Vertreksignaal door onbevoegden ;)
Re: Vertreksignaal door onbevoegden ;)
Excuseer maar als je iets in het openbaar doet, moet je niet verwonderd staan dat dit op een forum of zelfs bij bepaalde instanties bekend raakt. Je doet het immers in het... openbaar. Hier zelfs met volk bij.
Ik zou echt niet weten wat er verkeerd is om zo een zaken bekend te maken, zolang je je niet waagt aan laster, valse beschuldigingen of iemands privacy schendt. De mentaliteit van censuur is een mentaliteit van het verleden die komt van mensen uit het verleden. Als men schrik heeft van de bazen die meelezen, moet men maar aan die TBG eens gaan vragen dat hij zich in het vervolg 'gedraagt', hé zeg...
Ik zou echt niet weten wat er verkeerd is om zo een zaken bekend te maken, zolang je je niet waagt aan laster, valse beschuldigingen of iemands privacy schendt. De mentaliteit van censuur is een mentaliteit van het verleden die komt van mensen uit het verleden. Als men schrik heeft van de bazen die meelezen, moet men maar aan die TBG eens gaan vragen dat hij zich in het vervolg 'gedraagt', hé zeg...
Dat er iemand anders fluit (en enkel en alleen dat), kan toch zeker door de beugel...? Ik heb in verscheidene vakanties al veel tb's geweten die een klein manneke of meiske van de chiro, scouts, KSJ, e.d. of zelfs een kindje van een gezin laat fluiten. Trouwens... mijne oudste heeft dat ook al eens mogen doen...
Maar wat ik ook al meegemaakt heb, is dat een tb een jongere laat omroepen in de trein wat de volgende halte is... En als je dan als reiziger opeens 'BWEEEEUUUUH!!!' door de intercom hoort en bijna in het bagagerek zit van het verschieten, da's uiteraard een ander verhaal... En daar horen (volgens mij) de nodige sancties bij...
Maar wat ik ook al meegemaakt heb, is dat een tb een jongere laat omroepen in de trein wat de volgende halte is... En als je dan als reiziger opeens 'BWEEEEUUUUH!!!' door de intercom hoort en bijna in het bagagerek zit van het verschieten, da's uiteraard een ander verhaal... En daar horen (volgens mij) de nodige sancties bij...
Laatst gewijzigd door LML op 04 aug 2009, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
het fluitsignaal is nooit of te nooit een vertreksignaal laat dat duidelijk zijn. Het toestaan om te rijden kan enkel door
het gebruik van de avg
via de overbrengingsinstallatie eigen aan het materieel
via het visueel teken (dag = hand, nacht = lamp) zoals beschreven in de reglementering.
Als een tbg aan het 12de rijtuig staat te fluiten en ik zit in mijn loc reeks 13 dan hoor ik dat zelfs niet of die tbg mag al de lucht uit zijn longen er letterlijk gaan uitblazen.
het gebruik van de avg
via het visueel teken (dag = hand, nacht = lamp) zoals beschreven in de reglementering.
Als een tbg aan het 12de rijtuig staat te fluiten en ik zit in mijn loc reeks 13 dan hoor ik dat zelfs niet of die tbg mag al de lucht uit zijn longen er letterlijk gaan uitblazen.
-
Jammer genoeg moet ik zeggen dat U er weinig van begrepen hebt!Jeroen schreef:Excuseer maar als je iets in het openbaar doet, moet je niet verwonderd staan dat dit op een forum of zelfs bij bepaalde instanties bekend raakt. Je doet het immers in het... openbaar. Hier zelfs met volk bij.
Er zijn feiten op een openbaar forum gezet over een persoon die een funktie aan het uit voeren was,in een station dat geen openbare plaats is! Het is een werkplaats voor bedienden van de spoorwegen onderhevig aan een eigen wetgeving en reglementering, toegankelijk voor het clienteel in het bezit van een eventueel vervoerbewijs.De privacy van de betreffende persoon is ook niet gegarandeerd door de details die gegeven zijn in het betreffende item of items.
Het is niet het feit dat er schrik moet heersen over het al dat niet meelezen van "bazen".
Dat die eventuele feiten zouden geschreven worden in een lezersrubriek van een of andere krant dat kan je niet verhinderen maar niet op een forum van gelijkgezinden op gebied van interesse voor spoorwegen. En in het geval van een krant zal de naam en adres van de schrijver moeten door gegeven worden aan de krant zoniet zal het niet gepubliceerd worden. In tegensteeling van een forum waar gewerkt word met nicknames en de plaatsing door de schrijver zelf gebeurt.Velen onder jullie hebben de natte droom om eens mee te rijden in de stuurpost van een krachtvoertuig,wat strikt genomen niet mag voor onbevoegden! Dan ga dit ook niet in het lang en breed uitsmeren op dit forum om de bestuurder in moeilijke papieren te brengen indien dit ooit waarheid zou worden voor jullie.
Wat niet weet niet deert...
