
greetz 2302
2 JH's & 1 thyristor versie (newlook, 6??)
defect aan een ram AM 96's ?
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Groetjes,