NMBS reeks 7617

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
TBbart

Bericht door TBbart »

dat kan je van veel weggesmeten loks zeggen hoor... de NMBS smijt met hun lokomotieven :D hoewel ik van die 76 denk dat ze niet zo handig zijn om te rangeren en ook onderhoud hé, zeer belangrijk :D
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Zijn ze allemaal verschoot of staan er nog ergens een aantal exemplaren weg te roesten?
paljas

Bericht door paljas »

die waren ferme bucht van den Aldi. Ze verbruikten bijna meer olie dan mazout...
Shrek

Bericht door Shrek »

de 77/78 is een vrij zuinige en milieuvriendelijke locomotief, ik vind het maar logisch dat ze die verkiezen boven zon oude NS-brol :P
Jerommeke

Bericht door Jerommeke »

Logies daar zit ook wel 60!!!! jaar verschil van techniek in.
Maar voor mij zelf blijft de nmbs intresant, ik ken geen een land dat zo veel verschillende types materieel in dienst heeft/gehad dan de nmbs.
Daarom mijn aanwezigheid op dit forum.
In Nederland zelf heeft de NS niet zoveel verschillende types materieel meer, je moet het echt van ACTS en andere hebben.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Er is één door een hollandse museumvereniging overgekocht en rijvaardig gemaakt. De rest staat weg te roesten/ verschroot.
meer info http://users.pandora.be/francois.de.boe ... eks76a.htm
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Jerommeke schreef: Maar voor mij zelf blijft de nmbs intresant, ik ken geen een land dat zo veel verschillende types materieel in dienst heeft/gehad dan de nmbs.
Daarom mijn aanwezigheid op dit forum.
In Nederland zelf heeft de NS niet zoveel verschillende types materieel meer, je moet het echt van ACTS en andere hebben.
Inderdaad. Daarom vind ik de NMBS ook zo leuk. Al dat verschillende materieel. Zoveel verschillende E-locs. (In ieder geval als je het vergelijkt met de NS :roll: )
Wover

Bericht door Wover »

Heeft de NS niet maar 1 soort e-loc eigenlijk?
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

in princiepe niet. Je hebt er 2 die nog echt in gebruik zijn.

de HLE 1700 en de HLE 1800.

Kwa uiterlijk lijken die 2 op elkaar maar zijn toch verschillend. (Ook als je kijkt naar bouwjaar. De 1700 is bijvoorbeeld de jongste die uit 1992 komt.)
edje

Bericht door edje »

NS heeft op het eerste gezicht 1 soort lok
Maar technische gezien is er een wereld van verschil tussen de 1600/1800
en de 1700, de 1700 is de verbeterde versie van de 16/1800.
Een geweldige lok om mee te rijden.
Afbeelding 1824 Met edje als Machinist.

Trouwens heeft NS nog genoeg verschillende soorten materieel, maar het zijn gewoon heel veel treinstellen, en geen loc + rijtuigen
Plaats reactie