Indien het reeds volstaat om een "eventueel vervoerbewijs" te hebben om aldaar te geraken, is het een openbare plaats.nighttrain schreef:Er zijn feiten op een openbaar forum gezet over een persoon die een funktie aan het uit voeren was,in een station dat geen openbare plaats is! Het is een werkplaats voor bedienden van de spoorwegen onderhevig aan een eigen wetgeving en reglementering, toegankelijk voor het clienteel in het bezit van een eventueel vervoerbewijs.
Dat kan allemaal best zijn maar het is praat naast de kwestie. De eerste om met de vinger gewezen te worden is de TBG, niet de getuige.nighttrain schreef:Het is niet het feit dat er schrik moet heersen over het al dat niet meelezen van "bazen".
Dat die eventuele feiten zouden geschreven worden in een lezersrubriek van een of andere krant dat kan je niet verhinderen maar niet op een forum van gelijkgezinden op gebied van interesse voor spoorwegen. En in het geval van een krant zal de naam en adres van de schrijver moeten door gegeven worden aan de krant zoniet zal het niet gepubliceerd worden. In tegensteeling van een forum waar gewerkt word met nicknames en de plaatsing door de schrijver zelf gebeurt.Velen onder jullie hebben de natte droom om eens mee te rijden in de stuurpost van een krachtvoertuig,wat strikt genomen niet mag voor onbevoegden! Dan ga dit ook niet in het lang en breed uitsmeren op dit forum om de bestuurder in moeilijke papieren te brengen indien dit ooit waarheid zou worden voor jullie.
Wat niet weet niet deert...
in vichte wordt het vertrek signaal met een gesleepte trein in de winter toch gegeven met een lange fluittoon en tegelijk bewegingen van de arm, of in de mist een lampSteven schreef:het fluitsignaal is nooit of te nooit een vertreksignaal laat dat duidelijk zijn. Het toestaan om te rijden kan enkel door
het gebruik van de avg
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
dat fluitsignaal mogen ze dan wel geven als de afstand voldoende groot is en de ventilatie draait normaal zal de treinbestuurder dit niet of amper horen. Je moet al een TBG hebben met veel lucht in de longen en een goed fluitje om daar bovenuit te komen op die afstand (bijvoorbeeld 8 rijtuigen verder).
idd, maar je hoort het toch een beetje, ik ben eens naast de loc gaan staan (ander perron) en ik hoorde het fluitje toch nog ... maar het is waarschijnelijk ook meer een aandachtsmiddel dat de bestuurder direct zoekt achter de lampSteven schreef:dat fluitsignaal mogen ze dan wel geven als de afstand voldoende groot is en de ventilatie draait normaal zal de treinbestuurder dit niet of amper horen. Je moet al een TBG hebben met veel lucht in de longen en een goed fluitje om daar bovenuit te komen op die afstand (bijvoorbeeld 8 rijtuigen verder).

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Amai, ben efkes weggeweest en wat mijn "fluitjesverhaal" allemaal heeft uitgelokt 
Hebben de NMBS-bazen vroeger ook niet op fluitjes mogen, euh, fluiten bij het vertrek van een of andere speciale trein of nieuwe verbinding?
Als tegenprestatie, ook enkele tijd geleden gezien op perron in Ieper: onderstationchef (m/v) geeft boete aan TB (m/v) omdat die snelheid bij binnenrijden van het station niet had gerespecteerd. Voila, moet ook kunnen als het volgens het boekje verloopt!

Hebben de NMBS-bazen vroeger ook niet op fluitjes mogen, euh, fluiten bij het vertrek van een of andere speciale trein of nieuwe verbinding?
Als tegenprestatie, ook enkele tijd geleden gezien op perron in Ieper: onderstationchef (m/v) geeft boete aan TB (m/v) omdat die snelheid bij binnenrijden van het station niet had gerespecteerd. Voila, moet ook kunnen als het volgens het boekje verloopt!
Had die Onderstationchef dan een radar bij of zo?Patrick schreef:Amai, ben efkes weggeweest en wat mijn "fluitjesverhaal" allemaal heeft uitgelokt
Zo ja, hebben ze dat overal?
Lol dat denk ik niet, ik denk eerder dat het een vermoeden was en ze het dan misschien hebben vastgesteld op de teloc. Al weet ik niet of een onderstationchef daartoe bevoegd is.
Zou mij ook verbazenDietrich schreef:Al weet ik niet of een onderstationchef daartoe bevoegd is.
Straffe verhalen bestaan overal. De snelheid valt af te lezen op een registratieband. Deze gaat altijd naar het ontledingscentrum. Daar stellen ze dan vast of er al dan niet te snel is gereden. Op basis van deze info krijgt de onmiddelijke chef van de tb een bericht en zal indien nodig de gepaste strafmaat bepaald worden. Rechtreekse boetes uitschrijven en betalen kan dus niet wegens niet toegestaan.
hier in belgie hebben we daar de hasler voor:) registreertoestel
in nederland is het trouwens wel toegestaan door verkeer en waterstaat om met radar de snellheid te controleren
in nederland is het trouwens wel toegestaan door verkeer en waterstaat om met radar de snellheid te controleren
Die hasler's zijn ten dode opgeschreven, men is stelselmatig de teloc 2000 overal aan het plaatsen.