lijn 82 in 1980 en 1997

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
nighttrain

Re: lijn 82 in 1980 en 1997

Bericht door nighttrain »

Opgelet ,alvorens iemand af te doen als idioot dixit" gratis idioot erbij" zou je toch voorzichtiger moeten zijn !
Want die man was en is nog steeds treinbestuurder in de depot van Aalst,en was mischien in dienst.Alsook de treinbestuurder in de 6223 is herkenbaar( zelfde bericht P..).
Ik weet niet of zij hun toestemming hebben gegeven om deze fotos te plaatsen, inzake de wet op de privacy?
Het is de eerste maal op dit forum ,dat ik herkenbare afbeeldingen van nog levende en in funktie zijnde personen heb gezien.
Bert

Bericht door Bert »

Bibke schreef:
Bert schreef:Zeer leuke foto's, dat smaakt naar meer!

De 6223 met een afwijkende livrei op de neus (dikkere gele band) heeft ook zijn verluchtingsroostertje verloren, maar heeft dan een extra op de zijkant naast de toegangsdeur tot de stuurpost. Heeft iemand enige reden waarom en of dit de enige machine was met deze afwijking?
De eerste locs werden geleverd met dat roostertje op de zijkant.

Aan één zijde achter de eerste instapdeur in rijrichting gezien was er een ventilatierooster aanwezig. In de praktijk echter bleek deze niet te voldoen en nog tijdens de productie werd deze rooster vooraan tussen de lampenblokken aangebracht. Achteraf werden bij alle locs die nog uitgerust waren met een rooster naast de deur, verwijderd en werden er nieuwe aangebracht op de kopwanden eveneens tussen de lampenblokken, op beide kopwanden, analoog de later geleverde versies.

Bron: http://www.ho-modelspoorwegen-modelbouw ... s6263b.htm
Bedankt, weer iets bijgeleerd! :)
TrainzDr3ver

Bericht door TrainzDr3ver »

Reden die stelletjes en locjes met die rijtuigen nog maar rond, in plaats van die MW41'ers :) :lol:
Achja, wel prachtige foto's :D
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Wat houden die werken precies in? Gaat er iets veranderen aan de omgeving?
Tot wanneer zullen er nog 62'ers op deze lijn te zien zijn?
Schitterende platen overigens!
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Werken duren tot 28 augustus. Voornamelijk nieuwe betonnen dwarsliggers en langgelaste sporen. Men zou de perrons ook vernieuwen maar ik weet niet of dit in de werken nu is inbegrepen.
13'erke

Bericht door 13'erke »

Dietrich schreef:Werken duren tot 28 augustus. Voornamelijk nieuwe betonnen dwarsliggers en langgelaste sporen. Men zou de perrons ook vernieuwen maar ik weet niet of dit in de werken nu is inbegrepen.
Normaal gezien is de vernieuwing van de perrons pas voor volgend jaar.
Voor de spotters: vanaf de 3e week van augustus komen er 62'igen in actie op lijn 82 :D
Plaats reactie