De langst levende klassiekjes
Re: De langst levende klassiekjes
Heb juist de 1840 en 1821 gedaan, samenstelling 230,238 en 694.
Tegen 130km/h naar Oostende... sardienenvervoer richting kust, terug naar Antwerpen viel het mee.
De NMBS weer op z'n best!
Tegen 130km/h naar Oostende... sardienenvervoer richting kust, terug naar Antwerpen viel het mee.
Het is hier al vermeld en ik ga daar voor 100% in mee:
Voor IC- en IR-diensten vind ik ze niet geschikt. Voor L- en CR-diensten wel.
Voor IC- en IR-diensten vind ik ze niet geschikt. Voor L- en CR-diensten wel.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Zou dat niet eerder te maken hebben met de toeristische periode?HLE 2302 schreef:al de hele week rijden er 3 klasiekjes op de IC as Antwerpen - Oostende
2 JH's & 1 thyristor versie (newlook, 6??)
defect aan een ram AM 96's ?
greetz 2302
2 ICP treinen rijden in de week door naar Blankenberge, en dat is het materiaal dat normaal afwisselend een ICG en ICP trein doet. Door die 2 treinen die door rijden naar Blankenberge, en in de late avond terug keren van Blankenberge naar Antwerpen, hebben ze een extra stam nodig.
Op de dienstfiche waren er 3 MS96 voorzien, ik kreeg 3 klassiekskes...
Vorig jaar juist dezelfde zever (2 klassieken zelfs toen!) , nadat ik toen een nogal kwaad telefoontje naar de verdeler had gedaan (was toeristische periode en zeer mooi weer) kon het plots wel en stonden er 3 MS96'en klaar in FSD.
Als ze willen kan het wel, maar als er niemand reclameert blijft dat zo maar bollen...
Vorig jaar juist dezelfde zever (2 klassieken zelfs toen!) , nadat ik toen een nogal kwaad telefoontje naar de verdeler had gedaan (was toeristische periode en zeer mooi weer) kon het plots wel en stonden er 3 MS96'en klaar in FSD.
Als ze willen kan het wel, maar als er niemand reclameert blijft dat zo maar bollen...

Awel ja, in die stam heb ik donderdag 23/07 ook gezeten!Hobbes schreef:Heb juist de 1840 en 1821 gedaan, samenstelling 230,238 en 694.
Vandaag na lange tijd nog eens een ongemoderniseerde AM73 gezien. Het stel 676 deed samen met een AM62 de P-trein naar Knokke.
Samen met de 669 en de 710 zijn dit de enige bordeauxstellen die nog in de maand juli gesignaleerd zijn.
bron: http://spoorvreter.be/blog/?page_id=280
Samen met de 669 en de 710 zijn dit de enige bordeauxstellen die nog in de maand juli gesignaleerd zijn.
bron: http://spoorvreter.be/blog/?page_id=280
Hoi,
Toen ik dinsdag eens naar Quievrain ging kon het contrast in leeftijd niet groter zijn,In de heenrit had ik een trein samengesteld uit HLE 2732 en M6 rijtuigen.In de terugrit naar Leuven was mijn trein die ik nam samengesteld uit 2 "Klassiekskes" met de volgende nummers:188 en 265.
Lukas
Toen ik dinsdag eens naar Quievrain ging kon het contrast in leeftijd niet groter zijn,In de heenrit had ik een trein samengesteld uit HLE 2732 en M6 rijtuigen.In de terugrit naar Leuven was mijn trein die ik nam samengesteld uit 2 "Klassiekskes" met de volgende nummers:188 en 265.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re:
Er zijn in totaal 8 stellen AM62-65 buiten dienst gesteld vanaf de komst van de M6-rijtuigen.Shrek schreef:voor elke M6 stam die afgeleverd wordt zal er wel een klassiekje of 2 verdwijnendus de topic is wel op zen plaats denk ik
Trek daarbij nog 7 stellen af die wegens ongeval buiten dienst gesteld zijn en je komt aan 105 stellen die nog rondrijden (toch zeker in juli 2009).
De reeks is nu nog voor 87% intact.
De ICG Antwerpen - Oostende heeft in het weekend verschillende diensten met klassiekjes, tijdens de Gentse feesten kwam mijn collega uit Antwerpen met de ICG toch ook toe in een klassiekje.
En dat terwijl ik tegen mijn collega gezegd had dat het op die verbinding moderne rijtuigen waren stond eventjes te blozen, toen ze toe kwam met een niet gemoderniseerd klassiekje..
En dat terwijl ik tegen mijn collega gezegd had dat het op die verbinding moderne rijtuigen waren stond eventjes te blozen, toen ze toe kwam met een niet gemoderniseerd klassiekje..
idd, vorig jaar was het ook zo ... heb er ook opgezeten, niet dat ik het zo'n ramp vond, maar dan is het natuurlijk niet plezant als je binnenkomt in fsd en daar in de bundel allemaal glimmende AM 96's te zien ...Bart schreef:Zou dat niet eerder te maken hebben met de toeristische periode?HLE 2302 schreef:al de hele week rijden er 3 klasiekjes op de IC as Antwerpen - Oostende
greetz 2302
2 ICP treinen rijden in de week door naar Blankenberge, en dat is het materiaal dat normaal afwisselend een ICG en ICP trein doet. Door die 2 treinen die door rijden naar Blankenberge, en in de late avond terug keren van Blankenberge naar Antwerpen, hebben ze een extra stam nodig.
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
HLE 2302 schreef:idd, vorig jaar was het ook zo ... heb er ook opgezeten, niet dat ik het zo'n ramp vond, maar dan is het natuurlijk niet plezant als je binnenkomt in fsd en daar in de bundel allemaal glimmende AM 96's te zien ...Bart schreef:Zou dat niet eerder te maken hebben met de toeristische periode?HLE 2302 schreef:al de hele week rijden er 3 klasiekjes op de IC as Antwerpen - Oostende
greetz 2302
toen ik van uit de limburg terug kwam ben ik op lijn 59 3 groentjes tegen gekomen op de 18xx reeks
greetz 2302
euh, stefke, ik denk niet dat het de bedoeling is uw bericht in een quote van mij neer te pennen ? 

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
nee was niet de bedoelingHLE 2302 schreef:euh, stefke, ik denk niet dat het de bedoeling is uw bericht in een quote van mij neer te pennen ?
Vandaag afgekomen met de L-trein van Brugge naar Gent in het klassiekje 153
Het is één van de weinige stellen die nog de blauwe strepen draagt waar destijds de coupé's voor rokers (of niet-rokers?) werden mee aangeduid.
Dit stel werd in 2002 voor de laatste keer nagezien. De remmen 'piepen' en er is een kloppend wiel aanwezig.
Voor de rest bolt het nog prima
Het is één van de weinige stellen die nog de blauwe strepen draagt waar destijds de coupé's voor rokers (of niet-rokers?) werden mee aangeduid.
Dit stel werd in 2002 voor de laatste keer nagezien. De remmen 'piepen' en er is een kloppend wiel aanwezig.
Voor de rest bolt het nog prima