opleiding onderstationschef

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Fubar

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door Fubar »

hey

tis niet men eerste keer datk hier kom kijken, maar ik ben pas donderdag geslaagd voor de psycho-technische proeven. daarmee hebk nu pas account gemaakt.
is da normaal da er slechts 5 personen geslaagd waren van de 40 ofzo?
da hadk ni echt verwacht en aan de andere hun gezicht te zien, zij ook niet...
nu vol spanning uitnodiging afwachten voor gesprek?...
kan me iemand wat meer vertellen over hoe dat in zijn werk gaat?
welke vragen magk zoal verwachten? draagk een kostuum? wa moetk zoal meepakken?
groentje

Bericht door groentje »

Een kostuum is niet nodig, een verzorgd uiterlijk is wel een plus. Maar als je je ongemakkelijk voelt in een pak met das, dan merkt men dat ook, en maak je misschien meer kans in de kleren waar je je gemakkelijk in voelt, zelfs als dat een trainingspak is, of zo.
Maar herlees nog eens de verschillende topics van het forum, er zullen al veel vragen beantwoord worden, hoor.
Steefielicious

Bericht door Steefielicious »

Fubar schreef:hey

tis niet men eerste keer datk hier kom kijken, maar ik ben pas donderdag geslaagd voor de psycho-technische proeven. daarmee hebk nu pas account gemaakt.
is da normaal da er slechts 5 personen geslaagd waren van de 40 ofzo?
da hadk ni echt verwacht en aan de andere hun gezicht te zien, zij ook niet...
nu vol spanning uitnodiging afwachten voor gesprek?...
kan me iemand wat meer vertellen over hoe dat in zijn werk gaat?
welke vragen magk zoal verwachten? draagk een kostuum? wa moetk zoal meepakken?
Dat er maar 5 geslaagden waren, is echt geen uitzondering!
Ik ben aan het einde van de rit en we zijn maar met 25 overgebleven, waarvan 11 internen!
Dus bedenk dat er op de infosessie een kleine 400 man was, dan moeten die wel ergens afvallen ;)
Jurygesprek valt heel goed mee, zij rustig en zeg gewoon je ding ;)
Succes
Steven

Bericht door Steven »

Er zijn heel veel mensen die gewoon al uit nieuwsgierigheid is komen naar de infosessie, daar vallen er dus al veel af.
groentje

Bericht door groentje »

En ongetwijfeld mensen die verplicht worden van de RVA om langs te komen, als 'bewijs' dat ze werk zoeken.
Een minderheid van werklozen, misschien, maar ze bestaan.
Steven

Bericht door Steven »

groentje schreef:En ongetwijfeld mensen die verplicht worden van de RVA om langs te komen, als 'bewijs' dat ze werk zoeken.
ze zitten er zeker bij, dat is een feit. Ook nog enkele mensen die niet weten dat ze het verkeerde diploma hebben en zo verder.
Steefielicious

Steven schreef:
groentje schreef:En ongetwijfeld mensen die verplicht worden van de RVA om langs te komen, als 'bewijs' dat ze werk zoeken.
ze zitten er zeker bij, dat is een feit. Ook nog enkele mensen die niet weten dat ze het verkeerde diploma hebben en zo verder.
Daar had'k nog niet aan gedacht ;)
Snaaip

Bericht door Snaaip »

Ik was mijn identiteitskaart verloren, de dag zelf. Ik mocht niet meedoen. :cry:
Volgende keer mag ik terug.
Steefielicious

Snaaip schreef:Ik was mijn identiteitskaart verloren, de dag zelf. Ik mocht niet meedoen. :cry:
Volgende keer mag ik terug.
Da is echt wel pech hebben!
Kristofke

Bericht door Kristofke »

Steven schreef: ze zitten er zeker bij, dat is een feit. Ook nog enkele mensen die niet weten dat ze het verkeerde diploma hebben en zo verder.
de diploma vereisten zijn volgens mij duidelijk, en moeten ook aangegeven worden in het sollicitatieformulier op de website

indien je niet het juiste diploma hebt, zal je een brief krijgen zonder uitnodiging maar een brief met vermelding dat je diploma niet aanvaard wordt voor de functie

als je dan toch nog op die infosessie geraakt, dan ben je straf, en de kans is groot dat je ook best dom bent ;)

ik heb een infosessie meegemaakt voor de Verkeersinfobediendes en daar was zowel ASO, TSO als BSO toegelaten, kortom een van de weinige functies waarbij zo goed als alle diploma's ok zijn

de vragen die ik daar gehoord heb, man ik wil niet in de plaats van die presentator zijn, ik zou soms mijn lach niet kunnen inhouden, ofwel vrij pissed worden van de bij momenten énorme domme vragen

maar goed, alle respect voor die mensen, want ze zijn komen opdagen en willen werken
Steven

Bericht door Steven »

Die rare, lachwekkende en irriterende vragen krijgen ze op alle infosessies voor zowat alle functies. Je vraagt u echt af met welke gedachten sommige mensen naar een bepaalde functie solliciteren.

Er zijn echt mensen bij die denken dat elke werkgever voor hun op de knieën valt en doet wat ze vragen. Thuis afhalen en terugbrengen is er zo een opmerking die iemand is gevraagd heeft bij een infosessie treinbestuurder.
Kristofke

Bericht door Kristofke »

als ge uwen laatste trein mist (afgeschaft, te laat en verbinding missen met andere laatste trein) krijg je idd vervoer via Taxi naar huis

maar als je natuurlijk de bestuurder van die laatste trein bent :p
Steven

Bericht door Steven »

Kristofke schreef:als ge uwen laatste trein mist (afgeschaft, te laat en verbinding missen met andere laatste trein) krijg je idd vervoer via Taxi naar huis

maar als je natuurlijk de bestuurder van die laatste trein bent :p
Dat zijn de uitzonderingen he. Het ging hem om de gewone dagelijkse verplaatsingen. De persoon in kwestie had geen auto en wilde weten hoe hij op het werk moest geraken als het beginuur 4u is.
Kristofke

Bericht door Kristofke »

niet

is dan spijtig genoeg het antwoord

ik wil eenmaal begonnen bij de nmbs wel nadenken om te gaan voor treinbestuurder, maar ik heb momenteel geen auto, ook al woon ik aan de ingang van Antwerpen Centraal, mijn trein staat daar niet klaar hé ;)

en alleen wonen in de stad (huren) én een auto, nee dat gaat niet samen, dan gaan ze toch wat meer moeten betalen
groentje

Bericht door groentje »

Je hebt wel altijd een vast station om je dienst te beginnen, althans bij de NMBS. Als je daar in de buurt woont, of gaat wonen, is het leven zonder auto wel nog altijd mogelijk. Een bestuurder van FNND die in Antwerpen woont kan zonder problemen met de fiets naar het werk, bijvoorbeeld.
Plaats reactie