Via google vond ik dit: http://ovl.indymedia.org/news/2009/06/26601.php
Uiteindelijk geen foto's gemaakt, ik vond de situatie daar niet geschikt voor. Ze waren met een grote groep en had geen zin in gedonder. De kwaliteit van het wegdek in combinatie met de bagage op mijn fiets maakte het niet mogelijk om me snel uit de voeten te maken..Vanochtend hebben een vijftigtal sans-papiers het verlaten station van Bressoux gekraakt, vlakbij Luik.
De sambaband van Luik was aanwezig op de feestelijke heropening van het station. Er werd gebeld naar de burgemeester, die zei dat het allemaal niet erg was en dat de flikken niet tussenbeide zouden komen. 2 politiemensen kwamen een kijkje nemen, maar konden door hun allergie aan fototoestellen niet lang blijven.
Er is water en electriciteit in het gebouw. Momenteel wordt er hard gewerkt aan de opkuis en het uitvoeren van reparaties. Ook gaat men rond in de wijk om flyers uit te delen met informatie over de bezetting en de eisen van de sans-papiers.
Maar goed..wat is de situatie nu?
Mag je in België zomaar kraken? Het duurt dus al vanaf juni. Waarom zijn ze er niet met gepast geweld uitgewerkt?
Het station was al verloederd, maar dit bevordert niet het gebruik van het station. Om op de perrons te komen moet je er namelijk wel langs.
Ik ben geen tegenstander van kraken als het om leegstand door speculanten en protest tegen woningnood gaat, maar een stationsgebouw kraken voor een verblijfsvergunning vind ik ongepast.