Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dentheo

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door dentheo »

Steven schreef:De M6 heeft twee ETCS schermen, een hoofd en hulpscherm. Bij normaal gebruik heb je het hulpscherm niet nodig. Alle gegevens komen dus op 1 scherm te staan. De luchtdruk en voltemeters staan nog afzonderlijk.
Ja maar denk je dat hij al de instrumenten heeft voor de hogere levels van ETCS ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

De hogere levels van etcs staan alvast vermeld in de keuzemenu, ik heb nog niet liggen proberen wat het geeft als je ze aanklikt :-).
Kevin1144

Bericht door Kevin1144 »

Als je de hogere levels aanduid mag er normaal gezien niets gebeuren omdat de software hiervoor er niet opstaat.
Bij de HVR M6 L4 hebben ze er software bijgestoken om ETCS L1 te rijden.
dentheo

Bericht door dentheo »

Kevin1144 schreef:Als je de hogere levels aanduid mag er normaal gezien niets gebeuren omdat de software hiervoor er niet opstaat.
Bij de HVR M6 L4 hebben ze er software bijgestoken om ETCS L1 te rijden.
Dus men rijdt level 1 naar Brecht ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Hobbes

Bericht door Hobbes »

De IR naar NDK rijdt idd in Level 1.
Thalys gaat wel in Level 2 rijden.
Steven

Bericht door Steven »

voor die 160 km/u lijkt level 1 me ruimschoots te voldoen.
dentheo

Bericht door dentheo »

Hobbes schreef:De IR naar NDK rijdt idd in Level 1.
Volgens mijn bescheiden mening werd de traxx en thalys getest voor level 2 correct stoppen op bv. 5m enzo ???
Theo
Groeten vanop de Heide
dentheo

Bericht door dentheo »

Volgens mij moeten alle treinen op één lijn met hetzelfde level rijden ....omschakelen zou alleen kunnen na het volledig leegrijden van de lijn ...
Theo
Groeten vanop de Heide
jotie

Bericht door jotie »

Ik kan me niet herinneren dat er zo vroeg werd geroddeld over wijzigingen aan de dienstregeling :lol:
Eigenlijk heb ik al sinds jaar en dag twee wensen, maar hoogst waarschijnlijk zal er ook nu niets van terecht komen :roll: :
1/ een ernstige dienstregeling op de L.90 (het aantal aansluitingen in Geraardsbergen is quasi nihil voor reizigers uit de richting Denderleeuw; een rit van 13km van Zandbergen naar Acren duurt meer dan een uur!) en
2/ meer vroege én late treinen, vooral tijdens de weekends (op de L.90 natuurlijk, maar ook op L.25).
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Kunnen op lijn 4 level 1 en level 2 tegelijk actief zijn? In Nederland gaat dat namelijk niet, maar dat kan ook aan de beperkte implementatie van level 1 aldaar liggen.

Groetjes,
Rian
Bart

Bericht door Bart »

stefke schreef: wat gaan ze met de lijn 50a doen
Zoveel mogelijke "trage" treinen van de lijn afhalen.
Wij hebben een P trein Sint-Niklaas > Schaarbeek die van Melle tot Brussel Zuid over de lijn 50A rijdt.
De samenstelling is een type 23 met 7 M4 rijtuigen. Vanaf december wordt dat een type 21/27 met M4 rijtuigen (later bij de instroom van nieuwe M6 rijtuigen, worden dat M6'en). De opleiding van de 21/27 start bij ons in september.
De NMBS heeft ingezien dat P treinen met een HLE 23, de bestaande IC treinen op de lijn 50A vertragen, en daardoor moeten ze vervangen worden door locomotieven die 160 mogen rijden.

Persoonlijk hoop ik dat ze die klassieke stellen van de stoptrein relatie Gent-Brugge gaan halen, en deze opnieuw vervangen door breaks. Kunnen ze de uurregeling ook iets inkorten.

Natuurlijk draait de geruchtenmolen weer op volle toeren, en ik geloof het maar als het op papier staat, maar ik heb al meermaals het gerucht gehoord dat de stoptrein Brugge-Gent-Mechelen vanaf december Brugge-Gent-Antwerpen gaat worden....
giuseppe

Bericht door giuseppe »

Enig idee of er een uitbreiding van de IC O in avond en weekend gaat komen? Ik weet dat de bestuurders in Nederlands Limburg zich daar sterk voor maken.
Laatst gewijzigd door giuseppe op 25 jul 2009, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
LML

Bericht door LML »

Iemand een idee of er iets gaat gebeuren (iets bijkomt/gaat wijzigen/wegvalt) in de prov. Antwerpen en Limburg? Of blijft alles bollen hoe het nu bolt?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

rvdborgt schreef:
Kunnen op lijn 4 level 1 en level 2 tegelijk actief zijn? In Nederland gaat dat namelijk niet, maar dat kan ook aan de beperkte implementatie van level 1 aldaar liggen.
Ik heb het bij een betrouwbare bron nagevraagd en op lijn 4 blijken inderdaad level 1 en level 2 tegelijkertijd actief te zijn. Level 1 is op lijn 4 ook beperkt tot 160 km/h.

Groetjes,
Rian
Steven

Bericht door Steven »

giuseppe schreef:Enig idee of er een uitbreiding van de IC O in avond en weekend gaat komen? Ik weet dat de bestuurders in Nederlands Limburg zich daar sterk voor maken.

Zover ik weet is er niemand van de ns bestuurders die met de reeks 13 kan rijden. De diensten met de IC O worden gedaan door Luik, Brussel Zuid en Oostende.
Plaats reactie