Fles' Belse Bordjesvierdaagse: De tweede helft

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Fles

Fles' Belse Bordjesvierdaagse: De tweede helft

Bericht door Fles »

Fles' Belse Bordjesvierdaagse, deel 2

Na een bijzonder productief weekend stonden er in de week erna nog twee lastige etappes op het programma. De eerste kostte me een vrije dag afgelopen woensdag. Best raar eigenlijk. Ik neem een dag vrij van m'n werk, en sta NOG een uur vroeger op dan gebruikelijk, "just to do my job" 8-) Ergens doe ik toch iets niet helemaal goed lijkt het soms wel. Maar goed. Zo had ik dus de bus van 06:12 en was ik om half negen al in Maastricht. Daar even de nodige bakken koffie naar binnen getimmerd, en aan de gang maar. Aangezien mijn vorige camera gesneuveld was op dag 2 van deze vierdaagse, moest ik nog even wat testen onderweg tussen Maastricht en Namen. Dat leidde onder andere tot dit teleshot van een tweetal werkmensen in Liège-Guillemins, die met alpinisten-uitrusting bezig waren met "iets". Geen idee wat ze hier aan het doen zijn.
Afbeelding Kort erna kwam treinstel 467 binnen als InterCity naar Namen. Links in de achtergrond nog steeds onze twee bungelende vrienden.
Afbeelding Via overstaps in Namen (bier halen voor de viering van het heuglijk feit) en Libramont bereikte ik uiteindelijk om 12:49 het fraaie stationnetje van Aubange, in het uiterste zuidoosten van België. Het is niet helemaal waar, maar EIGENLIJK was dit ene stationnetje het hoofddoel van de dag. Geen enkel ander station in de Benelux is ZO ver weg en tegelijk ZO slecht bediend. Alleen door de weeks komen er treinen, 1 per twee uur. Gelukkig scheen de zon tijdens de anderhalf uur dat ik moest wachten op de trein terug. Dit station ligt overigens 3 km van de Luxemburgse en minder dan 1 km van de Franse grens. Welkom in AUBANGE :pos:
Afbeelding Hier werd dus duidelijk waarom er in Namen bier gekocht moest worden 8-)

Uiteindelijk vertrok om 14:12 de eerste trein terug naar de bewoonde wereld. De bemanning van die trein werd in Virton afgelost. Een knus onderonsje op het perron :)
Afbeelding Oh wacht, treinen ging het hier over. Sorry. Na de gebruikelijke middagdip was ik tegen een uur of 6 terug in Luik, waar net de trein naar Maastricht vertrok.
Afbeelding Maar ik had meer te doen, namelijk het laatste lijntje in Oost-België: Het stoppertje van Luik naar Waremme (ook bekend als Borgworm). Dat lukte ook allemaal betrekkelijk eenvoudig gelukkig, en onze excursiemobiel, een hippe CityRail, poseert hier in Waremme, alvorens de terugreis naar Luik te aanvaarden.
Afbeelding Tot zo ver dag 3. De laatste etappe was eigenlijk voor afgelopen maandag gepland, maar vanwege hardwareproblemen werd die even verschoven naar vrijdagavond. Er was namelijk nog één kantoorurenlijntje wat binnen bereik lag: Lijn 52 tussen Antwerpen en Puurs. Helaas is België weliswaar buitenland, maar toch niet ZO anders dat dit soort zaken daar niet OOK gewoon gebeurt. De trein loopt voor Antwerpen-Zuid vijf minuten vertraging op doordat de IC naar Kortrijk er omheen moet (die 4 minuten eerder dan onze trein had moeten vertrekken).
Afbeelding In het slaperige avondzonnetje werd uiteindelijk Puurs bereikt, waar het zowaar een drukte van belang was :o
Afbeelding Afbeelding Van links naar rechts:
Varkensneus / AM75 nummer 819, binnengekomen als stoptrein uit Antwerpen-Centraal
Duikbril / Sprinter 936, halteert hier als stoptrein vanuit Sint-Niklaas, richting Mechelen
Break 307, halteert hier als stoptrein vanuit Mechelen, richting Sint-Niklaas.

Daarvandaan was het uiteraard zo snel mogelijk terug naar huis crossen. Vanuit Rotterdam verzorgde deze ICMm (4055) de laatste etappe naar Utrecht Centraal.
Afbeelding Enjoy!
Steven

Re: Fles' Belse Bordjesvierdaagse: De tweede helft

Bericht door Steven »

Dat iets wat die twee "alpinisten" aan het doen zijn in Liege Guillemins is vrij eenvoudig. Ze zijn de bogen aan het reinigen. Door het vele werk (lassen, slijpen, ...) is er op die grondverf een soort vettige laag gaan vastzetten met al die vuiligheid als basis (samen met nog wat regen en sneeuw en hagel). Deze laag is dus niet geschikt om nog extra lagen verf op te zetten tenzij je wil dat de verf na een week al begint te schilferen, blazen trekken en zo meer. Jammer genoeg dus geen machinaal maar handwerk.
Trammist

Bericht door Trammist »

Dat zijn de (dure) consequenties van zo'n fancy constructie :)
celtjan

Bericht door celtjan »

Leuke reportage, Fles! :wink:
Fles

Bericht door Fles »

Steven schreef:Dat iets wat die twee "alpinisten" aan het doen zijn in Liege Guillemins is vrij eenvoudig. Ze zijn de bogen aan het reinigen. Door het vele werk (lassen, slijpen, ...) is er op die grondverf een soort vettige laag gaan vastzetten met al die vuiligheid als basis (samen met nog wat regen en sneeuw en hagel). Deze laag is dus niet geschikt om nog extra lagen verf op te zetten tenzij je wil dat de verf na een week al begint te schilferen, blazen trekken en zo meer. Jammer genoeg dus geen machinaal maar handwerk.
Okee, ik had wel gezien dat ze cilinders bij zich droegen (met reinigingsvloeistof?) maar ik kon niet uitmaken of ze echt op die bogen aan het kwasten waren of zo :)
Plaats reactie