Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Vandaag de IC 4515 (Charleroi - Essen) met een 800 i.p.v. M6'en.
Even later de IC 3416 (Brussel - Lier/Turnhout) met 2 breaks i.p.v. M6'en.
Al enkele dagen rijdt de ICT 'Neerpelt' - Blankenberge met 4 breaks i.p.v. 5 MW 41's. Dat is nu mogelijk aangezien deze trein vertrekt van (en beperkt is tot, in de andere richting) Lier door de brand in Herentals.
Even later de IC 3416 (Brussel - Lier/Turnhout) met 2 breaks i.p.v. M6'en.
Al enkele dagen rijdt de ICT 'Neerpelt' - Blankenberge met 4 breaks i.p.v. 5 MW 41's. Dat is nu mogelijk aangezien deze trein vertrekt van (en beperkt is tot, in de andere richting) Lier door de brand in Herentals.
-
dan moet die toch wel even in brugge stilstaan, omdat hij dan aan 160 ipv 120 over brugge-gent kan rijden

Hoi,
Vanmorgen werd de P trein van 06u44 naar Brussel Zuid vezekerd door 2 "Cityrail" stellen terwijl deze trein normaal verzekerd word door 3 "Klassiekskes".
Deze vaststelling maakte ik toen ik mijn dagelijks Colaatje nuttigde in het buffet met zicht op de sporen.
Lukas
Vanmorgen werd de P trein van 06u44 naar Brussel Zuid vezekerd door 2 "Cityrail" stellen terwijl deze trein normaal verzekerd word door 3 "Klassiekskes".
Deze vaststelling maakte ik toen ik mijn dagelijks Colaatje nuttigde in het buffet met zicht op de sporen.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
-
Net de Blankenberge express gezien in Brussel Luxemburg, die zat vol CFL corail, enkele wegmanns en een zwart historisch CFL rijtuig

-
de IC antwerpen-lille flandres van 12u06 in antwerpen (en 12u36 in lokeren) bestond vandaag uit een 27+M6 rijtuigen
dat mag frankrijk niet eens binnen

Vandaag was het Waregem Koerse (de eerste dinsdag na de laatste zondag van augustus...), IC-C stopte extra in Waregem en er werd wellicht veel volk verwacht, dus M6. Reizigers voor Frankrijk zullen wellicht in Kortrijk (Moeskroen?) op een andere trein moeten hebben overstappen.treinbruno schreef:de IC antwerpen-lille flandres van 12u06 in antwerpen (en 12u36 in lokeren) bestond vandaag uit een 27+M6 rijtuigen![]()
er zijn plannen om binnenkort de 27 van de FCR te halen ... en daar de 26 op te zettentreinbruno schreef:de IC antwerpen-lille flandres van 12u06 in antwerpen (en 12u36 in lokeren) bestond vandaag uit een 27+M6 rijtuigen![]()
de 27 zouden ze dan met M6 op de LK steken ... dat zijn dan de treinen die beperkt zijn tot kortrijk ... op die uren rijd de IC die van FSD komt door naar Lille

in het weekend rijd er ook 1 M4+21 ram rond op de IC FN-LK
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
-
de 27 gaat in de loop van volgen jaar op FCR en FN vervangen worden door de 18, die 26 gaat tussen binche en LLN rijden.HLE 2302 schreef:er zijn plannen om binnenkort de 27 van de FCR te halen ... en daar de 26 op te zettentreinbruno schreef:de IC antwerpen-lille flandres van 12u06 in antwerpen (en 12u36 in lokeren) bestond vandaag uit een 27+M6 rijtuigen![]()
de 27 zouden ze dan met M6 op de LK steken ... dat zijn dan de treinen die beperkt zijn tot kortrijk ... op die uren rijd de IC die van FSD komt door naar Lille![]()
greetz 2302
ahja, er zijn zoveel geruchten dat ze niet te volgen zijn hé ...Steven schreef:de 27 gaat in de loop van volgen jaar op FCR en FN vervangen worden door de 18, die 26 gaat tussen binche en LLN rijden.HLE 2302 schreef:er zijn plannen om binnenkort de 27 van de FCR te halen ... en daar de 26 op te zettentreinbruno schreef:de IC antwerpen-lille flandres van 12u06 in antwerpen (en 12u36 in lokeren) bestond vandaag uit een 27+M6 rijtuigen![]()
de 27 zouden ze dan met M6 op de LK steken ... dat zijn dan de treinen die beperkt zijn tot kortrijk ... op die uren rijd de IC die van FSD komt door naar Lille![]()
greetz 2302
stel je voor ... 26 op fn-fcr

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
-
En welke loc hing daarvoor?treinbruno schreef:I10 in cityrail 2167

Nog nooit gehoord dat ze rijtuigen in een Cityrail inzetten

-
eigelijk niet echt op gelet, ik zag op spoor 1 I10 rijtuigen staan, op de treinaanwijzer boven spoor 1 stond er jette/aalst en die trein moest over een paar minuten vertrekken, en op railtime nog even gekeken en daar stond hetzelfde

Dat zal wel een P-trein geweest zijn die al de avg gedraaid had ofzotreinbruno schreef:eigelijk niet echt op gelet, ik zag op spoor 1 I10 rijtuigen staan, op de treinaanwijzer boven spoor 1 stond er jette/aalst en die trein moest over een paar minuten vertrekken, en op railtime nog even gekeken en daar stond hetzelfde

Ik denk niet dat ze een niet reversibele stam op CR-verbindingen (met veel frontwissels) gaan zetten. Dan zal bij een panne de betreffende trein wel gewoon afgeschaft worden

Zondag 4 oktober, IC/E 1517: 4x (of 3x?) break i.p.v. AM96 of M6. Trein kwam met enige vertraging, ik schat tussen de 5 en de 10 minuten (niet op de klok gelet), te laat binnen in Hasselt en kwam dus ook te laat aan in Genk.
Laatst gewijzigd door KB op 05 okt 2009, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
L'union fait la force.
De laatste weken verzorgen wel vaker breaks de IC/E. (3 of 4x break).KB schreef:Zondag 4 oktober, IC/E 1517: 4x (of 3x?) break i.p.v. AM96 of M6. Trein kwam met enige vertraging, ik schat tussen de 5 en de 10 minuten (niet op de klok gelet) te laat binnen in Hasselt en kwam dus ook te laat aan in Genk.
Heb hem al enkele keren opgemerkt in Brugge.